Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 401289 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #810 Gepost op: 28 maart 2014, 13:39:04
Ik ga er vanuit dat de Secret Service en alle andere eenheden die betrokken zijn dit goed onder de knie hebben en dat het ondanks een risico ding is toch vlekkeloos kan verlopen. Niet elk bedrijfje mag die taak op zich nemen. Maar ik neem aan dat de Secret Service (en samenwerkende eenheden) zo ongeveer op alles voorbereid is.

En okee, onderhoud had ik niet aan gedacht, maar dan 2 op reserve. Dus 6 in totaal (nog veel).
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Folkert

  • Student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
Reactie #811 Gepost op: 28 maart 2014, 14:30:12
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1254470 date=1396010344
En okee, onderhoud had ik niet aan gedacht, maar dan 2 op reserve. Dus 6 in totaal (nog veel).
Iets zegt mij dat de Secret Service niet werkt volgens een 'nuchtere Hollandse aanpak', waar deze redenering volgens mij een beetje op gebaseerd is ::). [Speculaas]Ze hebben het geld ervoor, dus ik kan me best voorstellen dat op een aantal veelbezochte locaties gewoon een x aantal van deze dingen gepositioneerd zijn, inclusief een C-17 die ten alle tijden beladen stand-by staat op Andrews[/speculaas]. Als er hier een totaal van 16/17 gemeld wordt vind ik dat niet heel lastig te geloven, al is het volgens onze begrippen totaal overdreven. 0098


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #812 Gepost op: 28 maart 2014, 14:36:28
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1254468 date=1396008473
Wat moet je met 16/17 stuks van die Beast? Ze worden toch met max 2 a 3 tegelijk gereden in de colonne? Dat je er dan 4 hebt ivm transport en bezoeken e.d. kan ik me prima voorstellen. Zoals nu ook was: vanuit NL direct door naar België, dus daar moeten er ook klaar staan (minimaal 2) maar dan kunnen deze van NL door naar Rome toe (waar Obama naartoe ging naar België). En dan die in België stonden door naar de volgende "stop". Dan heb je er (naar mijn idee) aan 4 meer als genoeg.

Nou dat is geen hogere wiskunde.

In NL hadden we 4 stuks nodig, in Belgie zijn er ook  minimaal 2 (of 4) aanwezig, daarna ging Obama nog naar Italie. Dan bestaat er altijd de mogelijkheid dat hij met spoed terug moet naar de VS, daar wil je dus altijd het e.e.a. klaar hebben staan. Gaan we er even vanuit dat ze overal al 4 stuks hebben staan. 4*4 = 16... 098uo

Buiten dat, denk je echt dat die auto meer of minder enig effect heeft op het budget voor de bescherming van de POTUS?

Alleen al de vliegtuigen:
2x 747 (VC-25) die continue rondvliegen c.q. bemand zijn.
4x 747 (E-4 "Nightwatch")
?x aantal kleinere vliegtuigen
?x aantal C-17's om het hele circus te vervoeren

Dan hebben we nog helikopters, voertuigen, personeel etc. etc.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #813 Gepost op: 28 maart 2014, 14:51:13
Citaat van: Folkert link=msg=1254474 date=1396013412
Iets zegt mij dat de Secret Service niet werkt volgens een 'nuchtere Hollandse aanpak', waar deze redenering volgens mij een beetje op gebaseerd is ::). [Speculaas]Ze hebben het geld ervoor, dus ik kan me best voorstellen dat op een aantal veelbezochte locaties gewoon een x aantal van deze dingen gepositioneerd zijn, inclusief een C-17 die ten alle tijden beladen stand-by staat op Andrews[/speculaas]. Als er hier een totaal van 16/17 gemeld wordt vind ik dat niet heel lastig te geloven, al is het volgens onze begrippen totaal overdreven. 0098

Daarbij kent de VS veel vermoorde presidenten of aanslagen op presidenten. Daarnaast zal de risico-analyse aangeven dat POTUS een hoog-risico doelwit is voor een aanslag. Tot slot blijft het de VS ;D

Dan zijn inderdaad de genoemde aantallen niet heel gek. Uiteraard kun je wel discussie hebben over nut en noodzaak, zoals wij in NL gewend zijn. In dit geval wordt daar, denk ik, echt geen discussie over gevoerd.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Veiligheids- en mobiliteitsoperatie NSS afgerond

http://www.nctv.nl/actueel/nieuws/20140326-veiligheids-en-mobiliteitsoperatie-nss-afgerond.aspx?cp=126&cs=59950
Nieuwsbericht | 26-03-2014

Vandaag om 12 uur is de veiligheids- en mobiliteitsoperatie rond de NSS afgerond. Alle veiligheidsmaatregelen die nodig waren om de top veilig, waardig en ongestoord te laten verlopen worden ontmanteld of zeer snel afgebouwd. De top is zonder vermeldenswaardige incidenten verlopen en bijna alle delegaties hebben ons land inmiddels verlaten.

