Een dregteam van de politie (tegenwoordig ook particuliere bedrijven) doen niets meer of minder dan met lijnen en haken eraan de bodem af te kammen tot er wat aan blijft hangen, heb je geen duikers bij nodig en vindt ik persoonlijk een beetje middeleeuwen-werk.
Bomby, nu verwijt je anderen dat ze zich niet goed op de hoogte stellen van de kerntaken van de verschillende duikteams, maar hier doe je voor de tweede keer een onjuiste aanname over het dregteam
De twee documenten waar eerder in dit topic naar verwezen is, geven duidelijk een ander beeld van het dregteam dan alleen dreggen. Het zit in eerste instantie in een stukje coördinatie en expertise. Daadwerkelijk dreggen is een laatste optie.
Ik ben overigens wel benieuwd waarom je zo'n voorvechter bent van de inzet van de brandweerduikers uit Weert. Als duidelijk is dat de personen zijn overleden is opkomsttijd minder van belang. Ik begrijp dat het voor nabestanden belangrijk is om z.s.m. duidelijkheid te hebben, maar bij een onnatuurlijke dood is dat wat mij betreft minder belangrijk dan het zorgvuldig onderzoek doen op de plaats delict. Waarbij ik dus niet weet of het duikteam van Weert daartoe in staat is, maar dat kun jij me misschien vertellen.