Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 399361 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #310 Gepost op: 18 maart 2014, 21:25:44
Citaat van: RemRoof link=msg=1251952 date=1395173914
Ik heb ooit wel begrepen dat een 747 kan landen en opstijgen van Rotterdam Airport, alleen kan dit niet volledig afgetankt en beladen. Kun jij daar wellicht verheldering in brengen, Caprice?

RemRoof

Er was laatst een docu op Discovery de Boeing die doorgaans gebruikt wordt als Airforce 1 ( ik zeg bewust de boeing die doorgaans gebruikt wordt omdat elk USA vliegtuig waarin de president van de VS wordt vervoerd automatich Airforce 1 wordt ) dusdanig is opgezet dat hij kan landen en opstijgen op een kortere strip als een commerciele Boeing.

Op RR Airport kunnen iig wel 747's landen dat heb ik met eigen ogen gezien in 2004 met een zware storm waarbij schiphol geen mogelijkheid meer was.  O0
En ja, hij is er ook weer weg  gekomen dus opstijgen kan dan ook  :D
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Gast

  • Gast
Reactie #311 Gepost op: 18 maart 2014, 21:31:57
Citaat van: RemRoof link=msg=1251952 date=1395173914
Ik heb ooit wel begrepen dat een 747 kan landen en opstijgen van Rotterdam Airport, alleen kan dit niet volledig afgetankt en beladen. Kun jij daar wellicht verheldering in brengen, Caprice?
RemRoof

Dat kan ik wel maar zal ik niet, nu.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #312 Gepost op: 18 maart 2014, 22:24:21
Dinxperlose brandweermannen komen in actie bij de Nucleaire Top (NSS) in Den Haag

DINXPERLO – Het team van de Dinxperlose brandweer, inzetbaar bij incidenten met gevaarlijke stoffen, is opgeroepen om een vierentwintig uurdienst te draaien bij de NSS, de Nucleaire Top in Den Haag. Twee vrachtwagens met uitrusting en een peloton van zestien man vertrekken op de vooravond van de Top naar Zoetermeer. Van daaruit krijgen de speciaal opgeleide brandweermannen instructies en horen ze waar zij zich moeten melden op maandagmorgen 7.00 uur.


JanWillemHam

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #313 Gepost op: 19 maart 2014, 06:57:33
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1251939 date=1395172188
Dan ben ik wel benieuwd waarop je dat vermoeden baseert, de infrastructuur van Rotterdam airport, de grootte van de platformen en benodigde manoeuvring area in beschouwing nemende.

Mijn vermoeden baseer ik op het feit dat de zes black hawk helikopters op Rotterdam Airport in de hangaar staan, C17 Globemasters vluchten uitvoeren naar Rotterdam Airport met materieel ter beveiliging. Op Eindhoven Airport nog weinig activiteit gespot. Waarom zouden de black hawk helikopters naar Rotterdam Airport komen en niet naar Eindhoven Airport als daar Obama land.
Twitter: @JanWillemHam | Freelance Foto- en Videograaf in regio Rotterdam e.o.


guest12562

  • Gast
Reactie #314 Gepost op: 19 maart 2014, 07:24:56
Niets speculatiefs aan zoals aangegeven ik roep hier niet zo maar wat en ik zou het ook niet prettig vinden als de verkeerde mensen deze info krijgen.
Toegeven dat het zo best wel eens zo kan zijn is blijkbaar moeilijk en waarom? Het is niet eens zo'n vreemde conclusie.

Lijkt wel of het niet gezegd mag worden, ik val jullie er toch niet persoonlijk op aan?

Ik had overigens gehoopt dat de termen crepeersterkte en onder de waterlijn bij de politie collega's een belletje deed rinkelen .....


