Maar ik bedoel er wordt van alles en nog wat gealarmeerd, maar wat is in concreto de inzet behalve de
teamleider explosieven. Die weet toch zelf wat hij en hoe moet doen, daar heb je dat hele gealarmeerde circus toch niet voor nodig.
Ik vermoed dat de opschaling volgt uit het protocol verdachte objecten, zoals dat beschreven is in dit rapport:
http://www.nifv.nl/web/show/file/id=245091/filename=rapport__Bestuurlijke_aspecten_protocollen_130131.pdf/page=193299 (zie met name vanaf pagina 35).
Ik denk ook dat het aantal betrokken partijen ook wat groter is dan enkel de teamleider explosieven, al is het maar op overlegniveau. Ik denk dat je het toch al snel hebt over een OvD van de brandweer, de AGS, de OvD-G, de GAGS en de OvD van de politie, het RIVM, de officier van justitie (in verband met het opsporingsonderzoek) en waarschijnlijk nog wel wat meer instanties. Aan het begin weet je immers niet waar het toe gaat leiden, denk bijvoorbeeld aan ontruiming en decontaminatie. Dan krijg je in dit geval mogelijk ook nog de bijzonderheid dat in het gebouw zich een cellencomplex bevindt. Bovendien wekt het persbericht op mij de indruk (gelet op de vijf personen die erbij gekomen zijn) dat de poederbrief binnen het gebouw al verplaatst was.