EHBO Post (Container) Kennemerland

Auteur Topic: EHBO Post (Container) Kennemerland  (gelezen 17490 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #60 Gepost op: 1 augustus 2013, 11:42:36


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #61 Gepost op: 2 augustus 2013, 01:09:15
Citaat van: frank1984 link=msg=1187535 date=1375190144
En als laatste (ook niet geheel onbelangrijk): Wat voor commercieel bedrijf gaat echt grote evenementen als bijvoorbeeld een Nijmeegse vierdaagse ondersteunen met +/- 600 hulpverleners, 50 voertuigen, paar honderd communicatiemiddelen, en alle andere bijbehorende materialen? Deze resources komen uit het hele land, dus het is wel fijn dat afdelingen ook investeren in deze materialen. De Nijmeegse is een voorbeeld van een behoorlijk commercieel evenement, maar ik denk dat het Rode Kruis hier toch wel even iets neerzet wat ik commerciële bedrijven niet zomaar even neer zie zetten. Als we ons alleen nog maar gaan richten op de kleinschalige hulpverlening, dan kun je binnen een paar jaar dat soort evenementen ook niet meer ondersteunen omdat het materiaal er gewoon niet meer is.
Het is grappig dat je dit aanhaalt. Er zijn een aantal "kapers" op de kust die beweren dit te kunnen organiseren (ik zal geen namen noemen). De stichting heeft ook gesprekken met hen gevoerd. Echter door gelobby door het NRK is er tot heden vanaf gezien (en ook het bijkomende kostenplaatje zal een onderdeel zijn geweest en het afgesloten convenant)


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #62 Gepost op: 2 augustus 2013, 08:43:15
Citaat van: Chopsticks link=msg=1188268 date=1375398555
Het is grappig dat je dit aanhaalt. Er zijn een aantal "kapers" op de kust die beweren dit te kunnen organiseren (ik zal geen namen noemen). De stichting heeft ook gesprekken met hen gevoerd. Echter door gelobby door het NRK is er tot heden vanaf gezien (en ook het bijkomende kostenplaatje zal een onderdeel zijn geweest en het afgesloten convenant)
hahaha ik ben dan zeer benieuwd welke ''vrijwilligers'' zich daarvoor lenen/opgeven, en of die een vergoeding krijgen , gaat nogal in de aantallen mensen en papieren lopen...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #63 Gepost op: 2 augustus 2013, 11:27:25
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1188286 date=1375425795
hahaha ik ben dan zeer benieuwd welke ''vrijwilligers'' zich daarvoor lenen/opgeven, en of die een vergoeding krijgen , gaat nogal in de aantallen mensen en papieren lopen...

Ik denk dat je er van staat te kijken hoeveel NRK vrijwilligers dan voor die andere organisatie meehelpen. Veel vrijwilligers vinden het gewoon een leuk evenement en het maakt ze niet zo veer uit welk pak ze dragen. Maar er zal zeker een percentage afvallen.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid