Verzekerd tijdens uitruk met eigen auto naar incident?

Auteur Topic: Verzekerd tijdens uitruk met eigen auto naar incident?  (gelezen 7835 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

fjoerfretter

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Gepost op: 10 augustus 2013, 21:01:51
Als ik in mijn priveauto naar de brand ga, met de intentie om repressief op te treden, ben ik dan verzekerd?




Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2013, 21:04:46
Als je auto verzekerd is wel -dus sowieso WA. Voor snelheidsovertredingen zal je gewoon moeten betalen en mocht je een aanrijding door iemand anders schuld krijgen zal die persoon of verzekering de schade vergoeden........

Vanuit de brandweer niet dus. Tijdens de uitruk weer wel ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


fjoerfretter

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2013, 21:11:00
oke bedankt, weet ik genoeg.
 :)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #3 Gepost op: 10 augustus 2013, 22:57:55
Citaat van: Danny722 link=msg=1190607 date=1376161486
Als je auto verzekerd is wel -dus sowieso WA. Voor snelheidsovertredingen zal je gewoon moeten betalen en mocht je een aanrijding door iemand anders schuld krijgen zal die persoon of verzekering de schade vergoeden........

Vanuit de brandweer niet dus. Tijdens de uitruk weer wel ;)

Ons is altijd verteld dat vanaf het moment dat de pieper gaat je verzekerd bent als je de auto instapt. Een collega onderweg naar een uitruk reed een dier aan en had flink wat schade aan zijn auto. Deze is opgegeven bij de verzekering van de brandweer.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #4 Gepost op: 10 augustus 2013, 23:04:18
Citaat van: fjoerfretter link=msg=1190605 date=1376161311
Als ik in mijn priveauto naar de brand ga, met de intentie om repressief op te treden, ben ik dan verzekerd?

Waarom vraag je dat niet na bij het brandweerkorps waar je werkt?


jeroen21

  • manschap brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 477
Reactie #5 Gepost op: 10 augustus 2013, 23:07:33
Op het moment van dat je pieper gaat en je krijg een ongeval dan gaat het via de verzekering van de brandweer


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #6 Gepost op: 10 augustus 2013, 23:33:51
Citaat van: Azijnzeikerd link=msg=1190654 date=1376168658
Waarom vraag je dat niet na bij het brandweerkorps waar je werkt?

Waar is dit forum anders voor?


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #7 Gepost op: 11 augustus 2013, 11:15:13
Citaat van: Jos v L link=msg=1190646 date=1376168275
Ons is altijd verteld dat vanaf het moment dat de pieper gaat je verzekerd bent als je de auto instapt. Een collega onderweg naar een uitruk reed een dier aan en had flink wat schade aan zijn auto. Deze is opgegeven bij de verzekering van de brandweer.

Dan moet ik hier toch ook nog maar eens de stoffige documentjes in duiken..... ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #8 Gepost op: 11 augustus 2013, 14:24:37
Bij veel korpsen met vrije instroom vrijwilligers gaat de brandweer verzekering in op het moment dat men opgeroepen wordt om in dienst te komen(alarmering)maar ook op oefenavonden. De brandweer(gemeente) vergoed dan schade(s) die onstaat als gevolg van het opkomen en uitrukken die niet door de verzekering van de vrijwilliger zelf gedekt zijn. Autoschade door het snel parkeren en raken van een paaltje, vallen met de fiets en kleding en fiets kapot etc. Lastiger wordt het bij ziekte verzuim bij de hoofdwerkgever  veroorzaakt door die zelfde valpartij met de fiets. Maar inderdaad, vraag het na bij je eigen korps of via de VBV.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #9 Gepost op: 11 augustus 2013, 14:35:27
Citaat
11-08-2013 @raymondjacobs: @BrandweerAA als personeel Aalsmeer wordt opgeroepen graag veiligheid in acht nemen bijna oude vrouw geschept door collega in seat jammer

Dekt de verzekering bovenstaande ook?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever