Kijk net naar nieuws in belgie daar is de Air Force One om 21uur21 geland en daar was de Beast ook al is die al eerder daarheen gegaan??
Het is normaal dat een vracht vliegtuig met de gepantserde voertuigen als eerste naar de plaatst van bestemming vliegt, waarna Airforce one volgt. Er waren hier in NL 4 identieke voertuigen, terwijl er normaal maar met 2 gereden word, dus daar kunnen ze best 2 stuks van missen. In het filmpje waar de limousine's wegrijden bij het huis van de Amerikaanse ambassadeur zie je ook maar 2 stuks.
Er waren 4 stuks in NL, ga er maar vanuit dat er nog meer staan her en der
Ik heb mezelf hier dus over verbaasd, want tot voor de NSS top wist ik maar van het bestaan van 2 stuks van het laatst 2009 model af. Kennelijk hebben ze de laatste tijd 2 stuks bij laten maken, want voorheen werd Obahma nog regelmatig in het oude model rond gereden waar Bush jr. ook gebruik van maakte, model 2004 en dus al op leeftijd.
Meerdere gepantserde limousines geloof ik niet, want dit zijn vrij kostbare voertuigen, 4 vind ik al heel wat. De President word overigens ook wel eens rond gereden in 2 identieke gepantserde Jeeps, gelijk aan de modellen die hier in NL in de optocht reden.