Van "nature" ben ik kritisch op de overheid, en zeker op defensie. Maar gezien mijn reacties op dit forum wist je dit al.
Maar ik vind ook dat de openheid van defensie bij deze inzet, zeer te prijzen is! Ook de instructie en professionaliteit bij het ingezette personeel m.b.t. omstanders en foto/film momenten. Zeker als ik het vergelijk met defensie uit de het nog niet zo lange verleden (jaren 80/90) .
Het is ook een speerpunt; de Youtube, Facebook, Twitter en webpagina's van Defensie worden eigenlijk gedurende het hele jaar zeer regelmatig geupdate met allehande verhalen, filmpjes, foto's en berichten over alle elementen van defensie, de missies en de noodzaak van dat alles. Ik weet dat in ieder geval ook een heleboel marinecommandanten actief foto's uit missie- en oefeninzetten delen via social media. Wat dat betreft is de organisatie veel meer bezig met het uitdragen van wat de bedoeling van een defensieorganisatie is en waarom we dat nodig hebben in vergelijking met vroeger.
Voor mij persoonlijk is dat ook wel een van de redenen waarom ik er geen problemen mee heb om op dit forum over defensiezaken te discussiëren: ik vind het van belang om te delen waarom "we" doen wat we doen, en proberen om enige nuance aan te brengen en spookverhalen en foutieve aannames door onwetenheid (niet onwilligheid!) de kop in te drukken.