Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 399360 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #320 Gepost op: 19 maart 2014, 10:08:03
Citaat van: Breathe link=msg=1251903 date=1395165348
Nog even terugkomen op de bezetting van de diverse bureaus zonder op details in te gaan, de begrippen onder de waterlijn en crepeersterkte zijn de termen waar over gesproken wordt, minimale bezetting van 1 wijkagent + stagiaire als enige overgebleven als zijnde enige noodhulp wagen komen hier voorbij. Nogmaals de onderbouwing dat het wijs is om extra aandacht te schenken aan je eigen bezit rond deze dagen. Mss wat eigenwijs richting de politie collega's alhier maar deze info komt helaas tot mij.

Ik ben erg benieuwd wat je bedoelt met 'hier' en ook de term 'stagiaire' mag je uitleggen, bedoel je daarmee aspirant? Dat doet niets af aan de professionaliteit, ook aspiranten die ver (genoeg) in hun opleiding zijn, zijn bevoegd om zelfstandig noodhulp te rijden en kunnen en mogen alles wat niet aspirant ook kan en mag.
Bovendien schets je het nu wel heel erg zwart/wit, er zal overal een mindere sterkte zijn dan normaal maar geen crepeersterkte. IIg niet in mijn regio en de regio Haaglanden, waar de noodhulp gewoon bemand is met 'normale' koppels die zo vaak op de noodhulp rijden. Ja misschien rijden er nu 2 auto's ipv van 4, bedenk je goed dat het om 'reguliere' maandag en dinsdagen gaat wat over het algemeen sowieso rustige dagen zijn.

Hou er rekening mee dat er in veel regio's ook veel personeel achter de hand is voor onvoorziene omstandigheden mbt de NSS, bij grote calamiteiten gaan die ook gewoon ingezet worden. Bovendien wordt er zelfs rekening gehouden met eventuele grote calamiteiten in het land die niet met de NSS te maken hebben, ook daar is voldoende personeel voor.
Kortom: je bent een beetje bezig met stemmingmakerij.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #321 Gepost op: 19 maart 2014, 10:09:31
Radiocommercial vanAnaarBeter vanwege hinder NSS

http://www.rijkswaterstaat.nl/actueel/nieuws_en_persberichten/2014/maart2014/radiocommercial_vananaarbeter_over_hinder_vanwege_nss.aspx
17-03-2014

Ga goed voorbereid op weg tijdens Nuclear Security Summit (NSS) op 24 en 25 maart

http://www.rijkswaterstaat.nl/images/Radiocommercial_NSS_vanAnaarBeter_tcm174-359824.mp3

Rijkswaterstaat start 17 maart met een vanAnaarBeter-radiocommercial om weggebruikers te informeren over (gedeeltelijke) wegafsluitingen en omleidingsroutes vanwege de Nuclear Security Summit (NSS) op 24 en 25 maart in Den Haag. De commercial is te horen op de landelijke radiostations. Ook worden weggebruikers via borden boven en langs de weg op de verwachte verkeershinder geattendeerd.

Nederland verwelkomt op 24 en 25 maart 58 wereldleiders en 5000 delegatieleden in Den Haag tijdens de NSS. Voor een goed verloop van deze wereldtop worden veiligheids- en verkeersmaatregelen getroffen die van invloed zijn op de bereikbaarheid. Snelwegen en lokale wegen in het westelijke deel van de Randstad worden geheel of gedeeltelijk afgesloten. De wegafsluitingen gaan gepaard met omleidingsroutes.

Weggebruikers moeten van zondagmiddag 23 maart 16.00 uur tot woensdagochtend 26 maart 05.00 uur rekening houden met zeer ernstige verkeershinder, met name tussen Amsterdam, Den Haag en Rotterdam.

Advies aan weggebruikers
Rijkswaterstaat adviseert weggebruikers op om maandag 24 en dinsdag 25 maart niet naar het westelijke deel van de Randstad (Amsterdam/Den Haag/Rotterdam) af te reizen als ze daar niet per se hoeven te zijn. Het is aan te raden thuis of elders te werken. Ook adviseert Rijkswaterstaat buiten de spits te reizen als dat kan. Wie deze mogelijkheid niet heeft, kan gebruik maken van de langere treinen die NS inzet tussen Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Wie tijdens de nucleaire top in de spits met de auto de weg op gaat, moet rekenen op ernstige verkeershinder.

Meer informatie
Weggebruikers kunnen goed voorbereid op weg gaan door vooraf de website vanAnaarBeter.nl te raadplegen. Op deze website staat een overzicht van de wegafsluitingen en bijbehorende omleidingsroutes. Weggebruikers krijgen daarnaast het advies om de actuele verkeersinformatie in de gaten te houden. Eenmaal onderweg is het advies de omleidingsroutes te volgen die met borden boven en langs de weg zijn aangegeven.
Samen sterk in de hulpverlening!


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #322 Gepost op: 19 maart 2014, 10:29:12
Citaat van: JanWillemHam link=msg=1251892 date=1395163874
Vandaag op Rotterdam The Hague Airport geweest en de landing van zes Amerikaanse Black Hawk legerhelikopters kunnen vastleggen  ;D
Volledige fotoreportage te vinden op: http://liveairtrafficcontrol.blogspot.nl/2014/03/180314-amerikaanse-legerhelikopters.html

Mooie foto's! Alleen... waar komen die heli's vandaan? Zo'n grote range hebben ze niet volgens mij.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Gast

  • Gast
Reactie #323 Gepost op: 19 maart 2014, 10:40:33
Citaat van: silque link=msg=1252053 date=1395221352
Mooie foto's! Alleen... waar komen die heli's vandaan? Zo'n grote range hebben ze niet volgens mij.

Mwoah, dat "volgens mij" is weinig gefundeerd  ;) een simpele Google search levert al gauw enkele getallen op:
UH60: ± 373 nautical miles (on internal fuel), or ± 508 nautical miles (with external tanks).
UH60L (long range) : 1,380 nautical miles with ESSS stub wings and external tanks.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #324 Gepost op: 19 maart 2014, 10:53:48
Oke laat ik het anders zeggen voordat we op woorden gaan vitten. De afstand NL -> VS is zo'n 4500 - 5000 km via de lucht (oostkust), dat is dan ook wat ik bedoelde met de grote range (oversteek van de plas).
Aangezien 1380 nm zo'n 2500 km is komen ze dus vanaf een VS basis in Europa, een schip op zee of zijn ze met een transportvliegtuig hier gebracht. Dus nogmaals de vraag, waar komen de heli's vandaan?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Gast

  • Gast
Reactie #325 Gepost op: 19 maart 2014, 10:57:21
Er zijn nog tal van Amerikaanse leger- en luchtmachtbases in Europa, na het einde van de Koude Oorlog (deel 1) zijn, in tegenstelling tot de Engelsen en Canadezen, de Amerikanen gewoon in Duitsland op de meeste bases blijven hangen.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #326 Gepost op: 19 maart 2014, 11:00:38
Citaat van: silque link=msg=1252055 date=1395222828
Oke laat ik het anders zeggen voordat we op woorden gaan vitten. De afstand NL -> VS is zo'n 4500 - 5000 km via de lucht (oostkust), dat is dan ook wat ik bedoelde met de grote range (oversteek van de plas).
Aangezien 1380 nm zo'n 2500 km is komen ze dus vanaf een VS basis in Europa, een schip op zee of zijn ze met een transportvliegtuig hier gebracht. Dus nogmaals de vraag, waar komen de heli's vandaan?

De VS heeft meer militaire installaties in Europa dan je zou vermoeden, bijvoorbeeld een aantal grote vliegbases bij de oosterburen. Maar ook wat kleinere zaken in NL, neem voor het gemak even aan dat je daarvan op de hoogte bent vanuit je opleiding/functie.


