'The Beast' wordt op ongeveer 300.000 dollar per stuk geschat. Een schijntje als je bedenkt dat de twee VC-35a's zo'n 325.000.000 dollar per stuk kosten, met daarnaast nog diverse andere (kleinere) vliegtuigen, oa een 757 en een C-37B, die, als de president aan boord is, op dat moment ook Air Force One heten.
Ik vind dat een vreemd bedrag en is afkomstig van het hoogst betrouwbare Wikipedia zie ik net
Op diverse binnen- en buitenlandse sites word Cadillac one op meer dan 1 miljoen euro geschat.
''Prijskaartje – Aan de bouw van een presidentiële Cadillac zou een prijskaartje van zo maar eventjes 1,5 miljoen dollar hangen, omgerekend zo’n 1,1 miljoen euro.''
http://www.autowereld.be/2013/10/23/cadillac-presidental-limousine/Ook niet gek als je bedenkt dat de dienst auto van onze koning 600.000 euro zou kosten en alleen verlengd en bepantserd is, terwijl de Amerikaanse dienst auto van het vorige model maar 2 standaard plaatwerkdelen had en de rest dus speciaal op maat was gemaakt, het laatste model lijkt alleen de standaard koplampen van de Cadillac Escalade te hebben.
Cadillac one heeft veiligheids systemen die in een vliegtuig niet zouden misstaan en is beveiligd als een tank, kan me niet voorstellen dat een speciaal gemaakt voertuig maar 3 ton kost.
Die "Jeeps" reden hier ook mee in de optocht; zij hebben n.l. dezelfde kentekens als "The Beasts".
Check de foto's of video's op dit forum.
Oh echt, ik had ze nog niet gezien maar geloof het direct.
De secret service heeft meer materiaal ingezet dan ze normaal in eigen land doen.