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #315 Gepost op: 19 maart 2014, 09:48:49
NSS 2014: Speurhonden met camera op kop beveiligen atoomtop Den Haag

Gepubliceerd: 18 mrt 2014 14:49
Laatste update: 18 mrt 2014 14:51

De marechaussee oefent dinsdag rond het World Forum in Den Haag met camerahonden die explosieven kunnen opsporen. Op 24 en 25 maart vindt daar de internationale atoomtop NSS plaats.

lees verder: http://www.nieuws.nl/algemeen/20140318/NSS-2014-Speurhonden-met-camera-op-kop-beveiligen-atoomtop-Den-Haag

https://www.youtube.com/watch?v=ifJJlPZJs9Q
Hond met camera op kop ingezet bij explosievendienst
Omroep Brabant
Geupload op 28 jul. 2011
Citaat
http://brabantn.ws/Aja - Herdershond Boy van vliegbasis Woensdrecht heeft de twijfelachtige eer om de allereerste camerabomhond van Nederland te zijn. Om het voor de Explosieven OpruimingsDienst gemakkelijker te maken een bom op te sporen en te ruimen, is Boy uitgerust met een speciale camera op z'n kop
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #316 Gepost op: 19 maart 2014, 09:55:00
WoordvPolitieUtrecht ‏@woordvpolitieTA
Thomas Aling · Woordvoerder politie Utrecht
Utrecht · politie.nl/utrecht


NOS bij Schiphol voor de speurhonden op Schiphol. Dit alles in het kader van de #NSS

10:39 - 18 mrt. 2014

NOS en het AD bij het World Forum in Den Haag #NSS2014. Avond journaals en jeugdjournaal

13:05 - 18 mrt. 2014

Kmar, Luchtmacht en politiespeurhonden actief in voorloop top #NSS2014.

13:06 - 18 mrt. 2014
Foto('s) WoordvPolitieUtrecht Thomas Aling

Kon. Marechaussee ‏@marechaussee
Mooie samenwerking #speurhonden @Kon_Luchtmacht @marechaussee en @Politie tijdens #NSS2014 #veiligheidvooralles

12:58 - 18 mrt. 2014
Foto Kon. Marechaussee
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #317 Gepost op: 19 maart 2014, 09:58:27
Raymond Vermeer ‏@brigadierEHVgmu
Raymond Vermeer, wijkagent Geestenberg, Muschberg en Urkhoven te Eindhoven.
Eindhoven · politie.nl


Vanwege het mega-project, de #NSS, is er een speciale club roosteraars aan het werk. Hun zelfgemaakte poster......

14:29 - 18 mrt. 2014


Foto politie.nl Raymond Vermeer

Raymond Vermeer ‏@brigadierEHVgmu
Komende weken staan in het teken van de #NSS top in Den Haag. Veel extra diensten buiten wijk en twee dagen Den Haag voor mij. Nu noodhulp.
08:32 - 17 mrt. 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #318 Gepost op: 19 maart 2014, 10:02:01
https://www.youtube.com/watch?v=TaxIeFdWDrw
Enquête kerntop
omroepwest
Gepubliceerd op 17 mrt. 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #319 Gepost op: 19 maart 2014, 10:06:04
Beveiligingsmaatregelen kust Noordwijk en Scheveningen tijdens NSS

http://www.portofrotterdam.com/nl/actueel/pers-en-nieuwsberichten/Pages/beveiligingsmaatregelen-kust-noordwijk-scheveningen-tijdens-nss.aspx

Nederland verwelkomt op 24 en 25 maart bijna 60 wereldleiders en 5.000 delegatieleden in Den Haag tijdens de Nuclear Security Summit (NSS). Voor een goed verloop van deze conferentie –de grootste die ooit in Nederland is georganiseerd- worden beveiligingsmaatregelen genomen. Dit geldt ook voor de kust van Scheveningen en Noordwijk.
 
Er is sprake van algemene beveiligingsmaatregelen binnen een beveiligd zeegebied tussen Zandvoort en Monster. Verder worden specifieke maatregelen genomen ter hoogte van Noordwijk en Scheveningen. De maatregelen hebben tot doel de directe omgeving van hotels met NSS-gasten aan de kust van Scheveningen en Noordwijk te beveiligen en ordeverstoringen vanaf de zee te voorkomen en te handhaven gedurende de NSS.

