Middelbrand (akker) Noorderdiep - Valthermond 05-08-2013

Auteur Topic: Middelbrand (akker) Noorderdiep - Valthermond 05-08-2013  (gelezen 3409 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #10 Gepost op: 5 augustus 2013, 19:26:54
Regels moet je met verstand toepassen, niet omdat het regels zijn.
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #11 Gepost op: 5 augustus 2013, 19:58:17
Citaat van: Pyro_loe link=msg=1189174 date=1375723614
Regels moet je met verstand toepassen, niet omdat het regels zijn.

Er zijn idd regels met betrekking op persoonlijke beschermingsmiddelen bij een repressieve inzet.
Zo zal je bij het bestrijden van een brand (in mijn ogen) altijd de minimale PBM's moeten dragen, laarzen, bluspak, helm en handschoenen.
Als je bij het nablussen in een open ruimte (buitenlucht) je helm afzet en evt na goed overleg je blusjas tot daar aan toe, maar in het stadium van de foto's is nog sprake van een blussende actie en daarom alles aanhouden.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #12 Gepost op: 5 augustus 2013, 20:28:21
Citaat van: Thor link=msg=1189162 date=1375720849
Is de nieuwe watertankwagen van Emmen (03 8665 Post Emmen) nog niet ingezet ?Ik zie Emmen (SB 8660).
Nee nog niet ingezet er word de komende tijd eerst mee geoefend


hout

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #13 Gepost op: 5 augustus 2013, 21:09:06
Daarnaast was het af en toe dusdanig warm van de vlammen dat ik mijn vizier gesloten heb om mijn gezichten te beschermen, het pak was dus geen overbodige luxe.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #14 Gepost op: 5 augustus 2013, 21:39:28
Citaat van: Firefighter Robert link=msg=1189187 date=1375725497
Er zijn idd regels met betrekking op persoonlijke beschermingsmiddelen bij een repressieve inzet.
Zo zal je bij het bestrijden van een brand (in mijn ogen) altijd de minimale PBM's moeten dragen, laarzen, bluspak, helm en handschoenen.
Als je bij het nablussen in een open ruimte (buitenlucht) je helm afzet en evt na goed overleg je blusjas tot daar aan toe, maar in het stadium van de foto's is nog sprake van een blussende actie en daarom alles aanhouden.

Alleen heb je grote kans dat het middel veel erger is als de kwaal.
Door het intensieve werk met de heideschuiver maakt het lichaam zoveel warmte aan, dat de kans op een hittestuwing of misschien wel een heat stroke zeer groot word, het helpt al om de helm af te doen om het lichaam de kans te geven ergens de warmte kwijt te raken, ook heeft de blusjas in dit geval veel grotere nadelen als dat het dusdanig gevaarlijk is dat de blusjas beslist aan moet blijven.
Het is in dit geval waarschijnlijk gevaarlijker om met helm en blusjas aan te blijven lopen, als dat het gevaar er is dat je door de warmte van het vuur letsel op loopt.


soetevent

  • BHV / Burgernet AED
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 318
  • 叁多
    • Bliksemdetectie.nl
Reactie #15 Gepost op: 5 augustus 2013, 23:42:44
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1189207 date=1375731568
Alleen heb je grote kans dat het middel veel erger is als de kwaal.
Door het intensieve werk met de heideschuiver maakt het lichaam zoveel warmte aan, dat de kans op een hittestuwing of misschien wel een heat stroke zeer groot word, het helpt al om de helm af te doen om het lichaam de kans te geven ergens de warmte kwijt te raken, ook heeft de blusjas in dit geval veel grotere nadelen als dat het dusdanig gevaarlijk is dat de blusjas beslist aan moet blijven.
Het is in dit geval waarschijnlijk gevaarlijker om met helm en blusjas aan te blijven lopen, als dat het gevaar er is dat je door de warmte van het vuur letsel op loopt.
Als ik het citaat van gebruiker hout zo lees, dacht hij er toch anders over. En het lijkt erop, dat hij bij de inzet is geweest als brandweerman.

Citaat van: hout link=msg=1189199 date=1375729746
Daarnaast was het af en toe dusdanig warm van de vlammen dat ik mijn vizier gesloten heb om mijn gezichten te beschermen, het pak was dus geen overbodige luxe.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #16 Gepost op: 6 augustus 2013, 00:00:07
Vraag:

Heeft de brandweer nog overwogen om een deel van de akker door een loonwerker - of de boer zelf - om te ploegen en aldus een stoplijn te maken?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #17 Gepost op: 6 augustus 2013, 00:12:39
Citaat van: Diamondback link=msg=1189233 date=1375740007
Vraag:

Heeft de brandweer nog overwogen om een deel van de akker door een loonwerker - of de boer zelf - om te ploegen en aldus een stoplijn te maken?

Inderdaad, ploegen is wel zo effectief.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #18 Gepost op: 6 augustus 2013, 12:08:11
Of met de giertank erover.