Ik moet zeggen dat ik dit best bijzonder vind. Dus omdat je collega je niet op de hoogte houdt, mag hij/jij geen oortje in. Volgens mij moet die collega daar dan op aangesproken worden.
Uiteraard wordt de collega daar eerst op aangesproken, maar ik begrijp je reactie want zo normaal is dat niet meer in de blauwe wereld.
wat verderop ook gezegd wordt, je leert te luisteren naar de berichtgeving. Ik kan met radio Veronica en 2 porto's in de auto prima horen wat ik moet horen. Maar ja dan mis je wel wat je niet "moet" horen. Dat is de ellende van zoveel kanalen.
Voorbeeldje mbt de porto kanalen in amsterdam:
- hoofdburo (HB) Noodhulp
- Districtsburo (tegenwoordig district 1-2-3-4) geen noodhulp
- navraagkanaal (plot 1000/2000/3000/4000/dciv)
- actiekanalen (bij wijkteam of district acties) elk district 9 kanalen
- regio overschrijdend (inrap)
- ME
en ik vrees dat ik nog wel wat vergeten ben. Natuurlijk allemaal prima, als de apparatuur daarop is aangepast maar ja, daarover was niet nagedacht in 1998.
Dus nu (2013) rij ik in een mooie witte Volvo (jaja geen opmerking!) regio breed. Dan zal ik dus in ieder geval het HB moeten uitluisteren, het district waar ik op dat moment het dichtsbij ben en het regio overschrijdend kanaal. Even schakelen en..... je bent niet meer bereikbaar. Dan kost het zoeken van een eenheid op een portokanaal soms minuten, das
In het district waar ik op dat moment met mijn Volvo voorbij rij werkt een collega op een actie-kanaal en zijn verdachte gaat er als een speer vandoor in een -piep- gti. Dan wil je die gast vangen! Dus die collega effe schakelen van zijn actie kanaal naar het HB, roepen met een 8-ie (spoed) en ...... ff wachten .... ja daar is ie! Het HB geeft de melding direct door aan die Volvo (sherpa
) maar ja dan zijn er al minuten voorbij.... En hoeveel afstand is 1 of 2 minuut(en) in een -piep- GTI??? en natuurlijk reed die Volvo net de andere kant op.....
Tja