Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 399522 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #370 Gepost op: 20 maart 2014, 19:44:14
Citaat van: zwelgje link=msg=1252547 date=1395340050

Misschien niet zo bedoeld, maar ik zie de humor van je bericht wel in.  Moest er ook om lachen!  ;D (Op een goede manier bedoeld!)

Gewoon de humor blijven zien, houdt je in ieder geval jong !

Overigens er zijn meerdere evenementen bekend waarbij afgevuurde (toen zeer moderne) luchtdoelraketten die geen doel troffen terug kwamen naar de afvuurpositie met alle ellende van dien. Ook geavanceerde torpedos kunnen omdraaien en de onderzeeboot die dat ding heeft gelanceerd vernietigen, althans als het USS Thresher vergaan goed is gereconstrueerd.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #371 Gepost op: 20 maart 2014, 20:04:43
Citaat van: Thor link=msg=1252544 date=1395339472
De luchtdoelraketten die met deze apparatuur kunnen worden afgevuurd varieren in prijs van 350,000 tot 1,500,000 euro per stuk en de reikwijdte gaat tot ca 100 km.

Gelet op het krappe defensie budget en de prijs per raket is het te hopen dat er toch de nodige gelegenheid is geweest om voldoende met deze apparatuur te kunnen oefenen.

 ::) Even feiten controleren.


In het algemeen: het is geen geheim wat Defensie doet. Die luchtdoelraketten zijn geen geheim, iedereen ziet ze toch wel. Evenals de marineschepen en andere direct zichtbare eenheden. Er zijn echter, zoals altijd, ook "onzichtbare" eenheden. Daar hoor je geen woord over en dat is goed.
Bijdragen op persoonlijke titel.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #372 Gepost op: 20 maart 2014, 20:44:41
Citaat van: Highfield link=msg=1252559 date=1395342283
In het algemeen: het is geen geheim wat Defensie doet. Die luchtdoelraketten zijn geen geheim, iedereen ziet ze toch wel. Evenals de marineschepen en andere direct zichtbare eenheden.

Van "nature" ben ik kritisch op de overheid, en zeker op defensie. Maar gezien mijn reacties op dit forum wist je dit al.
Maar ik vind ook dat de openheid van defensie bij deze inzet, zeer te prijzen is! Ook de instructie en professionaliteit bij het ingezette personeel m.b.t. omstanders en foto/film momenten. Zeker als ik het vergelijk met defensie uit de het nog niet zo lange verleden (jaren 80/90) :) .
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #373 Gepost op: 20 maart 2014, 20:56:05
Citaat van: zwelgje link=msg=1252566 date=1395344681
Van "nature" ben ik kritisch op de overheid, en zeker op defensie. Maar gezien mijn reacties op dit forum wist je dit al.
Maar ik vind ook dat de openheid van defensie bij deze inzet, zeer te prijzen is! Ook de instructie en professionaliteit bij het ingezette personeel m.b.t. omstanders en foto/film momenten. Zeker als ik het vergelijk met defensie uit de het nog niet zo lange verleden (jaren 80/90) :) .

Het is ook een speerpunt; de Youtube, Facebook, Twitter en webpagina's van Defensie worden eigenlijk gedurende het hele jaar zeer regelmatig geupdate met allehande verhalen, filmpjes, foto's en berichten over alle elementen van defensie, de missies en de noodzaak van dat alles. Ik weet dat in ieder geval ook een heleboel marinecommandanten actief foto's uit missie- en oefeninzetten delen via social media. Wat dat betreft is de organisatie veel meer bezig met het uitdragen van wat de bedoeling van een defensieorganisatie is en waarom we dat nodig hebben in vergelijking met vroeger.

Voor mij persoonlijk is dat ook wel een van de redenen waarom ik er geen problemen mee heb om op dit forum over defensiezaken te discussiëren: ik vind het van belang om te delen waarom "we" doen wat we doen, en proberen om enige nuance aan te brengen en spookverhalen en foutieve aannames door onwetenheid (niet onwilligheid!) de kop in te drukken.
Bijdragen op persoonlijke titel.


jordi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #374 Gepost op: 20 maart 2014, 21:07:06
Ik was net in den haag bij het nss gebeuren.
Hier zag ik dv&o de toegangscontrole doen. Gebeurt dit vaker?
Ze hadden geen koppel om.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #375 Gepost op: 20 maart 2014, 21:19:57
Citaat van: jordi link=msg=1252579 date=1395346026
Ik was net in den haag bij het nss gebeuren.
Hier zag ik dv&o de toegangscontrole doen. Gebeurt dit vaker?
Ze hadden geen koppel om.

Bij de NSS is niets uitgesloten. Naar mate de top nadert zullen bepaalde zaken wel anders worden  998765
Bijdragen op persoonlijke titel.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #376 Gepost op: 20 maart 2014, 21:47:08
De publieke agenda van Obama laat vanaf morgen al geen agendapunten meer zien. Zou een teken kunnen zijn dat hij morgen al naar Nederland vertrekt? Enigszins speculatief uiteraard.


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #377 Gepost op: 20 maart 2014, 22:38:32
Zijne Majesteit's Schepen zijn ook onderweg:

Royal Netherlands Navy Zr.Ms.Friesland #P842 on track North Sea #PAVC #NSS2014 http://goo.gl/EWslrX

Royal Netherlands Navy Zr.Ms.Holland #P840 on track North Sea PAVA #NSS2014 http://goo.gl/aH98iE

Royal Netherlands Navy minehunter Urk #M861 Zeeland heading north along the coast #PAEL #NSS2014 http://goo.gl/gqIZKR
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #378 Gepost op: 20 maart 2014, 23:17:27
Citaat van: SniperEye link=msg=1252594 date=1395348428
De publieke agenda van Obama laat vanaf morgen al geen agendapunten meer zien. Zou een teken kunnen zijn dat hij morgen al naar Nederland vertrekt? Enigszins speculatief uiteraard.

Goed uitgerust zijn, zaken voorbereiden, jet-lag, het kan allemaal...


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #379 Gepost op: 21 maart 2014, 08:05:03
Citaat van: Shire link=msg=1252606 date=1395351512
Zijne Majesteit's Schepen zijn ook onderweg:

Royal Netherlands Navy Zr.Ms.Friesland #P842 on track North Sea #PAVC #NSS2014 http://goo.gl/EWslrX

Royal Netherlands Navy Zr.Ms.Holland #P840 on track North Sea PAVA #NSS2014 http://goo.gl/aH98iE

Royal Netherlands Navy minehunter Urk #M861 Zeeland heading north along the coast #PAEL #NSS2014 http://goo.gl/gqIZKR
[/b]

De Urk gaat gewoon naar Den Helder hoor ;) NSS-schepen zijn de Friesland, Holland en Zeven Provinciën, en die zie je op Marinetraffic al mooi voor de kust Den Haag - Noordwijk liggen. Ik denk zelfs dat je de ZPRV vanaf het strand bij Scheveningen kan zien. Overigens bij Katwijk ook de Barend Biesheuvel van de Kustwacht.
Bijdragen op persoonlijke titel.