Yep.
Schutters die op de zondag voor de NNS top een wedstrijd willen schieten, maar in het NNS-gebied wonen, mogen niet met hun wapens naar die wedstrijd toe. Jammer voor de DSR-wedstrijd in Hoorn. De rest mag omrijden. Er wordt nooit gecontroleerd tijdens een wedstrijd, je ziet nooit iemand van BW/KC-taken eens langskomen op een SV tijdens een schietavond. Maar nu is het opeens verboden en gevaarlijk.
Is er al een noodverordening voor zwarte suzuki's swifts? Zijn ook linke dingen en de controle op de eigenaren van die apparaten is natuurlijk helemaal lik-me-vessie...
Nederland weer op zijn smalst.
Mijn eerste gedachte bij het telelens-verbod was: "Mag ik zo meteen wel met mijn geweer op pad maar niet met mijn camera." Voordat ik die opmerking ging plaatsen eerst maar even de verordening nagekeken en daar staat idd dat je niet met wapens in gebied 1 mag. (waar de locatie van de vereniging zelf ook in valt zie ik nu)
Eigenlijk staat er zelfs dat als je in het bezit (=eigendom?) bent van een vuurwapen dat je er niet mag komen. Ik ben eigenaar van een vuurwapen, mag ik er dan ook zonder vuurwapen niet komen?
Wat doet men met de verlofhouders in het gebied? Als ik thuis ben met de sleutel van mijn wapenkluis op zak dan heb ik mijn vuurwapen toch ook voorhanden. Zelf woon ik niet in gebied 1 maar er zijn natuurlijk verlofhouders die daar wel wonen. Ze zullen wel niet handhaven op verlofhouders die een wapen keurig in de kluis hebben staan/liggen maar strikt genomen... (maar dat is een beetje de zelfde discussie als een telelens in de kast hebben liggen...).
Ik laat mijn wapen maar lekker in de kluis en mijn pieper aan...
Remco