Einde veiligheidsoperatie NSS
De enkele incidenten die hebben plaatsgevonden zijn in de scenario’s van de voorbereidingen gepasseerd. De NCTV laat weten zeer tevreden te zijn over de goede samenwerking tussen de vele operationele diensten en de publieke en private partners die de veiligheid van de NSS hebben kunnen waarborgen. De buitenlandse veiligheidsdiensten hebben de NCTV gemeld zeer tevreden te zijn met de Nederlandse voorbereiding en uitvoering van de veiligheidsoperatie rond de NSS.

"Ik wil alle professionals die hebben gezorgd voor een veilig en ongestoord verloop van de NSS hartelijk danken", aldus Ivo Opstelten, minister van Veiligheid en Justitie. "Er is door vele diensten hard en effectief samen gewerkt om dit mogelijk te maken. Het was mooi om die nauwe samenwerking, gecoördineerd door de NCTV, tussen overheids- en private partijen van dichtbij te zien. Partijen als Defensie, Schiphol en meerdere lokale overheden hebben allemaal een grote bijdrage geleverd aan het succes. Ik denk daarbij ook aan de inzet van de Nationale Politie. Zonder de inzet van duizenden agenten de afgelopen dagen was de organisatie van de NSS niet mogelijk geweest. Er is keihard gewerkt door de politie om de top mogelijk te maken en ook de politiezorg in de rest van het land op peil te houden. Hulde."
Samen sterk in de hulpverlening!


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #815 Gepost op: 28 maart 2014, 22:02:14
Citaat van: Folkert link=msg=1254474 date=1396013412
Als er hier een totaal van 16/17 gemeld wordt vind ik dat niet heel lastig te geloven, al is het volgens onze begrippen totaal overdreven. 0098

Ik zet hier grote vraagtekens bij, er waren er 4 in NL wat voor mij een grote verassing was, 2 daarvan zijn naar belgie gegaan na de top. Lijkt me niet dat er in totaal 6 waren want in NL waren er bij het laatste bezoek aan de ambasadeur nog maar 2 aanwezig.

Misschien neem ik het iets te letterlijk op, maar als er 16 dezelfde limousines zijn, waarom is Obama dan nog jaren rondgereden in de oude limousine van zijn voorganger Bush jr. In Mei 2011 reed het oude type limousine, model 2004, namelijk vast bij de amerikaanse ambassada in Dublin, terwijl Obama al vanaf 2009 president was.

http://sijmster.nl/wp-content/uploads/2011/05/obama-auto.jpg

Dat geeft me toch het idee dat er op dat moment maar 2 stuks waren van de 2009 ''Obama limousine'' zoals wij deze tijdens de NSS top hebben gezien, en dat de oude 2004 ''Bush limousine'' op dat moment als reserve limousine werd ingezet voor de europeese reis.

Dat er 4 stuks zijn geloof ik, staat op film, of er 6 zijn daar twijfel ik aan gezien de geschatte prijs van 1,5 miljoen dollar. Maar of er 16 of 17 zouden zijn dat zie ik echt niet zitten, Obama heeft namelijk ook nog de beschikking over 2 identieke gepantserde jeeps, en 2 identieke gepantserde touring cars.

Ook over de prijs is onduidelijkheid, is ook staatsgeheim. Eerder werd 300.000 dollar genoemd, en dat komt de secret service natuurlijk mooi uit, want dan kan niemand achterhalen wat het gekost heeft om alle veiligheids systemen in te bouwen, en om wat voor kostbare systemen het gaat.  ;)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #816 Gepost op: 28 maart 2014, 22:40:01
Citaat van: mark hes link=msg=1254564 date=1396040534
Ik zet hier grote vraagtekens bij, er waren er 4 in NL wat voor mij een grote verassing was, 2 daarvan zijn naar belgie gegaan na de top. Lijkt me niet dat er in totaal 6 waren want in NL waren er bij het laatste bezoek aan de ambasadeur nog maar 2 aanwezig.

