Onderzoek verkeersongeval dienstvoertuig politie

Auteur Topic: Onderzoek verkeersongeval dienstvoertuig politie  (gelezen 3655 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Blauwe-motormuis

• Senior gebruiker
Gepost op: 3 februari 2011, 14:53:54
Hallo,

Naar aanleiding van http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=6013.760 heb ik de volgende vraag;

Normaalgesproken indien een dienstvoertuig van een politiedienst betrokken is geweest bij een aanrijding, gebeurd het verdere onderzoek door collegae van een ander korps. Heb begrepen dat dat Noord-Holland-Noord, Kennemerland en Zaanstreek-Waterland steeds meer samenwerken op diverse vlakken, waaronder Verkeers Ongevallen Analyse (VOA).

Wie neemt in dit soort gevallen het onderzoek op zich indien er een ongeval met dienstvoertuigen heeft plaatsgevonden binnen deze regio's?

Bijv. collega VOA van NHN in Hoofddorp en collega VOA van ZW in Den Helder? Of worden dan omliggende regio's ter plaatse gevraagd, bijv. in deze situatie de collegae van Amsterdam-Amstelland. En in gevallen van Den Helder bijv. regiopolitie Friesland.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 3 februari 2011, 14:58:27
Normaalgesproken indien een dienstvoertuig van een politiedienst betrokken is geweest bij een aanrijding, gebeurd het verdere onderzoek door collegae van een ander korps.

Allereerst een kleine nuancering. Bij aanrijdingen zonder met zeer lichte schade wordt deze bij ons (Amsterdam) opgenomen door collega's uit een ander district in hetzelfde korps. Bij ernstige aanrijdingen gaat het inderdaad via een ander korps.

Ik gok dat het of de VOA van de klpd wordt, of inderdaad van een regio die niet betrokken is. (Dan heb je wat langere aanrijtijden maar heb je in ieder geval een onafhankelijk onderzoek.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 3 februari 2011, 16:31:05
Op de foto's zijn medewerkers van VO-NW3 te zien. Bij zware aanrijdingen komt er inderdaad een VOA van een ander regiokorps, Hollands-Midden, Haaglanden of Amsterdam bijvoorbeeld ...

Vermoed dat men bij dergelijke (lichte) aanrijdingen de afhandeling door de ''eigen'' VOA laat doen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2013, 09:45:32
Is bij de vorming van de nationale politie deze regeling nog gewijzigd?
Er zijn nu maar 10 regio's meer, dus de buurregio is automatisch een stuk verder weg.

zijlvaart67

• Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2013, 10:05:15
Is niets wan veranderd. De afstanden zijn ook maar betrekkelijk. Wachten moet je toch..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 31 juli 2013, 11:19:27
Op 112HM staat dat de verkeersdienst Haaglanden onderzoek doet naar een ongeval met dienstvoertuig in Katwijk.

Voormalige regio Haaglanden en Hollands Midden behoren nu tot dezelfde regio.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #6 Gepost op: 31 juli 2013, 14:37:07
Citaat van: RAdeR link=msg=1187839 date=1375262367
Op 112HM staat dat de verkeersdienst Haaglanden onderzoek doet naar een ongeval met dienstvoertuig in Katwijk.

Voormalige regio Haaglanden en Hollands Midden behoren nu tot dezelfde regio.
Ja is wat vaag allemaal maar je moet het maar districtgewijs zien ;-)
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #7 Gepost op: 31 juli 2013, 15:04:29
Het was toch zo dat de VOA nu onder de Forensische Opsporing ging vallen in plaats van onder Verkeershandhaving(?) en dat daardoor de VOA straks ook onderzoek mocht doen naar ongevallen met collega's in het eigen district? Dat is wat ik ergens eens heb horen vallen, maar gezien bovenstaande lui uit de blauwe tak dit blijkbaar niet weten vraag ik me af of dat klopt.  ???
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

zijlvaart67

• Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 1 augustus 2013, 00:25:01
Ze gaan idd onder FO vallen, maar men ziet nog immer problemen met de objectiviteit/integriteit. Derhalve wordt, bij een beetje zaak, nog immer gekozen voor een andere regio. Sterker nog:
2 andere regio's; eentje voor het tactische en eentje voor het technische gedeelte..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 1 augustus 2013, 01:24:45
Ik denk dat het ook meer districtelijk werkt. Immers het district Flevoland heeft zeer recent nog onderzoek gedaan naar aanrijdingen van een dienstvoertuig in Gooi- en Vecht en visa versa.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein