GRIP 1 Middel hulpverlening (ongeval 3 vrachtwagens) A15 - Vuren 05-08-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Middel hulpverlening (ongeval 3 vrachtwagens) A15 - Vuren 05-08-2013  (gelezen 13510 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Citaat van: Royofzo link=msg=1189064 date=1375702012
Klopt, in totaal 3 vrachtwagens betrokken, echter de vrachtwagen met de Maersk container had slechts lichte schade achterop. Bedankt voor het delen van mijn foto's tot dus ver, hier nog wat plaatjes van mijn kant:



Even offtopic:  98uiye

Deze foto, met een MMT-er die plaatjes staat te schieten, doet me een beetje denken aan de actuele discussie in dit topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=77178.0


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Weet jij wat de functie van deze persoon is ?  Misschien is dit wel de piloot..... ::)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Citaat van: pompbediende link=msg=1189086 date=1375706035
Weet jij wat de functie van deze persoon is ?  Misschien is dit wel de piloot..... ::)
Dat mag ik wel hopen ja, maar dat doet voor mij niets af aan het feit dat het voor de gemiddelde Nederlander zonder HV kennis die deze foto bekijkt misschien een beetje raar overkomt. Ik heb er ook niets op tegen dat deze piloot foto's maakt, ik zou alleen zelf deze foto niet gepubliceerd hebben, dat is meer wat ik bedoelde.

Maargoed we gaan erg offtopic.  O0


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
(Op de foto zie ik nog drie anderen zonder helm.)

Hoe zit het eigenlijk met "de helmen" van politieagenten, wegenwachters, RWS mensen etc. bij dergelijke ongevallen ?


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Citaat van: Thor link=msg=1189095 date=1375706982
(Op de foto zie ik nog drie anderen zonder helm.)

Hoe zit het eigenlijk met "de helmen" van politieagenten, wegenwachters, RWS mensen etc. bij dergelijke ongevallen ?

Die blijven buiten de werkcirkels.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Citaat van: FP924 link=msg=1189094 date=1375706974
Dat mag ik wel hopen ja, maar dat doet voor mij niets af aan het feit dat het voor de gemiddelde Nederlander zonder HV kennis die deze foto bekijkt misschien een beetje raar overkomt. Ik heb er ook niets op tegen dat deze piloot foto's maakt, ik zou alleen zelf deze foto niet gepubliceerd hebben, dat is meer wat ik bedoelde.
Tegenwoordig maken meerder takken van sport toch foto's? Wij als politie, maar zie ook regelmatig een OvD-B met een Ipad in z'n handen, of iemand van RWS O0

Mee met de tijd hé!
If you can dream it, you can do it.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Dimeg link=msg=1189099 date=1375707241
Die blijven buiten de werkcirkels.

(N.B. Als die MMT-er binnen de werkcirkel staat dan zijn die drie anderen zeker binnen de werkcirkel.)

Maar ik doelde eigenlijk meer op o.a. Politie, Wegenwacht, RWS die als eerste ter plaatse zijn bij een ongeval en ook dat moment ook reddend werk etc. kunnen uitvoeren.

Overigens ben ik van mening dat het dragen van een helm onder bepaalde omstandigheden noodzakelijk, zinvol, nuttig,veiliger etc. is maar er zijn ook situaties waar dat echt niet zo is en dat je van een helm soms meer dan last dan gemak hebt.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Ik reageer even op eerdere vragen:

Deze keer zijn wij (logistiek Buren Culemborg) ter plaatse gegaan met in eerste instantie drinken en eten voor hulpverleners. RWS heeft vandaag de taak op zich genomen om mensen in de file te voorzien van drinken.

Het is maar net hoe het door de PC Logistiek wordt afgesproken. Een tijdje terug bij een dodelijk ongeval op de A2 bij Hedel hebben wij ook de mensen in de file zelf voorzien van drinken.


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Iemand enig idee wat er in de trekkers zat/zit? Ik dacht al broodkarren te zien.


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Citaat van: Thor link=msg=1189109 date=1375707983
(N.B. Als die MMT-er binnen de werkcirkel staat dan zijn die drie anderen zeker binnen de werkcirkel.)

Maar ik doelde eigenlijk meer op o.a. Politie, Wegenwacht, RWS die als eerste ter plaatse zijn bij een ongeval en ook dat moment ook reddend werk etc. kunnen uitvoeren.

Overigens ben ik van mening dat het dragen van een helm onder bepaalde omstandigheden noodzakelijk, zinvol, nuttig,veiliger etc. is maar er zijn ook situaties waar dat echt niet zo is en dat je van een helm soms meer dan last dan gemak hebt.

De MMT'er staat ook buiten de werkcirkel (dat is echt de eerste 5 meter rondom een incident waar wordt gewerkt).  Als een agent even een infuuszakje vast houdt kan dat prima, of een RWS medewerker die een hoofd fixeert. Maar op het moment dat er geknipt gaat worden, gaan deze mensen naar de achtergrond. Het uitrusten van agenten met een traumahelm heeft naar mijn mening weinig meerwaarde, omdat de rest van het uniform ook niet geschikt is voor dit soort werk.

Daarbij komt dat de taken van agenten en van Rijkswaterstaat op andere vlakken liggen. Iedereen wil graag dicht bij het incident staan. Maar het vrijhouden van aanrijroutes en het afsluiten van op- en afritten is ook echt belangrijk werk, en dat kan prima zonder helm.