Misschien neem ik het iets te letterlijk op, maar als er 16 dezelfde limousines zijn, waarom is Obama dan nog jaren rondgereden in de oude limousine van zijn voorganger Bush jr. In Mei 2011 reed het oude type limousine, model 2004, namelijk vast bij de amerikaanse ambassada in Dublin, terwijl Obama al vanaf 2009 president was.

http://sijmster.nl/wp-content/uploads/2011/05/obama-auto.jpg

Dat geeft me toch het idee dat er op dat moment maar 2 stuks waren van de 2009 ''Obama limousine'' zoals wij deze tijdens de NSS top hebben gezien, en dat de oude 2004 ''Bush limousine'' op dat moment als reserve limousine werd ingezet voor de europeese reis.

Dat er 4 stuks zijn geloof ik, staat op film, of er 6 zijn daar twijfel ik aan gezien de geschatte prijs van 1,5 miljoen dollar. Maar of er 16 of 17 zouden zijn dat zie ik echt niet zitten, Obama heeft namelijk ook nog de beschikking over 2 identieke gepantserde jeeps, en 2 identieke gepantserde touring cars.

Ook over de prijs is onduidelijkheid, is ook staatsgeheim. Eerder werd 300.000 dollar genoemd, en dat komt de secret service natuurlijk mooi uit, want dan kan niemand achterhalen wat het gekost heeft om alle veiligheids systemen in te bouwen, en om wat voor kostbare systemen het gaat.  ;)

Op wiki staat inderdaad de prijs van 300.000 dollar per stuk: "Although a price tag has not been announced, each limousine is assumed to cost US$300,000" Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Presidential_state_car_(United_States)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #817 Gepost op: 28 maart 2014, 23:28:52
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1254572 date=1396042801
Op wiki staat inderdaad de prijs van 300.000 dollar per stuk: "Although a price tag has not been announced, each limousine is assumed to cost US$300,000" Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Presidential_state_car_(United_States)
En wat als de secret service dit er zelf op heeft gezet, waarna het bedrag zonder na te denken word overgenomen door de rest van de media. Nogmaals, de aanschafprijs is geheim en de secret service zal er alles aan doen om dit geheim te houden of om verwarring te veroorzaken.

 Ik heb eerder een artikel geplaatst waar het bedrag toch echt op 1,5 miljoen dollar word geschat, en ik kan meerdere artikelen citeren waar over meer dan 1 miljoen euro word gesproken.

http://bilder.bild.de/fotos/obamabiestinfografikimagemap10spalten_33045695-1371458863-30879174/Bild/3.bild.jpg
http://www.bild.de/politik/inland/barack-obama/obamas-karosse-the-beast-30875752.bild.html
''preis: deutlich uber eine miljoen euro'' vertaling: prijs hoger dan 1 miljoen.

http://www.madpac.nl/wp-content/uploads/2014/01/obama-limo-3.jpg
''Price: 1 miljoen plus"

maargoed ik kom ook eens zoveel artikelen tegen waar een prijs tussen de 300.000 en 400.000 bijstaat, alleen geloof ik die laatste twee bedragen niet.  ;)


devilfish

  • Moleculair bioloog - geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #818 Gepost op: 29 maart 2014, 00:08:20
Het volledig laten bepantseren van een auto kost al gauw $500.000

http://www.texasarmoring.com/texas_armoring_faq.html#ArmoredCars4

ik kan me zomaar voorstellen dat Obama nog wel iets meer dat het plus pakket heeft en dat de prijs we 7 cijfers voor de komma heeft.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #819 Gepost op: 29 maart 2014, 01:11:24
En wat als de secret service dit er zelf op heeft gezet, waarna het bedrag zonder na te denken word overgenomen door de rest van de media. Nogmaals, de aanschafprijs is geheim en de secret service zal er alles aan doen om dit geheim te houden of om verwarring te veroorzaken.

 Ik heb eerder een artikel geplaatst waar het bedrag toch echt op 1,5 miljoen dollar word geschat, en ik kan meerdere artikelen citeren waar over meer dan 1 miljoen euro word gesproken.

http://bilder.bild.de/fotos/obamabiestinfografikimagemap10spalten_33045695-1371458863-30879174/Bild/3.bild.jpg
http://www.bild.de/politik/inland/barack-obama/obamas-karosse-the-beast-30875752.bild.html
''preis: deutlich uber eine miljoen euro'' vertaling: prijs hoger dan 1 miljoen.

http://www.madpac.nl/wp-content/uploads/2014/01/obama-limo-3.jpg
''Price: 1 miljoen plus"

maargoed ik kom ook eens zoveel artikelen tegen waar een prijs tussen de 300.000 en 400.000 bijstaat, alleen geloof ik die laatste twee bedragen niet.  ;)

Ikzelf vind het ook maar goedkoop als een auto van hem "maar" 300.000 dollar zou kosten. Mij lijkt ook de prijs van 1,5 miljoen dollar logischer en inderdaad stuk realistischer.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel