Achtervolging na inbraak (elektronicawinkel MediaMarkt) Mortiereboulevard - Middelburg 10-07-2013

Auteur Topic: Achtervolging na inbraak (elektronicawinkel MediaMarkt) Mortiereboulevard - Middelburg 10-07-2013  (gelezen 7484 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Heftrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geinteresseerde in P2000
Citaat van: 1300001-MR link=msg=1182481 date=1373530022
Blijkt onder meer uit dat de proef met spijkermatten op 1 juli was afgelopen, en dat die nu niet meer mogen worden gebruikt  :-X .. (aldus politiewoordvoerder)

Daar denkt men elders in het land toch anders over:

http://www.politie.nl/nieuws/2013/juli/31/03-baarn-achtervolging-eindigt-in-aanhouding.html
Citaat
De verdachte reed verder waarop agenten op de A1 bij Bussum een spijkermat op de weg legden waar het gestolen voertuig overheen reed.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
als je dit topic (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=28784.160) had doorgelezen, of deze link: http://www.omroepbrabant.nl/?news/1969071153/Politie+blijft+spijkermatten+inzetten+na+pilot.aspx dan was je reactie niet nodig geweest

Citaat
Afspraak was dat de spijkermatten na de proef niet meer gebruikt zouden worden, maar de korpsleiding komt daar nu op terug.


Heftrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geinteresseerde in P2000
Ach ja, laten we het er maar op houden dat ik selectief lees of zo......  :-\


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Citaat van: Heftrucker link=msg=1187907 date=1375281264
Ach ja, laten we het er maar op houden dat ik selectief lees of zo......  :-\
geen probleem, ik zeg het alleen maar  ;)


RJM

  • HV-geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Citaat van: enrico1972 link=msg=1182578 date=1373551091
Zo denken wij er over, maar helaas welkom in Bureaucratisch Nederland regeltjesland.
De proefperiode is afgelopen en dan mag het niet eerder gebruikt worden tot dat er een uitslag van de evaluatie bekend is en men ja wel toestemming geeft om het weer te gebruiken.

Citaat van: Jims link=msg=1182579 date=1373551157
Destijds is er besloten dat de proef tot 1 juli zou duren. Daarna mocht de spijkermat niet meer ingezet worden. De laatste NH-bus die ik zag in ZWB was ook al niet meer uitgerust met de matten.

Hoe zit het vandaag de dag met het gebruik van de spijkermatten dan? Want een wijkagent in een dorp naast Harderwijk heeft hem 30 juli nog gebruikt bij een achtervolging.

Zie onderstaande berichten via twitter https://twitter.com/polermelocentzu :
1) En zo beland je na een heftige achtervolging van een gestolen auto ongeveer in Amsterdam. U gaat zo meer lezen. Collega's niet gewond maar

2) wel voertuig total-loss op de A1 onder Amersfoort. Verdachte aangehouden na gebruik spijkermat. Wordt vervolgd

3) En zo ziet een linkervoorband eruit na gebruik #spijkermat. Mooi leeg is niet lelijk: prachtig, zo'n werktuig! pic.twitter.com/W61FZP8UZq


En dan nog een kleine omschrijving van de betreffende agent:
Politieachtervolging #Nunspeet tot #Naarden:

Vanavond omstreeks 22.30 uur deelgenomen aan de achtervolging van een ontvreemde personenauto. Achtervolging begon bij Nunspeet op de A28 en ging met hoge snelheid richting knooppunt #Hoevelaken.

Zelf aangesloten vanaf #Harderwijk. Ontvreemde voertuig reed met hoge snelheid, zonder verlichting, over vluchtstrook en ga zo maar door. Vluchtende bestuurder wilde per sé ontkomen. Bij #Amersfoort, inmiddels op de A1, ramde de vluchtende bestuurder met hoge snelheid een opvallende Volvo van de Landelijke Eenheid (voormalige KLPD). Voertuig crashte, Total-löss maar godzijdank geen gewonde collega's, of erger.

Automobilist vluchtte verder richting #Amsterdam. Omgeving #Naarden en #Blaricum verliet de bestuurder korte tijd de A1. Via wederom de A1 weer richting A'dam. Mbv #spijkermat voertuig lek laten rijden waarna arrestatie plaatsvond op pplaats #Naarden.

Verdachte zit vast.

Een pittige afsluiting van wAt een rustige braderiedienst leek te worden. Prachtig toch weer, mijn vak!
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Citaat van: Mertens-Fotografie link=msg=1188127 date=1375360618
Hoe zit het vandaag de dag met het gebruik van de spijkermatten dan? Want een wijkagent in een dorp naast Harderwijk heeft hem 30 juli nog gebruikt bij een achtervolging.

Lees je de laatste berichten wel voordat je wat plaatst? Als je in dit (klik hier!) topic kijkt dan lees je daar het antwoord, iets waar ik 3 (!) berichten eerder ook al naar verwees..


RJM

  • HV-geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Citaat van: DvdW link=msg=1188134 date=1375362398
Lees je de laatste berichten wel voordat je wat plaatst? Als je in dit (klik hier!) topic kijkt dan lees je daar het antwoord, iets waar ik 3 (!) berichten eerder ook al naar verwees..

Oeps over het hoofd gezien, thanks!  ::) O0
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Citaat van: Mertens-Fotografie link=msg=1188137 date=1375362753
Oeps over het hoofd gezien, thanks!  ::) O0
Geen probleem  ;)