Oproep
Beste Mensen,
Ik ben de eigenaar van een Meredes ambulance.
Type Binz 250 automaat benzinne.
Deze ambulance is nog punt gaaf , heeft 30.000km gereden en is van 1977.
Hij heeft dienst gedaan bij de ECN in Petten en had de roepnaam 985
Helaas is de binnenkant niet meer helemaal compleet.
Ik heb een vraag. 1 Kan er iemand mij helpen aan foto's, techn.tekeningen e.d. van de inbouw van apparatuur en wat er verder in die tijd inzat.
Ik denk zelf aan b.v. een aluminium schepbrancard
De (wegdraaibare) brancard steunen voor de 2e brancard zijn verdwenen. Die 2e opvouwbare brancard incl.de draagriemen zijn nog wel aanwezig.
De blauwe flitslampen (waarschijnlijk 1 van de eerste in Nederland) zijn van Whelen.
Er heeft een drie tonige luchthoorn ingezeten.
Ook de omvormer (220V > 12 V) is verdwenen.
De afzuigapparatuur is in orde maar het zuurstofpanneel ontbreekt.
De opzet is de auto zo veel mogelijk in originele staat te brengen en hem dan aan het publiek te laten zien op Rescue Vlissingen in 2006.
Verder wordt hij ingezet voor jubilea in de ambulancewereld, truckersday (rondrijden met invallide kinderen), historische autodagen en dergelijke.
Misschien ten overvloedde de auto mag niet worden gebruikt voor regulier ambulancevervoer, wordt niet commercieel verhuurd en op de openbare weg zijn de optische (en nog niet aanwezige) geluidssignalen niet bruikbaar.( zekeringen worden dan onder de moterkap verwijderd)
Helaas ben ik niet technisch genoeg met de pc om foto's te plaatsen. Deze staan op de ambulance.pagina.nl > ambulance off duty aan de linker kant. Het kenteken is 95-SX-74.
Reactie's zijn van harte welkom.
Groeten, Pim Palthe.