Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 399534 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #360 Gepost op: 20 maart 2014, 17:31:15
Citaat van: 29Thomas10 link=msg=1252495 date=1395331630
...
Dit wil je toch ook niet online hebben? Zo geef je weer een deel "bruikbare" informatie vrij.
Dat is informatie die Defensie zelf online heeft gezet...


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #361 Gepost op: 20 maart 2014, 17:35:31
Citaat van: piet60 link=msg=1252452 date=1395325303
Allemaal leuk en aardige info maar mag dit zomaar die foto's en info over de verschillende maatregels en acties? Ik denk niet dat in b.v Belgie  dit op een open fora zou toegestaan worden, laat staan foto's maken van militaire doelen. Anderzijds weten de Russen toch wel wat hier te vinden is... ;D
Bovendien is er een persmoment geweest waar de nationale en regionale zenders uitgebreide reportages hebben gedraaid, inclusief quote's met personeel en een woordvoerder. Denk niet dat defensiepersoneel 'even' op eigen houtje iemand te woord mag/kan staan.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #362 Gepost op: 20 maart 2014, 17:56:59
Citaat van: 29Thomas10 link=msg=1252495 date=1395331630
Dat snap ik en had ik zelf ook al gezien, maar dan nog begrijp ik niet dat Nederland hier bijna alles van vrijgeeft. Je wilt toch het liefst hebben dat nauwelijks iemand weet hoe of wat. In ieder geval lijkt mij dat.

Dit wil je toch ook niet online hebben? Zo geef je weer een deel "bruikbare" informatie vrij.

Dat heet bij de bekenkers "vanuit preventief oogpunt". Men is maar al te trots dat men het eens kan showen c.q. inzetten voordat het weer verouderd is.
Tenslotte is het zoals men zelf zegt voor het eerst sinds 1940 dat luchtdoelgeschut in Nederland wordt opgesteld.

En die mooie dame van de foto, ook bij autoshows worden toch ook mooie dames in stelling gebracht dus waarom niet bij deze presentaties.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #363 Gepost op: 20 maart 2014, 17:58:06
Citaat van: Sylvester link=msg=1252464 date=1395327941
Anders hingen er misschien wel borden dat je geen foto's mag maken.
Art 430 en art 98 van het strafrecht gebruikt Defensie.
Ook besproken in de topic: Fotograferen nabij een militaire basis/kazerne/haven .

Zo werkt het volgens mij niet. Defensie kan het fotograferen niet zo maar verbieden door even borden op te hangen.
Een mobiel luchtafweer systeem, lijkt mij ook geen "militair werk", zoals dat in de wet omschreven is. Maar zoals je al aangeeft is dat al besproken in een ander topic.

Citaat van: 29Thomas10 link=msg=1252495 date=1395331630
Dat snap ik en had ik zelf ook al gezien, maar dan nog begrijp ik niet dat Nederland hier bijna alles van vrijgeeft. Je wilt toch het liefst hebben dat nauwelijks iemand weet hoe of wat. In ieder geval lijkt mij dat.

Draai het om. Het heeft ook een afschrikkend effect(je). Het laat zien dat "men" voorbereid is, en dan kan gelegenheidsterroristen aan het denken zetten.
Daarnaast leven we gewoon in een democratie, en is relatieve openheid van de overheid iets wat daar juist bij hoort. Ook voor Defensie. Het voorkomt ook onrust bij omwonenden, en aangezien het in openbaar terrein is, houdt je het toch niet stil. Persoonlijk zou ik bezorgder zijn als de overheid helemaal niks bekend maakt, want dit is ook bescherming voor de burgers die in een mogelijke gevarenzone wonen...

Als burger ga ik er ook gewoon van uit dat er nog veel meer maatregelen en materieel worden ingezet, wat wij niet/nooit te horen en zien krijgen. Sterker nog, zolang wij daar niks over horen betekend het dat er ook niks mis is gegaan.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #364 Gepost op: 20 maart 2014, 18:13:51
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1252382 date=1395307680
Dat zie je toch niet elke dag, de presidentiële heli's overhead komen met 6 Blackhawks erachteraan  098uo

D'r gingen rond t ziekenhuis vanmorgen ook wel even wat hoofdjes omhoog toen dit overkwam, weer eens wat anders dan de lifeliner ;)


29Thomas10

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
  • Hulpverlening geïnteresseerd
Reactie #365 Gepost op: 20 maart 2014, 18:58:42
Citaat van: Thor link=msg=1252514 date=1395334619
Dat heet bij de bekenkers "vanuit preventief oogpunt". Men is maar al te trots dat men het eens kan showen c.q. inzetten voordat het weer verouderd is.
Tenslotte is het zoals men zelf zegt voor het eerst sinds 1940 dat luchtdoelgeschut in Nederland wordt opgesteld.

En die mooie dame van de foto, ook bij autoshows worden toch ook mooie dames in stelling gebracht dus waarom niet bij deze presentaties.
Dat is waar
Citaat van: zwelgje link=msg=1252516 date=1395334686
Draai het om. Het heeft ook een afschrikkend effect(je). Het laat zien dat "men" voorbereid is, en dan kan gelegenheidsterroristen aan het denken zetten.
Daarnaast leven we gewoon in een democratie, en is relatieve openheid van de overheid iets wat daar juist bij hoort. Ook voor Defensie. Het voorkomt ook onrust bij omwonenden, en aangezien het in openbaar terrein is, houdt je het toch niet stil. Persoonlijk zou ik bezorgder zijn als de overheid helemaal niks bekend maakt, want dit is ook bescherming voor de burgers die in een mogelijke gevarenzone wonen...