Scheveningen
De gemeente Den Haag heeft met een noodverordening bepaald dat binnen de 1 km-zone vanaf de eb-lijn tussen het havenhoofd van Scheveningen en de wandelpier beperkingen gelden. Het is hier van 23 maart 15.00 uur tot en met 25 maart 19.00 uur verboden om te vliegeren, (kite)surfen, zeilvliegen, zwemmen, varen met (al dan niet opblaasbare) vaartuigen, en om ballonnen of andere objecten op te laten. De haven van Scheveningen blijft voor de scheepvaart bereikbaar.

Noordwijk
Ook Noordwijk heeft een noodverordening afgegeven voor een gedeelte van de kuststrook, namelijk binnen de 1km-zone vanaf de eb-lijn tussen kilometerpaal 82.500 (komt overeen met 52-14.4 Nb 004-25.3 Ol) en kilometerpaal 81.000 (komt overeen met 52-15.1 Nb 004-25.9 Ol). Hier is het voor scheepvaartverkeer en andere vaartuigen, van vrijdag 21 maart 07.00 uur tot en met donderdag 27 maart 17.00 uur, verboden om zich in dit gebied te bevinden. Ook is dan in dit gebied vliegeren, (kite)surfen, zeilvliegen, zwemmen, varen met (al dan niet opblaasbare) vaartuigen, en het oplaten van ballonnen of andere objecten verboden.

Algemeen: beveiligd zeegebied
Uitgangspunt bij de beveiligingsmaatregelen op zee en aan de kust is dat gedurende de NSS vrij gebruik van de Noordzee mogelijk is voor alle soorten gebruikers, mits dit de veiligheid van het evenement of de goede orde niet verstoort. Daarom kan vanaf één kilometer uit de kust de scheepvaart in principe normale doorgang vinden.

De territoriale zee tussen Zandvoort en Monster (de zandmotor) wordt wel aangemerkt als ‘beveiligd zeegebied’. Dit betekent dat alle schepen/objecten in dit gebied bekend zijn bij de politie (schip, lading, bemanning en eigenaar). Het zal opvallen dat zich tijdens de NSS binnen het beveiligde zeegebied marine- en politieschepen bevinden. Deze monitoren het scheepvaartverkeer en onderhouden contact met de schepen die zich in dit gebied bevinden. Zonodig geven de beveiligingseenheden aanwijzingen aan het scheepvaartverkeer of vinden er inspecties plaats.

Medewerking
De scheepvaart wordt onder andere geïnformeerd over de verhoogde paraatheid en de beperkingen door middel van navigatieberichten en Berichten aan Zeevarenden. De scheepvaart wordt op verschillende manieren gevraagd hun medewerking te verlenen. Zo is het van belang de marifoon continue uit te luisteren. Zo kunnen de beveiligingseenheden contact leggen indien dit gewenst is. Verder wordt de scheepvaart gevraagd de aanwijzingen van de Politie en Marine in het beveiligde zeegebied op te volgen.

Nuclear Security Summit
De Nuclear Security Summit 2014 is een internationale top, met als doel nucleair terrorisme wereldwijd te voorkomen. Nederland staat bekend als land dat zich wereldwijd inzet voor vrede, recht en veiligheid. Door gastland te zijn voor de NSS draagt Nederland bij aan de wereldwijde samenwerking op nucleair gebied en de voorkoming van nucleair terrorisme. Zo werkt ons land actief mee aan een veilige wereld.

Meer informatie
Voor algemene vragen over de maritieme beveiligingsmaatregelen kunt u contact opnemen met de landelijke informatielijn van Rijkswaterstaat via 0800-8002.

Voor specifieke informatie over de kustmaatregelen in Noordwijk en Scheveningen kunt u terecht bij de betreffende gemeentes:
Noordwijk: gemeente@noordwijk.nl
Den Haag: nss2014@denhaag.nl.

Meer informatie over de Nuclear Security Summit vindt u op www.nss2014.nl.

Bron: Rijkswaterstaat
Samen sterk in de hulpverlening!