Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 399064 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #100 Gepost op: 28 januari 2014, 12:51:44
Citaat van: Red link=msg=1240418 date=1390907594
Back on topic dan maar? ;)
Ik riep het stiekem al... Maar nu dan maar even officieel:

Back on topic omtrent de NSS. De veiligheidssituatie in Amerika staat hier verder los van.  
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #101 Gepost op: 28 januari 2014, 13:03:01
Citaat van: silque link=msg=1240422 date=1390909076
Bovendien is Nederland graag het braafste kindje van de klas, ik heb liever dat alles goed en veilig wordt geregeld dan dat we het halfbakken doen. We hebben een reputatie hoog te houden.  O0

Dat is dan wel weer waar.  O0

Alleen denk ik dat we doorschieten, als iemand wat wil dan lukt het ook.  :-X

Citaat van: Highfield link=msg=1240419 date=1390908153
Ik denk dat al die bedrijven hun energie, tijd en geld beter kunnen steken in wat thuiswerkplekken en een goede voorbereiding want de kans dat deze schadeclaims succes gaan opleveren is nihil.

Wel eens transport via thuiswerkplek zien gaan? En via de A4 en Schiphol gaat heel wat transport.  O0
Ik heb al bloemenvervoerders gesproken die hun hart vasthouden, die hun verplichtingen waarschijnlijk niet kunnen gaan waarmaken vanwege dit geintje. Nu is de hele uitwerking nog niet helemaal rond dus er kan nog wat veranderen voor hun.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #102 Gepost op: 28 januari 2014, 13:34:47
Citaat van: HIT link=msg=1240429 date=1390910581
Dat is dan wel weer waar.  O0

Alleen denk ik dat we doorschieten, als iemand wat wil dan lukt het ook.  :-X

Nou dan kunnen we wel helemaal stoppen met z'n allen toch? Je hebt hopelijk niet de illusie dat deze maatregelen voor de show zijn?

Citaat
Wel eens transport via thuiswerkplek zien gaan? En via de A4 en Schiphol gaat heel wat transport.  O0
Ik heb al bloemenvervoerders gesproken die hun hart vasthouden, die hun verplichtingen waarschijnlijk niet kunnen gaan waarmaken vanwege dit geintje. Nu is de hele uitwerking nog niet helemaal rond dus er kan nog wat veranderen voor hun.

Zonder transport staat alles stil, dat klopt. De keerzijde is dat iedereen al maanden weet dat dit er aan zit te komen en zich dus kan (en moet) voorbereiden. Als de A4 voor werkzaamheden deels dichtgaat doet men dat toch ook?
Bijdragen op persoonlijke titel.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #103 Gepost op: 28 januari 2014, 13:41:24
Citaat van: Highfield link=msg=1240419 date=1390908153
Ik denk dat al die bedrijven hun energie, tijd en geld beter kunnen steken in wat thuiswerkplekken en een goede voorbereiding want de kans dat deze schadeclaims succes gaan opleveren is nihil.

In Nederland is de juridische term hiervoor "nadeelcompensatie". Het zou mij tegenvallen als dit niet is meegenomen in de plannen die hier voor gemaakt worden. Volgens mij hebben de meeste gemeentes, en instanties zoals Rijkswaterstaat, hier gewoon procedures voor die men uit de kast haalt bij afsluitingen en andere beperkingen die burgers en bedrijven treffen. Wel moet het dan om schade gaan die onevenredig is, en aantoonbaar moet zijn.
De wettelijke bepalingen rond nadeelcompensatie zijn vorig jaar aangepast, en zijn/worden verwerkt in diverse bestaande wetten, maar vooral in de Algemene wet bestuursrecht.

Nu ben ik geen expert, maar de uitspraak dat schadeclaims geen succes opleveren lijkt mij ook wat voorbarig....
Voor de NSS zal het afhangen van de maatregelen die een ondernemer zelf neemt, gebaseerd op de verwachte gevolgen van de afsluitingen. Bijv extra transporttijd is te verwachten, en lijkt mij geen reden voor een claim. Maar dagverse producten niet op tijd bij een veiling kunnen krijgen, zou wel reden kunnen zijn voor een claim.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #104 Gepost op: 28 januari 2014, 14:08:09
Citaat van: zwelgje link=msg=1240438 date=1390912884
In Nederland is de juridische term hiervoor "nadeelcompensatie". Het zou mij tegenvallen als dit niet is meegenomen in de plannen die hier voor gemaakt worden. Volgens mij hebben de meeste gemeentes, en instanties zoals Rijkswaterstaat, hier gewoon procedures voor die men uit de kast haalt bij afsluitingen en andere beperkingen die burgers en bedrijven treffen. Wel moet het dan om schade gaan die onevenredig is, en aantoonbaar moet zijn.
De wettelijke bepalingen rond nadeelcompensatie zijn vorig jaar aangepast, en zijn/worden verwerkt in diverse bestaande wetten, maar vooral in de Algemene wet bestuursrecht.

