Anders hingen er misschien wel borden dat je geen foto's mag maken.
Art 430 en art 98 van het strafrecht gebruikt Defensie.
Ook besproken in de topic: Fotograferen nabij een militaire basis/kazerne/haven .
Zo werkt het volgens mij niet. Defensie kan het fotograferen niet zo maar verbieden door even borden op te hangen.
Een mobiel luchtafweer systeem, lijkt mij ook geen "militair werk", zoals dat in de wet omschreven is. Maar zoals je al aangeeft is dat al besproken in een ander topic.
Dat snap ik en had ik zelf ook al gezien, maar dan nog begrijp ik niet dat Nederland hier bijna alles van vrijgeeft. Je wilt toch het liefst hebben dat nauwelijks iemand weet hoe of wat. In ieder geval lijkt mij dat.
Draai het om. Het heeft ook een afschrikkend effect(je). Het laat zien dat "men" voorbereid is, en dan kan gelegenheidsterroristen aan het denken zetten.
Daarnaast leven we gewoon in een democratie, en is relatieve openheid van de overheid iets wat daar juist bij hoort. Ook voor Defensie. Het voorkomt ook onrust bij omwonenden, en aangezien het in openbaar terrein is, houdt je het toch niet stil. Persoonlijk zou ik bezorgder zijn als de overheid helemaal niks bekend maakt, want dit is ook bescherming voor de burgers die in een mogelijke gevarenzone wonen...
Als burger ga ik er ook gewoon van uit dat er nog veel meer maatregelen en materieel worden ingezet, wat wij niet/nooit te horen en zien krijgen. Sterker nog, zolang wij daar niks over horen betekend het dat er ook niks mis is gegaan.