Dat "hard rijden" dient natuurlijk binnen de veilige marges te gebeuren en daar zal de chauffeur ook echt zijn best wel voor hebben gedaan. Niemand wil graag op zo'n manier zijn rit beëindigen. Het is erg makkelijk om vanachter je toetsenbord de chauffeur "tot de verantwoording" te roepen, maar wij kennen de complete toedracht niet.
Misschien is het handiger om te spreken over 'snel' rijden, dat hoeft niet altijd hard te gaan, je haalt de winst door niet te hoeven stoppen of wachten, maar te kunnen blijven rijden.
Ik denk ook dat het aandeel MAN HW voertuigen het grootste is binnen NL :| Dit heeft totaal niets te maken met het merk voertuig, maar puur met de rit. Voor dit ongeval zijn meerdere oorzaken mogelijk, we moeten het onderzoek afwachten voor er duidelijkheid komt over dit incident
Als je een MAN en een Mercedes naast elkaar zet, lijkt de Mercedes breder en wat lager, wat visueel misschien de indruk wekt dat deze stabieler rijdt. Het probleem met een redvoertuig blijft echter het zware gewicht wat redelijk hoog ligt, ongeacht het merk. Als je 'normaal' rijdt en je moet uitwijken voor iemand die een onverwachte beweging maakt, kunnen dit soort dingen gebeuren.