Als burger ga ik er ook gewoon van uit dat er nog veel meer maatregelen en materieel worden ingezet, wat wij niet/nooit te horen en zien krijgen. Sterker nog, zolang wij daar niks over horen betekend het dat er ook niks mis is gegaan.
Ik snap dat er openheid is en dat je het toch niet stil houd, maar zou men dan niet iets voorzichtiger moeten zijn. Ik denk juist dat ik minder bezorgd zou zijn als men nauwelijks (bijvoorbeeld alleen dat er veel politie/militairen op straat zijn) wat had gezegd.

Ik weet dat er nog veel meer maatregen en materiaal worden ingezet. Das inderdaad ook slim dat wij er niks van weten.
Het zal mijn idee van denken wel zijn dat je beter niet teveel kan zeggen. Naar mijn mening had men, vooral bij zo'n belangrijke gebeurtenis, minder naar buiten moeten brengen.

Citaat van: NikonDirk link=msg=1252501 date=1395333075
Dat is informatie die Defensie zelf online heeft gezet...
Dat had ik zelf ook al gevonden. Eigenlijk vind ik dat best slecht van Defensie. Je zou juist van hun verwachten dat ze het liefst zo min mogelijk bekend maken.
Eerst een HBO opleiding, en daarna gaan solliciteren bij de marechaussee


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #366 Gepost op: 20 maart 2014, 19:17:52
De luchtdoelraketten die met deze apparatuur kunnen worden afgevuurd varieren in prijs van 350,000 tot 1,500,000 euro per stuk en de reikwijdte gaat tot ca 100 km.

Gelet op het krappe defensie budget en de prijs per raket is het te hopen dat er toch de nodige gelegenheid is geweest om voldoende met deze apparatuur te kunnen oefenen.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #367 Gepost op: 20 maart 2014, 19:24:04
Citaat van: 29Thomas10 link=msg=1252540 date=1395338322
Eigenlijk vind ik dat best slecht van Defensie. Je zou juist van hun verwachten dat ze het liefst zo min mogelijk bekend maken.

Je hebt helemaal gelijk! Ik zou een officiële klacht indienen bij het Ministerie van Defensie.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #368 Gepost op: 20 maart 2014, 19:27:30
Citaat van: 29Thomas10 link=msg=1252540 date=1395338322
Ik snap dat er openheid is en dat je het toch niet stil houd, maar zou men dan niet iets voorzichtiger moeten zijn.

Natuurlijk kan je altijd discussiëren over waar "de grens" ligt, en iedereen heeft daar terecht zijn eigen mening over. :)
Maar als je goed kijkt, maakt men alleen zaken bekend die pers en publiek zelf ook konden uitvinden voor de top. Voorbeeld: luchtafweer op openbare plaatsen wel, maar de uitvalsbasis en vlucht van de Amerikaanse helicopters vandaag juist weer niet.

Citaat van: Thor link=msg=1252544 date=1395339472
De luchtdoelraketten die met deze apparatuur kunnen worden afgevuurd varieren in prijs van 350,000 tot 1,500,000 euro per stuk en de reikwijdte gaat tot ca 100 km.

Gelet op het krappe defensie budget en de prijs per raket is het te hopen dat er toch voldoende gelegenheid is geweest om uitgebreid met deze apparatuur te kunnen oefenen.

Misschien niet zo bedoeld, maar ik zie de humor van je bericht wel in.  Moest er ook om lachen!  ;D (Op een goede manier bedoeld!)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


29Thomas10

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
  • Hulpverlening geïnteresseerd
Reactie #369 Gepost op: 20 maart 2014, 19:34:08
Citaat van: zwelgje link=msg=1252547 date=1395340050
Natuurlijk kan je altijd discussiëren over waar "de grens" ligt, en iedereen heeft daar terecht zijn eigen mening over. :)
Maar als je goed kijkt, maakt men alleen zaken bekend die pers en publiek zelf ook konden uitvinden voor de top. Voorbeeld: luchtafweer op openbare plaatsen wel, maar de uitvalsbasis en vlucht van de Amerikaanse helicopters vandaag juist weer niet.
Ik ben het met je eens, maar toch had ik meer gespijkerd op het feit dat er zo min mogelijk naar buiten zou komen. Ook al konden het publiek en de pers dit ook uitvinden. Zolang iets niet bevestigd wordt, is het altijd minder betrouwbaar dan als het wel wordt bevestigd.
Citaat van: Hunter link=msg=1252546 date=1395339844
Je hebt helemaal gelijk! Ik zou een officiële klacht indienen bij het Ministerie van Defensie.
Zal ik zeker doen  ;D (Nadat klacht nummer 231 is ingediend  ::) )
Citaat van: Thor link=msg=1252544 date=1395339472
De luchtdoelraketten die met deze apparatuur kunnen worden afgevuurd varieren in prijs van 350,000 tot 1,500,000 euro per stuk en de reikwijdte gaat tot ca 100 km.

Gelet op het krappe defensie budget en de prijs per raket is het te hopen dat er toch de nodige gelegenheid is geweest om voldoende met deze apparatuur te kunnen oefenen.

Ik mag toch wel hopen dat men genoeg geoefend heeft.
Eerst een HBO opleiding, en daarna gaan solliciteren bij de marechaussee