Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 399118 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #800 Gepost op: 27 maart 2014, 21:58:31
Citaat van: Highfield link=msg=1254379 date=1395950692
Dat verhaal met die landingsvaartuigen ga je om verschillende redenen niet fixen:1. ze waren er niet (geen Rotterdam of JdW aanwezig),2. je krijgt ze niet zo snel van het strand af (zeker niet nadat ze beladen zijn) en 3.in verband met eb en vloed kan je ze niet "prepositioneren". 4.Als er een LPD aanwezig geweest zou zijn, dan zou het lanceren van een LCU en de trip naar het strand te lang duren. Een LCVP gaat sneller, maar kan geen voertuigen meenemen en is alsnog te langzaam.

Kortom: 5.niet haalbaar. De KNRM heeft echt het beste spul hiervoor.

1.Nederland heeft volgens de marine opgave 5 stuks LCU. De Rotterdam of JdW kunnen ieder maar twee LCU meenemen. Als die beide vaartuigen ergens op de wateren der wereldzee zijn (wat nmm uniek zou zijn als die twee schepen tegelijkertijd varen) is er dus nog een over in Nederland.
2.Als je de wagen geheel naar achteren doorrijdt,als dat überhaupt nodig zou zijn, komt het voorschip vanzelf wat omhoog en ben je zo los. Je hoeft de LCU echt niet met het voorschip vast te varen, gewoon de voorramp even laten zakken als steuntje is voldoende voor een zeer snelle evacuatie en daar gaat het hier toch om.
3.Prepositioneren is helemaal niet nodig, je vaart de LCU met de kop naar het strand klep naar beneden, auto van Obama erop en snel weer achteruit en weg.
4.Een LCU kan makkelijk zelfstandig varen van bijv. Scheveningen, IJmuiden naar Noordwijk en heeft daarbij echt geen type Rotterdam nodig. Het is geen wereldreis.
Gewoon even op voldoende diepte dicht voor de kust laten dobberen totdat je wordt opgeroepen en je bent er zo.
5.Als je de spullen hebt moet je ze ook weten te gebruiken ook bij strandwerk.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #801 Gepost op: 27 maart 2014, 22:43:30
Citaat van: Thor link=msg=1254389 date=1395953911
1.Nederland heeft volgens de marine opgave 5 stuks LCU. De Rotterdam of JdW kunnen ieder maar twee LCU meenemen. Als die beide vaartuigen ergens op de wateren der wereldzee zijn (wat nmm uniek zou zijn als die twee schepen tegelijkertijd varen) is er dus nog een over in Nederland.
2.Als je de wagen geheel naar achteren doorrijdt,als dat überhaupt nodig zou zijn, komt het voorschip vanzelf wat omhoog en ben je zo los. Je hoeft de LCU echt niet met het voorschip vast te varen, gewoon de voorramp even laten zakken als steuntje is voldoende voor een zeer snelle evacuatie en daar gaat het hier toch om.
3.Prepositioneren is helemaal niet nodig, je vaart de LCU met de kop naar het strand klep naar beneden, auto van Obama erop en snel weer achteruit en weg.
4.Een LCU kan makkelijk zelfstandig varen van bijv. Scheveningen, IJmuiden naar Noordwijk en heeft daarbij echt geen type Rotterdam nodig. Het is geen wereldreis.
Gewoon even op voldoende diepte dicht voor de kust laten dobberen totdat je wordt opgeroepen en je bent er zo.
5.Als je de spullen hebt moet je ze ook weten te gebruiken ook bij strandwerk.

1. Aantal LCUs klopt, maar het komt regelmatig voor dat beide LPDs weg zijn. Afgelopen najaar hebben beide schepen tegelijk voor de kust van west- resp. oost-afrika hun missies uitgevoerd. Momenteel is de JWIT onderweg richting Joint Warrior terwijl RDAM Cold Response ondersteunt. Kortom: alles behalve uniek.

2. Riskant; wat als hij niet loskomt? Dan heb je een mooie schietschijf. "Zeer snel" is ook relatief: onder perfecte condities haalt een LCU bergaf en wind mee 8 knopen ofzo, dat ga je achteruitvarend het strand af niet fixen, en door de branding de zee op toch wel niet. Dan heb ik het nog niet eens over wind, stroming en zeecondities gehad: een LCU heeft behoorlijke (nautische) beperkingen en limieten. Een dergelijk traag, beperkt manoeuvreerbaar doel is een schietschijf.

3. Zie voorgaande. Een LCU is gemaakt om snel materieel het strand op te krijgen. Er af kan ook, maar niet snel. De Noordzeekust heeft een zanderige, vrij vlak aflopende zeebodem. Om met enigszins "droge voeten" aan boord te komen moet je bijna wel vastvaren, aangezien een LCU een diepgang van 1.6 meter heeft. Er is niet voor niets een BARV ontwikkeld om landingsschepen terug de zee in te duwen..

