Woon vlakbij 'het gedoe', in Leidschendam en het geeft allemaal idd de indruk dat er iets 'groots' gaande is. Nu zullen jullie zeggen 'ja, hèhè spuit 11 geeft water, zover waren wij al'. Maar zo bedoel ik het niet.
Maar als je een stukje in de omgeving rijdt en je ziet bij die brandweerkazerne een lading legerambulances, bij die brandweerkazerne een lading Sigma-auto's, op een parkeerplaats bij het winkelcentrum een hele partij ME-wagens, reserve brandweerwagens en ambu's in dienst, bij een schooltje ergens in een van de wijken een speciale bushalte voor soldaten/politie die daar gelegerd zijn, een heel van der Valk motel/restaurant afgehuurd voor militairen, wagens met hondengeleiders uit België zien rijden, een aantal keer straaljagers gehoord boven de stad, doorlopend politieheli's in de lucht, op strategische plekkken kiepwagens vol met zand als barrière en levensgrote zakken met zand/puin her en der etc. etc.
13.000 agenten, 4000 marechaussees etc. etc. dat zijn maar getallen, maar als je het bovenstaand allemaal ziet en meemaakt dan krijgt dat gestalte. En het rare is: iedereen verwachtte enorm veel chaos op de weg, maar het is hier in de buurt (woon vlakbij de N14 en langs een doorgaande weg) zelfs stiller dan normaal!!
Ik hoop echt dat wij straks na het evenement een inkijkje krijgen in de organisatie van dit alles. Wat er allemaal kwam kijken om dit te organiseren enzo. Moet gigantische klus geweest zijn.