Wij werken meestal op 2 of 3 verschillende kanalen. Het is dan toch erg makkelijk dat je maatje(s) ook kunnen meeluisteren met wat er op de andere kanalen gebeurd. En dan zet ik het volume gewoon wat zachter als ik een heterdaadje heb of als een verdachte niet mee mag luisteren.
Ik zie regelmatig (steeds meer) collega's met oortjes lopen, en ik hoop dan ook maar dat men elkaar op de hoogte houdt en elkaar waarschuwt als er wat belangrijks is. Helaas heb ik al een aantal malen meegemaakt dat dat niet gebeurd. Dus in het gewone dagelijkse gebruik sta ik het niet meer toe dat mijn collega's zo'n oortje in hebben, bij een heterdaad wil ik nog een uitzondering maken omdat je dan meestal al op 1 kanaal werkt.
Ik moet zeggen dat ik dit best bijzonder vind. Dus omdat je collega je niet op de hoogte houdt, mag hij/jij geen oortje in. Volgens mij moet die collega daar dan op aangesproken worden.
Ik zou persoonlijk niet meer zonder dat oortje kunnen, werkt perfect! En ik merk zeker, vooral bij de paar collega's die zonder oortje werken, dat zij vaak berichtgeving missen of niet goed verstaan. Handig bij spoedmeldingen/heterdaad...not....Ook zorgt dit er voor dat verdachten/burgers/derden berichtgeving mee kunnen luisteren die zij helemaal niet zouden moeten horen.