Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 400215 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #440 Gepost op: 21 maart 2014, 22:19:20
Citaat van: Tom78 link=msg=1252873 date=1395435612
Als je naar de foto's kijkt in de link. Dan zie je dat er geen patroonhouders in de wapens zitten. Heeft erg wijnig zin om dan een wapen op je schouder te hangen. Ook las ik ergens anders dat defensie personeel pas mag vuren na opdracht van de minister van Veiligheid en Justitie ” Hij benadrukt dat de toepassing van militair geweld pas gebeurt na opdracht van de minister van Veiligheid en Justitie."

BRON: http://www.telegraaf.nl/binnenland/22407940/__Kosten_top_hoger_dan_beloofd__.html

Dit ging over inzet van de luchtafweer. Dit ging niet over de beveiliging van militaire objecten.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #441 Gepost op: 21 maart 2014, 22:27:30
Citaat van: RemRoof link=msg=1252879 date=1395436760
Dit ging over inzet van de luchtafweer. Dit ging niet over de beveiliging van militaire objecten.

Ik heb uit betrouwbare bron, dat de militairen op dat moment geen bevoegdheid hadden op vuurwapen geweld te gebruiken.
.
Ook weet ik dat v.a. overmorgen 0:00 alles op scherp gaat. (Kogel in de kamer)


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #442 Gepost op: 21 maart 2014, 22:30:55
Citaat van: Frank. link=msg=1252872 date=1395435587
Op de foto's van onderstaande link lijkt het inderdaad ook wel alsof de wapens niet geladen zijn...

De wapens kennende zie ik ook bij alle geweren van defensie op de foto's geen patroonhouders in de geweren.
Ook dragen ze hun tactische vest niet, waarin de reserve patroonhouders zitten.

Dus op dit moment inderdaad niet meer dan een show-performance.
Patroonhouders zullen er wel pas ingaan als de delegaties gaan aankomen.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #443 Gepost op: 21 maart 2014, 22:32:13
Rijkswaterstaat @Rijkswaterstaat
Deze machine plaatst tijdens #NSS2014 3200 meter barrier binnen een uur op de #A4. Vanavond testwerkzaamheden pic.twitter.com/8CPts8ukpT


10:30pm · 21 Mar 14


duijv023

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • gewoon een gemotiveerde BHV'er
Reactie #444 Gepost op: 21 maart 2014, 22:34:27
Citaat van: Tom78 link=msg=1252873 date=1395435612
Als je naar de foto's kijkt in de link. Dan zie je dat er geen patroonhouders in de wapens zitten. Heeft erg wijnig zin om dan een wapen op je schouder te hangen. Ook las ik ergens anders dat defensie personeel pas mag vuren na opdracht van de minister van Veiligheid en Justitie ” Hij benadrukt dat de toepassing van militair geweld pas gebeurt na opdracht van de minister van Veiligheid en Justitie."

BRON: http://www.telegraaf.nl/binnenland/22407940/__Kosten_top_hoger_dan_beloofd__.html

OK duidelijk, zo ver had ik nog niet gekeken.
Toch lijkt het mij vreemd als zondagavond de installaties 'op scherp' staan en geladen zijn (lees: raketten ter plaatse zijn) zonder wapens bewaakt worden. Dat zou een beetje de omgekeerde wereld worden...

Of ze gaan de launchers gewoon niet bewapenen natuurlijk, maar dat zal toch zeker niet? Dan wil ik ook gewoon de weg op kunnen volgende week ;-)


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #445 Gepost op: 21 maart 2014, 22:46:47
Citaat van: duijv023 link=msg=1252885 date=1395437667
OK duidelijk, zo ver had ik nog niet gekeken.
Toch lijkt het mij vreemd als zondagavond de installaties 'op scherp' staan en geladen zijn (lees: raketten ter plaatse zijn) zonder wapens bewaakt worden. Dat zou een beetje de omgekeerde wereld worden...

Of ze gaan de launchers gewoon niet bewapenen natuurlijk, maar dat zal toch zeker niet? Dan wil ik ook gewoon de weg op kunnen volgende week ;-)

Die canisters zijn al geladen. Een patroonhouder is zo geplaatst.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Defflynn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #446 Gepost op: 21 maart 2014, 23:22:41
Vanavond de delegatie van Canada opgehaald. Moet zeggen dat het geheel nogal chaotisch verliep. Met name op Schiphol. Hoop dat het de komende dagen beter gaat. Moet zeggen dat alles wel heel indrukwekkend is. Vooral het gebied rond het World Forum.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #447 Gepost op: 22 maart 2014, 01:32:58
Citaat van: rjvaneyk link=msg=1252883 date=1395437455
De wapens kennende zie ik ook bij alle geweren van defensie op de foto's geen patroonhouders in de geweren.
Ook dragen ze hun tactische vest niet, waarin de reserve patroonhouders zitten.

Dus op dit moment inderdaad niet meer dan een show-performance.
Patroonhouders zullen er wel pas ingaan als de delegaties gaan aankomen.
Zou het tactische vest de enige mogelijkheid zijn om een magazijn te bewaren?
Citaat van: Tom78 link=msg=1252882 date=1395437250
Ik heb uit betrouwbare bron, dat de militairen op dat moment geen bevoegdheid hadden op vuurwapen geweld te gebruiken.
Zou dat bord op het hek mogen hangen als die bevoegdheid er niet is?
De betreffende plaats is door de minister van defensie aangewezen als tijdelijk militair object waardoor de Rijkswet geweldgebruik bewakers militaire objecten van toepassing is. Met de toepassing van militair geweld zou zomaar "de grote boemies" bedoelt kunnen worden. Niet de meisjes en jongens die de grote boemies bewaken.

(maar gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


sylvester1986

  • Gast


jeroen21

  • manschap brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 477
Reactie #449 Gepost op: 22 maart 2014, 13:40:27
Voor de twitteraars onder ons. Volg @FMCnl voor meer informatie over de delegaties die binnenkomen op schiphol. Vanmorgen de president van china binnengehaald onder begeleiding van 2 straaljagers vanaf vliegveld leeuwarden..