Als het erg druk is op het noodhulpkanaal, splitst Den Haag dan niet in Noord en Zuid? Weet iemand welke criteria daarvoor zijn?
Dat klopt ja! Wat de criteria hiervoor zijn weet ik niet precies, ik heb het nog maar een aantal keer meegemaakt dat het zo druk was dat er werd gesplitst. Vaak gebeurt dat ook als er vooraf al drukte wordt verwacht, bijvoorbeeld met oud & nieuw.
Als het druk is op het noodhulpkanaal is dit meestal maar van korte duur (omdat er bijv net een groot incident is geweest), dan wordt er vrijwel nooit gesplitst maar wordt het incident en de eenheden verplaatst naar een maatregelen kanaal. Als het echt lange tijd druk is en je komt er niet door met statussen wordt er wel gesplitst in noord en zuid, maar nogmaals.. vaak is dit slechts van korte duur. Wat dat betreft heeft de meldkamer den haag echt een goede regie over het geheel!
Even offtopic. Wat gebeurd er eigenlijk als twee agenten los van elkaar de noodknop indrukken (kort achter elkaar of tegelijk)? Overruled de laatste dan de eerste?
Ben ik ook benieuwd naar! Het lijkt me dat ze elkaar overrulen, maar ik dacht eens gehoord te hebben dat dit juist een reden is waarom je voorzichtig moet zijn met de noodknop. Als jij hem gebruikt, is ie voor een ander bezet.