Welke wet heb jij het dan over?
Lees eens de hele vrijstelling 561/2006 door, deze zet bijna alles op een rijtje en gaat boven "besluit personenvervoer" en het "besluit goederenvervoer" over de weg. Dus niet alleen het wetsartikel maar ook de uitleg op de wet, het is mij helaas nog niet gelukt om de uitleg en bedoeling van de wet online te vinden maar hij is wel in boekvorm te koop.
Het is niet de inrichting van het voertuig of de bedoeling van het voertuig dat de vrijstelling geeft, maar het werk dat er mee wordt uitgevoerd. Verder geeft het ATB uitzonderingen op de werk en rusttijden zoals ik al eerder heb beschreven.
Het feit dat jouw voertuig blauwe platen heeft heeft te maken met dat je personenvervoer doet met een personenvoertuig tegen betaling en is puur belastingtechnisch. Dit maakt je niet gelijk een taxichauffeur, in principe heb je als HAP chauffeur dan ook geen taxipass nodig.
En ja ik ken alle drie de wetgevingen omtrent vervoer (goederenvervoer, taxivervoer en personenvervoer), ik heb een vergunning om ze alle drie te mogen uitvoeren. Maar ik ken ook de uitzonderingen juist omdat ik met deze uitzonderingen en ontheffingen werk.