En wij werken voor de plaatselijke bakkerij...? De noodhulp dekking wordt gewoon gegarandeerd, dus waar je ook woont... er is die dagen voldoende politie voor het noodhulp proces. Als het normaal geen vetpot is dan zal dit nu niet anders zijn.
Nee dat heb ik niet gezegd (plaatselijke bakkerij), blijkbaar wordt er door de collega's anders tegenaan gekeken, er wordt dus van mening verschilt prima toch. Laten we het daar dan maar bij houden eens hoeven we het niet te worden.
Ik zie niet echt hoe het arbeidstijdenbesluit relevant is hier. In het besluit staan slechts regels die maximaal over werk- en rusttijden in een week gaan, niets over een langere periode. Daarnaast worden er uitzonderingen gemaakt voor bijzondere omstandigheden. En tjsa, als je ingepland wordt op je werk binnen je contractvoorwaarden, dan moet er gewoon gewerkt worden toch? Wat jou leven naast de politie daar ook van vindt. Dat is in een ziekenhuis, bij defensie, bij serviceverlenende bedrijven niet anders. Ambtenaren gaan binnenkort hun bijzondere rechtspositie verliezen, maar (o.a.) politie en defensiemedewerkers niet. Dat heeft een reden, namelijk dat de aard van ons werk bijzonder is en daar dus een beschermde rechtspositie bij past. Een van die bijzonderheden in ons werk is dat continuiteit van de dienstverlening boven het belang van de individuele werknemer gaat (hoewel er een zorgplicht is). Het kost dus extra geld om die extra NSS loonuren te betalen (voor niets gaat de zon op, maar ik niet m'n bed uit zonder dat er flinke ASAP spoed *** aan de knikker is), maar reken maar dat dit geen enkel gevolg gaat hebben voor de basispolitiezorg/noodhulp de rest van dit jaar.
Ik zie daarom niet in waarom de NSS uren niet bovenop de normale sterkte gepland zouden kunnen zijn.
Het is niet mijn bedoeling om hier een discussie op te starten over het arbeidstijden besluit/arbeidstijden wet, ik weet dat de werk en rusturen vast moeten staan en dat als deze termijnen zijn verstreken men tot overwerk over zal gaan (terecht!)
De opmerking komt meer uit het feit dat men niet meer dan 48 uur per week gemiddeld mag werken, daar doelde ik op, dat geldt voor iedereen.
De politie zit wat dat betreft onder een vergrootglas, want bij overtredingen worden er boetes uitgeschreven.
Laat ik het dus maar houden op het feit dat ik in ieder geval probeer mijn huisje bezet te houden, want de tekenen vanuit de politie organisatie zeggen mij genoeg. Ondanks dat er hier dus anders wordt verteld. Enige zelfbescherming mag toch wel, wordt in de huidige tijd ook wel van de burger verwacht.