Folkert

  • Student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
Reactie #327 Gepost op: 19 maart 2014, 12:27:54
Phantomaviation.nl ‏@Phantomaviation
Freelance military aviation journalist / photographer. Wildlife/Nature photography

VH-60 #HMX1 #USMC arriving at Rotterdam in support of #POTUS visit  #NSS2014. More photo's of today will follow. #H60 pic.twitter.com/lZSdBwDrVP
04:16 - 19 mrt. 2014


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #328 Gepost op: 19 maart 2014, 12:33:48
Citaat van: silque link=msg=1252055 date=1395222828
Dus nogmaals de vraag, waar komen de heli's vandaan?

Het insigne op de Helicopters kan ik niet helemaal goed zien, maar na wat gegoochel met google, denk ik dat 1 toestel een blackhawk van de 12th Combat Aviaton Brigade is, genaamd de Griffins. (Vergelijk het met het zwarte insigne op deze foto)
Volgens hun eigen website zijn ze sinds 2013 weer gelegerd in Duitsland, waarbij de helicopters vooral opereren uit Illesheim en Wiesbaden.  Zij leveren ook personeel voor de Blackhawks van Supreme Headquarters Allied Powers Europe (SHAPE), welke al eens in Rotterdam waren vanwege de Afghanistan top.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #329 Gepost op: 19 maart 2014, 12:38:06
Nucleaire top: code rood in Randstad

http://www.haarlemmermeer.nl/Contact/_/Nucleaire_top_code_rood_in_Randstad

Vraag het de burgemeester
 
Nog een paar dagen en de Nuclear Security Summit (NSS) begint. Dat heeft nogal wat gevolgen voor onze gemeente. Waarom eigenlijk?
 
Burgemeester Theo Weterings:
“Eigenlijk heel simpel. Omdat onze nationale luchthaven in onze gemeente ligt. Daar komen de meeste regeringshoofden met hun delegaties aan en vertrekken ze weer na deze internationale top. De grootste ooit in Nederland gehouden. Het is vanzelfsprekend belangrijk, dat de leiders en hun delegaties veilig van en naar Den Haag worden vervoerd. Daarom komt er een corridor van 48 kilometer, waarvan 22 kilometer, dat is ruim 45%, op het grondgebied van Haarlemmermeer ligt. Dat heeft nogal gevolgen. Evenals de ongeveer 2.500 hectare die rondom de Polderbaan wordt afgesloten voor onbevoegden.
 
Mensen die in dat gebied wonen kunnen er wel in en uit als zij zich kunnen legitimeren. Wie in het gebied werkt of op bezoek gaat moet zich van te voren hebben aangemeld. Dat betekent nogal wat voor hen, maar ik heb op meerdere bijeenkomsten mogen merken dat er begrip voor is. Zeker als er naar opmerking van betrokkenen wordt geluisterd. Dat proberen we ook zoveel mogelijk te doen, om het voor hen zo min mogelijk onaangenaam te maken.  Maar, dat velen overlast zullen ervaren is niet te voorkomen. Ik sprak al over de veiligheidscorridor. Die gaat gepaard met wegafsluitingen en omleidingen. Naast de verkeersborden fysiek op straat is er veel informatie te vinden op internet. Zowel op onze website www.haarlemmermeer.nl onder het kopje ‘NSS’, als op www.nss2014.com. En vergeet vooral niet te kijken op de www.vananaarbeter.nl voor de meest actuele verkeerssituatie.
 
Daar staat niet voor niets: “Houd van 23 tot 26 maart rekening met zeer ernstige hinder.” Ik kan dat alleen maar onderschrijven, en mijn oproep herhalen aan inwoners werknemers en bezoekers om deze dagen de auto laten staan. En, als het echt niet anders kan, volg de borden en de genoemde websites. Zo staat op onze site een kaartje, met daarop de afsluitingen en de adviesroutes die wel open zijn. Desondanks moet u ook op deze wegen zeker rekening houden met vertragingen. Kortom; bedenk of u echt deze dagen de weg op moet. 24 en 25 maart is ’Code Rood’ in de Randstad.”
Samen sterk in de hulpverlening!