Werken met verschillende gespreksgroepen

Auteur Topic: Werken met verschillende gespreksgroepen  (gelezen 24663 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #100 Gepost op: 11 augustus 2013, 21:22:48
Kwestie van proberen. :)


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #101 Gepost op: 12 augustus 2013, 01:38:35
Klopt. Gebeurt hier soms in voormalig Zhz omdat we met behoorlijk wat groepen werken, dat er wel eens twee tegelijk binnenkomen. Twee tegelijk in 1 groep gaat op volgorde van indrukken...


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #102 Gepost op: 12 augustus 2013, 05:35:18
Technisch gezien zal de 2e noodoproep overrullen, maar volgens mij kan dat in de programmering wel aangepast worden en volgens mij is dat ook aangepast. Ga ik uitzoeken. Het 'zendrecht' van de meldkamer wint in ieder geval wél van de noodoproep, dus je moet als centralist erg voorzichtig zijn.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #103 Gepost op: 12 augustus 2013, 09:26:04
Klopt Venture, dat kan aangepast worden


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #104 Gepost op: 12 augustus 2013, 11:26:28
Citaat van: petre link=msg=1190907 date=1376233937
Als het erg druk is op het noodhulpkanaal, splitst Den Haag dan niet in Noord en Zuid? Weet iemand welke criteria daarvoor zijn?

Dat klopt ja! Wat de criteria hiervoor zijn weet ik niet precies, ik heb het nog maar een aantal keer meegemaakt dat het zo druk was dat er werd gesplitst. Vaak gebeurt dat ook als er vooraf al drukte wordt verwacht, bijvoorbeeld met oud & nieuw.

Als het druk is op het noodhulpkanaal is dit meestal maar van korte duur (omdat er bijv net een groot incident is geweest), dan wordt er vrijwel nooit gesplitst maar wordt het incident en de eenheden verplaatst naar een maatregelen kanaal. Als het echt lange tijd druk is en je komt er niet door met statussen wordt er wel gesplitst in noord en zuid, maar nogmaals.. vaak is dit slechts van korte duur. Wat dat betreft heeft de meldkamer den haag echt een goede regie over het geheel!

Citaat van: DiNozzo link=msg=1190984 date=1376246157
Even offtopic. Wat gebeurd er eigenlijk als twee agenten los van elkaar de noodknop indrukken (kort achter elkaar of tegelijk)? Overruled de laatste dan de eerste?

Ben ik ook benieuwd naar! Het lijkt me dat ze elkaar overrulen, maar ik dacht eens gehoord te hebben dat dit juist een reden is waarom je voorzichtig moet zijn met de noodknop. Als jij hem gebruikt, is ie voor een ander bezet.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #105 Gepost op: 12 augustus 2013, 11:57:19
20 augustus ga ik op RABS-cursus. Zal het daar wel vragen. Tenzij een centralist hier eerder op die cursus gaat?


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #106 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:23:31
Citaat van: Sven82 link=msg=1191087 date=1376301439
20 augustus ga ik op RABS-cursus. Zal het daar wel vragen. Tenzij een centralist hier eerder op die cursus gaat?

Wat leuk Sven, ik sta er ook op voor de 20e samen met een andere collega van Kennemerland. Gezellig.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #107 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:46:00
Wat leuk Sven, ik sta er ook op voor de 20e samen met een andere collega van Kennemerland. Gezellig.
Leuk! Help me even onthouden dan dat ik het vraag. ;)


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #108 Gepost op: 12 augustus 2013, 23:22:18
Citaat van: silque link=msg=1191075 date=1376299588
Dat klopt ja! Wat de criteria hiervoor zijn weet ik niet precies, ik heb het nog maar een aantal keer meegemaakt dat het zo druk was dat er werd gesplitst. Vaak gebeurt dat ook als er vooraf al drukte wordt verwacht, bijvoorbeeld met oud & nieuw.

Als het druk is op het noodhulpkanaal is dit meestal maar van korte duur (omdat er bijv net een groot incident is geweest), dan wordt er vrijwel nooit gesplitst maar wordt het incident en de eenheden verplaatst naar een maatregelen kanaal. Als het echt lange tijd druk is en je komt er niet door met statussen wordt er wel gesplitst in noord en zuid, maar nogmaals.. vaak is dit slechts van korte duur. Wat dat betreft heeft de meldkamer den haag echt een goede regie over het geheel!

Ben ik ook benieuwd naar! Het lijkt me dat ze elkaar overrulen, maar ik dacht eens gehoord te hebben dat dit juist een reden is waarom je voorzichtig moet zijn met de noodknop. Als jij hem gebruikt, is ie voor een ander bezet.
Volgens mij staat de porto van de noodhulp gewoonlijk op : PHL-NHLP-Z (Politie Haaglanden Noodhulp Zuid).
En de porto voor de bureau's op : PHL-?HGL?-B** (Politie Haaglanden ?Haaglanden? Bureau **
Alleen ik weet dat niet welke bureau's dan op Zuid en Noord zitten..
Van dat laatste ben ik nog niet helemaal zeker over , dat moet ik nog even navragen.  O0

Groetjes Mahad ,
That's just the way it is.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #109 Gepost op: 12 augustus 2013, 23:30:14
Er zijn inderdaad twee aparte noodhulpgroepen (Noord en Zuid) maar die staan onder normale omstandigheden gewoon gekoppeld, waardoor het in feite niet uitmaakt op welke groep je zit. Als het te druk wordt dan worden deze groepen gescheiden, maar dat betekent dat er wel een extra mobilofonist moeten komen en daar moet wel capaciteit voor zijn. Je hebt natuurlijk ook regionale eenheden, zoals de 0061, de hondjes en de VP. Die zitten doorgaans op Noord.