Tarieven NRK

Auteur Topic: Tarieven NRK  (gelezen 15916 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #10 Gepost op: 30 juli 2013, 21:30:40
Uiteindelijk loop je aqnders niet voor het Rode Kruis te collecteren, maar voor de organisatoren van evenementen
CN NRK


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #11 Gepost op: 30 juli 2013, 22:07:56
Citaat van: Delta link=msg=1187702 date=1375210319
Dat je er als afdeling niet rijk van hoeft te worden is prima, maar je zit onder je kostprijs, en draait technisch gezien verlies als je afhankelijk bent van de collecte om materiaal te kopen.
Dat is ook voor een vrijwilligersorganisatie een uiterst ongezonde bedrijfsvoering.
Grote uitgaven, zoals voertuigen, portofoons en brancards kun je prima uit een collecte betalen, maar het is helemaalniet bezwaarlijk om materiaalverbruik en slijage door te berekenen.

En dat is ook de bedoeling om die kosten door te berekenen. En ik denk dat als "wij" dat allemaal consequent doen, dat we dan nog steeds goedkoper onze diensten kunnen bieden als "particuliere" EHBO verenigingen etc.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #12 Gepost op: 30 juli 2013, 22:23:09
Citaat van: Marnix link=msg=1187716 date=1375212640
Uiteindelijk loop je aqnders niet voor het Rode Kruis te collecteren, maar voor de organisatoren van evenementen

Inderdaad, het is geen taak van het NRK om commerciele evenementen te sponsoren..... Daadwerkelijk gemaakte kosten voor materialen, mensen, huur van portofoons en andere materialen en kosten die direct te maken hebben met ondersteuning en hulp/zorg door het NRK dienen gewoon in rekening te worden gebracht bij commerciële evenementen. Mbt niet-commerciële dwz publieke/nonprofit organisaties en evenementen kan het NRK een minder stringent beleid hanteren. dat doen commerciële zorgaanbieders namelijk exact hetzelfde.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #13 Gepost op: 31 juli 2013, 04:11:12
Citaat van: Chris81 link=msg=1187437 date=1375168296
Misschien moet je even de Kaderstelling Noodhulp Nederland doorlezen (versie 2.0 van 14-12-12. Hoofstuk 7 evenementenhulp, bladzijde 29, punt 7.6,

Daar staat dat de afdeling Nationale Hulpverlening uit berekeningen een vast inzettarief heeft vastgesteld. Daarnaast kunnen er best nog kosten in rekening gebracht worden, maar wel volgens de Richtlijn tarieven evenementenhulp.

Dus het verhaal van die eenheidsworst, die gaat wel redelijk op in het financiele verhaal.
Ik ken het document. Het is en blijft een richtlijn en je mag als afdeling zelf bepalen wat én hoeveel je in rekening brengt.
Wellicht dat we dit moeten afsplitsen naar een ander topic want ik wil dit topic eerlijk gezegd niet kapen...


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #14 Gepost op: 31 juli 2013, 09:10:17
Als commerciël bedrijf weet ik nu hoe ik onder een offerte van het Rode Kruis kan gaan zitten  098uo 98uiye
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #15 Gepost op: 31 juli 2013, 11:23:17
Betekenis ' richtlijn '

Je hebt gezocht op het woord: richtlijn.

richt·lijn (de; v(m); meervoud: richtlijnen)
  1.   aanwijzing voor te volgen gedrag

bron: www.vandale.nl
CN NRK


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #16 Gepost op: 31 juli 2013, 11:51:29
Citaat van: kens62 link=msg=1187801 date=1375254617
Als commerciël bedrijf weet ik nu hoe ik onder een offerte van het Rode Kruis kan gaan zitten  098uo 98uiye

Als commercieel bedrijf ga je failliet als je onder het Rode Kruis gaat zitten.
Geachte moderatoren, mag dit afgesplitst worden naar een apart topic?
Arts  www.alphalog.nl


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #17 Gepost op: 31 juli 2013, 14:46:27
Citaat van: Chopsticks link=msg=1187784 date=1375236672
Ik ken het document. Het is en blijft een richtlijn en je mag als afdeling zelf bepalen wat én hoeveel je in rekening brengt.
Wellicht dat we dit moeten afsplitsen naar een ander topic want ik wil dit topic eerlijk gezegd niet kapen...

Dan weet je ook dat het landelijk vereningingsbestuur heeft bepaald dat je hier niet van af mag wijken. In deze is het geen richtlijn die alleen maar van kracht is als dat uitkomt.

Maar ik ben het wel met je eens, dat we dit gedeelte misschien moeten laten wegzetten in een nieuw topic.

Groeten Chris
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #18 Gepost op: 31 juli 2013, 22:04:04
Citaat van: Chris81 link=msg=1187887 date=1375274787
Dan weet je ook dat het landelijk vereningingsbestuur heeft bepaald dat je hier niet van af mag wijken. In deze is het geen richtlijn die alleen maar van kracht is als dat uitkomt.

Maar ik ben het wel met je eens, dat we dit gedeelte misschien moeten laten wegzetten in een nieuw topic.

Groeten Chris
Laten we het dan eens zijn dat we het niet eens zijn ;)

Als afdeling hebben wij gelukkig een eigen gezonde geest en volgen we dit document niet. Feit is dat bij ons in de afdeling de inkomsten uit de evenementhulp de andere programma's voor een groot deel draaiende houden. Zouden we dit document wel volgen, dan zouden we o.a. niet meer in staat zijn om de overige doelstellingen (die enkel geld kosten en niks opleveren) uit te voeren (En nee, we hebben geen enkele beroepskracht).

Daarnaast hebben het district, regiocoordinatoren etc gelukkig geen voet bij ons tussen de deur (alhoewel ze dat wel heeeel erg graag willen). Wij zijn prima in staat om zonder hun inmenging de boel op een hoog niveau draaiende te houden. Er wordt juist met argusogen en jaloezie naar ons gekeken omdat wij het zo goed voor elkaar hebben.


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #19 Gepost op: 31 juli 2013, 22:59:39
Is het niet vreemd dat als een opdrachtgever / klant bij de afdeling van chopsticks een offerte aanvraagt dat er een heel ander bedrag onder de streep staat dan als die zelfde klant dat ergens anders in het land zou aanvragen? Maar die klant kan niet naar die andere afdeling gaan omdat het afspraak is dat iedereen binnen zijn eigen gebiedje blijft. Dat is een beetje hetzelfde als de discussie een tijd terug over ID kaarten, dat die in de ene gemeente duurder waren dan de andere. Dat was toen ook als onwenselijk beschouwd.

Maar dan even in het algemeen over die eerdergenoemde 5,25 pppu: Dat bedrag is gebaseerd op een behoorlijk aantal cursussen en materialen. Om een voorbeeld te noemen de cursus evenementen hulpverlening. Veel rode kruisers worden ingezet met "slechts" een 5 sterren cursus eerste hulp, maar voor hun wordt ook 5,25 gevraagd. Hoe fair is dat? Niet alleen de prijs is anders in sommige gevallen, maar ook de prijs-kwaliteit-verhouding.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid