wat ik ooit eens gehoord heb, maar dus niet kan verifiëren, is dat in de begin jaren van het hele MMT verhaal er 11 ziekenhuizen met een grondgebonden MMT waren, daar zijn vervolgens door de jaren heen de helikopters bij gekomen, die bleken overal min of meer net zo snel te kunnen zijn of zelfs sneller. Daarnaast zou het vanwege verstandiger zijn om slechts met 4 MMT's te werken (de heli's) waardoor je garandeert dat de teams wat vaker ingezet worden en dus ervaring blijven opbouwen. Met 11 grondgebonden MMT's er bij deel je de ervaring ineens over een grotere groep specialisten waardoor per specialist er minder ervaring/routine zou zijn. Dan zijn natuurlijk de kosten van het standby houden van de teams ook nog een punt. Maar dat heb ik dus van horen zeggen.
Als de wagen alleen voor de geneeskundige combinatie is dan vraag ik me uberhaupt af waar de wagen voor nodig is. Als je de specialist toch eerst vrij moet maken, wat misschien wel een minuutje of 5 a 10 duurt, dan kun je toch net zo goed in de tussentijd een willekeurige Mercedes sprinter van de politie naar het ziekenhuis sturen om als taxi te fungeren. In de tijd dat je de specialist vrij maakt laat je iemand anders vast de tassen en spullen bij de voordeur klaar zetten voor als de taxi (politie auto) aankomt. Politie wordt toch ook regelmatig ingeschakeld om het heli mmt van de landingsplaats naar het ongeluk te vervoeren?
Overigens wel interessante redenatie dat het een 4x4 SUV moet zijn vanwege de utrechtse heuvelrug. Ik zie het al voor me, sta je daar als MMT midden op de utrechtse heuvelrug met je 4x4, kun je alsnog een uur wachten tot de rest van de geneeskundige combinatie met hun busjes, aanhangers en reguliere ambulances de barre tocht door de vaderlandse wildernis hebben doorstaan.