Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 399295 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Reactie #660 Gepost op: 25 maart 2014, 07:59:34
Citaat van: Dinges link=msg=1253755 date=1395707325
''Waakzaam en dienstbaar'' krijgt zo wel een wat diepere betekenis...  ;D

Maar zonder gekheid, al die mannen en vrouwen die graag een tandje bijzetten voor de baas (en voor de goede zaak) - het personeel moet gewoon behoorlijk verzorgd worden. Mogelijkheden zat en met dit miljoenenfestijn hoeven we niet te kijken op wat duizendjes meer of minder.

Als sterrenkoks koken voor de hoge heren, mogen er best wat warme versnaperingen worden geleverd aan het volk op straat, die de boel in goede banen leiden. (via plaatselijke cateraars, iedereen wordt er beter van)
Helemaal mee eens!
Overigens zij een hoge piet (weet niet meer wie) wel op het nieuws dat er wat problemen waren met eten en slaapplekken maar dat die ook weer opgelost zijn. De bonden schreeuwen meestal zonder nuance.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #661 Gepost op: 25 maart 2014, 08:00:17
Ach en daarnaast de gemidelde agent weet de lokale snackbar,shoarma,chinees of Amerikaanse ambassade  ;D prima te vinden.Neem aan dat ze hun portemonnee of pinpas toch wel hebben meegenomen.

Onsmakelijke opmerking. Je hebt echt geen flauw benul van de situatie, en het is ook niet eens grappig.

Over de opmerkingen over luchtverdediging, raketbereiken en gelaagdheid: daar schuilt tactisch en technisch meer achter dan de wikipedia doet vermoeden. Het gaat te ver om dat hier uit de doeken te doen maar het bereik van ~150km van een SM2 betekent niet automatisch dat hij een doel boven Utrecht kan raken.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #662 Gepost op: 25 maart 2014, 08:03:26
Helemaal mee eens!
Overigens zij een hoge piet (weet niet meer wie) wel op het nieuws dat er wat problemen waren met eten en slaapplekken maar dat die ook weer opgelost zijn. De bonden schreeuwen meestal zonder nuance.

Ik weet dat in ieder geval in de binnenste ring de boel goed verzorgd is, de soep moet niet zo heet gegeten worden zoals hij wordt opgediend :-)
Bijdragen op persoonlijke titel.


GWB Foxtrot

  • KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #663 Gepost op: 25 maart 2014, 09:46:00
Citaat van: gignnl link=msg=1253754 date=1395707201
Ach en daarnaast de gemidelde agent weet de lokale snackbar,shoarma,chinees of Amerikaanse ambassade  ;D prima te vinden.Neem aan dat ze hun portemonnee of pinpas toch wel hebben meegenomen.

Hoop dat u een grapje maakt. Anders is het een opmerking die kant nog wal raakt en aantoont dat u zelf waarschijnlijk nog nooit 12-14uur "op de poten hebt gestaan".  :-\


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #664 Gepost op: 25 maart 2014, 10:56:48
Tijdens grootschalige inzetten kan er het een en ander mis gaan en gaat er meestal ook het nodige mis. Dat is inherent aan dit type inzetten.
In Nederland is het helaas zo dat als je het via de pers speelt er meer aandacht voor fouten is/komt dan als je het via de normale wegen aan de kaak stelt.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #665 Gepost op: 25 maart 2014, 11:01:13
Martine Vis @Martine_Vis /> Plv. Politiechef, Eenheid Rotterdam
De #NSS2014 is een mega #politie operatie. Helaas gaat er daarbij logistiek soms iets mis voor collega's, maar dat lossen we op!
10:28pm · 24 Mar 14


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #666 Gepost op: 25 maart 2014, 11:03:55
Citaat van: GLZ link=msg=1253565 date=1395664407
In Nederland mag je niet zomaar met een bende zware jongens met geladen wapens op de snelweg tenzij je bij de politie of defensie werkt. Als je er Amerikaans grondgebied van maakt dan scheelt dat een hoop papierwerk.... ;)
En als er stront aan de knikker is dan gelden de Amerikaanse wetten waarschijnlijk ook, dus ze zullen zich maximaal verdedigen en niet zo halfzacht als wat de NL-politie zou kunnen/mogen.

Mij is het iets anders uitgelegd, ooit. Dus hou me te goede als dit niet helemaal juist is...

Volgens mij bied de Wet Wapens en Munitie gewoon de mogelijkheid aan de Minister van Veiligheid en Justitie om aan dit soort diensten dezelfde uitzondering op de WWM te verlenen als aan onze eigen Politie, Krijgsmacht, etc...
(Daarnaast zijn er voor de Krijgsmacht ook nog andere verdragen waardoor krijgsmacht personeel van bijv NAVO landen, onder voorwaarden, hier niet onder valt.)

Een buitenlandse delegatie meld de meekomende beveiliging bij het Ministerie van Buitenlandse zaken (Directie Kabinet en Protocol). Deze zal het bewapeningsvraagstuk doorspelen aan (zaakgelastigde van) de Minister.
Na overleg met de bezoekende overheid geeft deze dan een bewapeningsvoorschrift (wie/wat/hoe/wanneer/etc) aan de betrokken buitenlandse overheid.  Dat timmert volgens mij het "wapenbezit" dan juridisch dicht, zonder dat er sprake is van het opgeven van een stukje Nederlandse Soevereiniteit.

Maar misschien dat Highfield hier meer ter zake kundig is...
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #667 Gepost op: 25 maart 2014, 11:06:20
‏Politie Alkmaar eo ‏@POL_NHN
Vanwege 't noodbevel in #Petten hebben we demonstranten gevraagd terrein te verlaten.28 mensen wilden dit niet.Zij zijn aangehouden #NSS2014

‏Politie Alkmaar eo ‏@POL_NHN
We blijven, zoals gepland, preventief aanwezig in #Petten om veiligheid van delegatieleden tijdens hun werkbezoek te garanderen. #NSS2014
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #668 Gepost op: 25 maart 2014, 11:17:00
Citaat van: zwelgje link=msg=1253777 date=1395741835
Mij is het iets anders uitgelegd, ooit. Dus hou me te goede als dit niet helemaal juist is...

Volgens mij bied de Wet Wapens en Munitie gewoon de mogelijkheid aan de Minister van Veiligheid en Justitie om aan dit soort diensten dezelfde uitzondering op de WWM te verlenen als aan onze eigen Politie, Krijgsmacht, etc...
(Daarnaast zijn er voor de Krijgsmacht ook nog andere verdragen waardoor krijgsmacht personeel van bijv NAVO landen, onder voorwaarden, hier niet onder valt.)

Een buitenlandse delegatie meld de meekomende beveiliging bij het Ministerie van Buitenlandse zaken (Directie Kabinet en Protocol). Deze zal het bewapeningsvraagstuk doorspelen aan (zaakgelastigde van) de Minister.
Na overleg met de bezoekende overheid geeft deze dan een bewapeningsvoorschrift (wie/wat/hoe/wanneer/etc) aan de betrokken buitenlandse overheid.  Dat timmert volgens mij het "wapenbezit" dan juridisch dicht, zonder dat er sprake is van het opgeven van een stukje Nederlandse Soevereiniteit.

Maar misschien dat Highfield hier meer ter zake kundig is...
Lijkt mij een logischere oplossing.


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Gewapende man gepakt op station Den Haag

DEN HAAG -
De politie heeft op station Den Haag Centraal een gewapende man opgepakt. Bronnen melden aan De Telegraaf dat de verdachte een geweer en explosieven bij zich had.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/22426818/__Gewapende_man_in_Den_Haag__.html