Grote brand (Industrie/agrarisch) Laan van de Ram - Apeldoorn 07-08-2013

Auteur Topic: Grote brand (Industrie/agrarisch) Laan van de Ram - Apeldoorn 07-08-2013  (gelezen 4420 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #20 Gepost op: 7 augustus 2013, 23:15:43
Rond 22.50 uur sein brandmeester. Een busje in de bedrijfshal in uitgebrand. Schade aan de gevel van het pand. Verder heeft het pand rookschade opgelopen, aldus VNOG


rozema12

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
Reactie #21 Gepost op: 8 augustus 2013, 12:56:00

Brand op bedrijventerrein Apeldoorn begon bij bedrijfsauto


APELDOORN - De brand die woensdagavond de 'tweelingbedrijven' Label Partners en Boxsys op het Bedrijvenpark Apeldoorn-Noord trof, is begonnen in een bedrijfsauto die binnen stond en geheel uitbrandde. Twee andere auto's liepen zware brandschade op.

Omdat het gebouw een open ruimte is, is de schade door roet, rook en bluswater groot. Het exacte schadebedrag is nog niet te zeggen. Ook de oorzaak van de brand in de auto is nog niet bekend. De brandweer doet onderzoek.

Woensdagavond trad de brandweer met groot materiaal op. Rond tien uur was het vuur onder controle. Maar het blussen ging nog geruime tijd door.

De bedrijven zijn groothandel in industriële printers voor de grafische industrie en handel in machines voor de golfkartonindustrie. Hoe groot de schade en wat de oorzaak is kon gisteravond nog niet worden gemeld. ,,Geen idee,'' aldus sales-manager M. Fasel, broer van de eigenaar ,,wiens levenswerk dit is.''

De bedrijfsactiviteiten kunnen donderdag niet doorgaan.

bron:http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/brand-op-bedrijventerrein-apeldoorn-begon-bij-bedrijfsauto-1.3948434?ref=list_of_3_articles_image_title_and_lead


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #22 Gepost op: 8 augustus 2013, 13:33:11
Citaat van: Fireball link=msg=1189817 date=1375908508
In de VNOG vervult de HOVD op dit moment de voorlichtersrol bij kleinere incidenten. Hij is ook degene die vanaf middelbrand begint te twitteren. Zodra het GRIP is komt er een CoPI-voorlichter. Deze CoPI-voorlichter wordt nu geleverd door de politie. Echter, vanaf 1 januari 2014 zal de politie Oost-Nederland deze taak niet meer vervullen. Daarom zijn de veiligheidsregio's nu bezig zelf de voorlichting te organiseren door o.a.voorlichters op te leiden. Ik gok dat deze capcodes daarmee te maken hebben. Ik vermoed namelijk dat de capcode "persvoorlichting west" de hovd west momenteel activeert om te gaan voorlichten (lees: twitteren) en dat de capcode "voorlichting" de nieuwe voorlichterspool zal activeren. Maar zoals gezegd, helemaal zeker ben ik nog niet. De tijd zal het leren.

Niet altijd wordt 't twitteren gedaan door de HOvD, in sommige gevallen wordt dat al gedaan door de voorlichter van de VNOG zelf. Deze is op dat moment op de meldkamer en/of belt met de HOvD voor informatie.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo