Ik snap niet waar je op doelt. Ik denk dat er voldoende mensen met hersens rondlopen daar. (vind het een beetje beledigend klinken)
Je weet net zo goed als ik dat er zat mensen zijn in leidinggevende functies die niet in staat zijn om in een omgeving waar protocollen en voorschriften leidend zijn toch zelf te blijven denken.
Als je in de situatie komt die beschreven werd, en er zijn geen afspraken, dan gooit dit type manager de poort op slot en zal er geen oplossing gezocht worden. We weten allemaal dat dit realiteit is, ook op dit forum diverse voorbeelden van dit soort situaties te vinden.
Uiteindelijk zal er op hoger niveau iemand zijn die na veel telefoontjes en heel veel verspilde tijd en energie de situatie oplost.
Dat is wat ik bedoel met iemand met een goed stel hersens de leiding geven: in een complexe omgeving als deze moet je op lager niveau mensen hebben die oplossingsgericht kunnen denken maar zich ook bewust zijn van het grote plaatje. Het is vrijwel synoniem aan een militaire stijl van organiseren middels opdrachtgerichte commandovoering
![Wink ;)](https://www.hulpverleningsforum.nl/Smileys/default/wink.gif)