4. Wil je die LCU met Obama dan maar rustig an ergens heen laten pruttelen? Dat gaat wel eventjes duren, met alle risico's van dien. Een KNRM boot kan met hoge snelheid naar een grote bovenwatereenheid denderen waarna die de VIP overneemt.

5. Maar die spullen hebben we dus niet voor dit soort werk. Een evacuatie zoals deze is minutenwerk, maximaal. Dat gaat met een LCU niet lukken. De marine heeft niet de spullen om een dergelijke split second evacuatie mogelijk te maken.

Wat een optie zou kunnen zijn is de KNRM boot te bemannen met militair personeel.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #802 Gepost op: 28 maart 2014, 09:38:11
Citaat van: HAPRPAA link=msg=1254280 date=1395924499
Obama heeft in totaal de beschikking over 6 Beasten!

16 stuks. 17e in de maak!


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #803 Gepost op: 28 maart 2014, 09:40:50
Is het naïef om te denken dat het hele KNMR gebeuren gewoon gebeurdt op basis van vrijwilligheid, waarbij alle mogelijke risico's en gevolgen, gewoon besproken zijn voordat het personeel er mee instemt?
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #804 Gepost op: 28 maart 2014, 09:51:41
Citaat van: zwelgje link=msg=1254454 date=1395996050
Is het naïef om te denken dat het hele KNMR gebeuren gewoon gebeurdt op basis van vrijwilligheid, waarbij alle mogelijke risico's en gevolgen, gewoon besproken zijn voordat het personeel er mee instemt?

Daarbij komt dat het risico op dodelijke ongevallen bij de normale werkzaamheden van de KNRM vele malen groter is dan de kans dat je Obama met spoed moet afvoeren waarbij je van alle kanten beschoten wordt door jongens met tulbanden op hun hoofd. ::)


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #805 Gepost op: 28 maart 2014, 11:15:16
Citaat van: zwelgje link=msg=1254454 date=1395996050
Is het naïef om te denken dat het hele KNMR gebeuren gewoon gebeurdt op basis van vrijwilligheid, waarbij alle mogelijke risico's en gevolgen, gewoon besproken zijn voordat het personeel er mee instemt?

De KNRM ers Noordwijk zijn vrijwilligers die gedurende normale reddingsoperaties op vrijwillige basis worden ingezet. Zij zijn goed getraind en geoefend voor dit werk en hebben de beschikking over adequaat materieel en veiligheidsmiddelen wat voor deze normale operaties in de loop der jaren steeds verder is ontwikkeld en verbeterd.
Als een reddingboot naar het inzicht van de bemanning,schipper, in omstandigheden komt of kan komen te verkeren dat het onverantwoord is om door te gaan c.q. eraan te beginnen dan kan men de inzet op eigen gezag beëindigen c.q. meer geëigend materieel
van elders de inzet laten uitvoeren.
Alhoewel dit soort inzetten de nodige risico's met zich brengen zijn er bij de KNRM gedurende een ruime afgelopen periode tijdens de inzetten geen slachtoffers gevallen, geen zeer zware schades aan het materieel zijn ontstaan, mede omdat er geen onverantwoorde risico's werden en ook worden genomen.
De redders kennen de elementen, de mogelijke gevaren en het materieel voor normale operaties.

Zo anders is het bij een mogelijke evacuatie waarbij men spreekt van "een ware oorlog aan het uitvechten tegen de dreiging".
Dat moet je dan ook gewoon even aan "de liefhebbers" overlaten.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #806 Gepost op: 28 maart 2014, 11:54:57
Voor de duidelijkheid, ik bedoel niet de KNRM in het algemeen, maar specifiek de inzet voor de NSS in Noordwijk....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #807 Gepost op: 28 maart 2014, 12:54:15
Citaat van: Marrk link=msg=1254453 date=1395995891
16 stuks. 17e in de maak!
17e in de maak weetje dat zeker? aangezien de secret service druk bezig is een vervanger te zoeken.
Lijkt mij nogal zonde van het geld om een 17e! te laten maken, daarnaast heb je dan weer een oneven aantal dus zou 18 logischer zijn.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #808 Gepost op: 28 maart 2014, 13:07:53
Wat moet je met 16/17 stuks van die Beast? Ze worden toch met max 2 a 3 tegelijk gereden in de colonne? Dat je er dan 4 hebt ivm transport en bezoeken e.d. kan ik me prima voorstellen. Zoals nu ook was: vanuit NL direct door naar België, dus daar moeten er ook klaar staan (minimaal 2) maar dan kunnen deze van NL door naar Rome toe (waar Obama naartoe ging naar België). En dan die in België stonden door naar de volgende "stop". Dan heb je er (naar mijn idee) aan 4 meer als genoeg.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


GWB Foxtrot

  • KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #809 Gepost op: 28 maart 2014, 13:34:15
Dan ga je er van uit dat de logistieke operatie totaal vlekkeloos verloopt. De Secret Service zit in de risico-uitsluit business.

(De factor onderhoud zal ook nog meespelen.. Ik kan me zo voorstellen dat het verwisselen van een simpel lampje al een behoorlijke operatie is..)