Nu ben ik geen expert, maar de uitspraak dat schadeclaims geen succes opleveren lijkt mij ook wat voorbarig....
Voor de NSS zal het afhangen van de maatregelen die een ondernemer zelf neemt, gebaseerd op de verwachte gevolgen van de afsluitingen. Bijv extra transporttijd is te verwachten, en lijkt mij geen reden voor een claim. Maar dagverse producten niet op tijd bij een veiling kunnen krijgen, zou wel reden kunnen zijn voor een claim.

Het is niet zo dat die veiling volledig onbereikbaar wordt, gewoon eerder vertrekken of accepteren dat je iets later bent. Ik ben zijdelings bekend met reilen en zeilen in de bloemenwereld, die bloemen gaan echt niet kapot van 2 uurtjes file hoor.

We hebben het feitelijk over een paar uur, hooguit, op selecte momenten van een paar dagen die ook nog eens deels in het weekend vallen. Ik denk dat het, zeker met de voorbereidingstijd die er is, erg onwaarschijnlijk is dat dergelijke claims kans van slagen hebben. We zullen het zien  ;)
Bijdragen op persoonlijke titel.


Gast

  • Gast
Reactie #105 Gepost op: 28 januari 2014, 14:47:23
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1240386 date=1390898435
Ik kan mij vergissen, maar het stuk Schiphol/Eindhoven - Den Haag per heli afleggen is dan wellicht een optie, maar loop je in de lucht niet juist een groter gevaar?

Er vliegen 2 heli's dus de kans is 50% dat, bij een poging tot aanslag, de juiste heli geraakt wordt. Maar het is niet voor niets dat we het luchtruim behoorlijk plat gooien en er waarschijnlijk vele (AWACS) oogjes meekijken vanuit de lucht.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #106 Gepost op: 28 januari 2014, 16:01:19
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1240449 date=1390916843
Er vliegen 2 heli's dus de kans is 50% dat, bij een poging tot aanslag, de juiste heli geraakt wordt. Maar het is niet voor niets dat we het luchtruim behoorlijk plat gooien en er waarschijnlijk vele (AWACS) oogjes meekijken vanuit de lucht.

Daarnaast zijn die BlackHawks niet de eerste de beste standaard helikopters met een willekeurige bemanning die de meest voorspelbare route vliegen ;) Luchtafweersystemen zijn een stuk lastiger te krijgen dan een  "gewoon" explosief en een geweer.
Bijdragen op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #107 Gepost op: 28 januari 2014, 16:30:07
Citaat van: Highfield link=msg=1240444 date=1390914489
Het is niet zo dat die veiling volledig onbereikbaar wordt, gewoon eerder vertrekken of accepteren dat je iets later bent. Ik ben zijdelings bekend met reilen en zeilen in de bloemenwereld, die bloemen gaan echt niet kapot van 2 uurtjes file hoor.

We hebben het feitelijk over een paar uur, hooguit, op selecte momenten van een paar dagen die ook nog eens deels in het weekend vallen. Ik denk dat het, zeker met de voorbereidingstijd die er is, erg onwaarschijnlijk is dat dergelijke claims kans van slagen hebben. We zullen het zien  ;)

Wel eens bloemen en vlees voor export meegemaakt? Max twee uur van te voor en min een uur? Voor de VS zelfs drie uur van te voor en twee uur is minimaal.

En de bedrijven waar ik het over heb zitten in een soort van  "triangel" want volgens de berichten die zij hebben gekregen kan er ook geen gebruik worden gemaakt van onderdoorgangen ivm de veiligheid. En op overmacht kan de overheid zich niet beroepen dus schadeclaims zijn in dit geval niet gelijk kansloos. Dit is een georganiseerde chaos en niet een situatie ontstaan door overmacht.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #108 Gepost op: 28 januari 2014, 16:54:29
Citaat van: Highfield link=msg=1240437 date=1390912487

Zonder transport staat alles stil, dat klopt. De keerzijde is dat iedereen al maanden weet dat dit er aan zit te komen en zich dus kan (en moet) voorbereiden. Als de A4 voor werkzaamheden deels dichtgaat doet men dat toch ook?
met het normale werk is dat zo, maar hier wordt gesproken over 'vers producten' die moet gewoon doorgang vinden en kan je niet even wat dagen uitstellen.  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #109 Gepost op: 28 januari 2014, 17:08:54
Citaat van: pompbediende link=msg=1240496 date=1390924469
met het normale werk is dat zo, maar hier wordt gesproken over 'vers producten' die moet gewoon doorgang vinden en kan je niet even wat dagen uitstellen.  O0
Dat hoeft ook niet. Er vinden op diverse locaties afsluitingen plaats, maar gelukkig zijn er meer wegen in Nederland. Desnoods een stukje omrijden dus. Vervelend, maar niet onoverkomelijk. Indien je wel in het afgesloten gebied moet zijn dan zal je daar op moeten anticiperen, daar is nu nog tijd genoeg voor.
Citaat van: HIT link=msg=1240483 date=1390923007
En de bedrijven waar ik het over heb zitten in een soort van  "triangel" want volgens de berichten die zij hebben gekregen kan er ook geen gebruik worden gemaakt van onderdoorgangen ivm de veiligheid.
Het is nu eind januari. Ze hebben nog twee maanden de tijd om met de overheid te overleggen over wat er wel mogelijk is of om voor die dagen een andere leveringsstructuur te plannen. Tijd genoeg dus.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.