Discussie omtrent nieuw MMT voertuig Utrecht

Auteur Topic: Discussie omtrent nieuw MMT voertuig Utrecht  (gelezen 29506 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #60 Gepost op: 9 augustus 2013, 19:49:51
Citaat van: auditor link=msg=1190298 date=1376069337
Waarom hebben de RAV's dan eigenlijk geen wagens voor dat terrein?

Er zijn genoeg MKA's die kunnen beschikken over dergelijke voertuigen, meestal zijn ze echter oranje of rood van kleur. Als er aan de andere kant van de regio iemand van z'n paard dondert rijden wij ook gewoon mee.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #61 Gepost op: 9 augustus 2013, 19:51:59
Als blijkt dat ze ook nog vanaf de Utrechtse Heuvelrug een patient moeten vervoeren dan kom ik toch weer terug op het feit dat ze dan beter een VW Transporter hadden kunnen nemen want die is er ook in 4x4 of 4-motion of hoe het heten mag.
In ieder geval is de VW Transporter er ook in een uitvoering die in het terrein uit de voeten kan en minder duur kost.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #62 Gepost op: 9 augustus 2013, 20:09:21
Citaat van: enrico1972 link=msg=1190310 date=1376070719
Als blijkt dat ze ook nog vanaf de Utrechtse Heuvelrug een patient moeten vervoeren dan kom ik toch weer terug op het feit dat ze dan beter een VW Transporter hadden kunnen nemen want die is er ook in 4x4 of 4-motion of hoe het heten mag.
In ieder geval is de VW Transporter er ook in een uitvoering die in het terrein uit de voeten kan en minder duur kost.

Hoeveel is het verschil dan? Als ik de catalogusprijzen opzoeken kom ik op een verschil van ongeveer 2700 euro. Dat aftrekken tegen hoeveel extra het kost aan feestverlichting op een T5, en hoeveel meer er gestript of gespoten moet worden. Dan is het verschil nog niet zo groot. Daarnaast is dan nog de MB sneller en wendbaarder.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #63 Gepost op: 9 augustus 2013, 20:18:33
Dat valt wel mee; een lange uitvoering van een T5 krijg ik net zo kort door
een bocht als de Mercedes. Snelheid is niet alleen afhankelijk van het tempo maar zeker wel capaciteit van de chauffeur.


hdmuo112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #64 Gepost op: 10 augustus 2013, 23:30:05
Het voordeel van T5 zijn is ze zijn zeer ruim zoals iedereen wel weet, en voor een bestelwagen kun je ze krijgen met mooie opties zoals dsg,xenon lampen.
maar tijdens crashtesten zowel frontaal als zijdelings laat de bestelwagens wagen wel hiaten.
de enigste die dit het zeer goed doet in de crashtest onder de bestelwagens is de nieuwe ford transit .
maar deze is dan maar te verkrijgen in 150pk versie terwijl de t5 180 pk ;er is ook geen automaat beschikbaar en ook geen xenon koplampen;

Maar eerlijk gezegd, de SUV's zijn wel beter in wendbaarheid dan een bestelwagen.
Veel hangt af van de chauffeur dit is wel waar,maar toch zal het beste altijd toch die voorsprong hebben in dit geval een SUV;
deze is stukken beter in wendbaarheid,de remmen hebben een groter remvermogen,de stabiliteit op de weg zal ook veel hoger zijn.

de reden waarom ze waarschijnlijk gekozen hebben voor een ml als SUV.
-1 van de SUV met ruime koffer
-snel en goede offroad capaciteiten
-waarschijnlijk geen xc90 gekozen aangezien deze sterk verouderd is.
 alhoewel komt volgend jaar de opvolger op de markt die zeer veel veiligheid snufjes zal hebben;

de T5 als de SUV zal zijn voor en nadelen hebben.
alhoewel was er waarschijnlijk minder commentaar geweest als men een xc90 aankocht zoals andere MMT's dan de aankoop van een ml.

Mvg


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #65 Gepost op: 11 augustus 2013, 00:59:17
Citaat van: hdmuo112 link=msg=1190671 date=1376170205
maar tijdens crashtesten zowel frontaal als zijdelings laat de bestelwagens wagen wel hiaten.
de enigste die dit het zeer goed doet in de crashtest onder de bestelwagens is de nieuwe ford transit .

Maar eerlijk gezegd, de SUV's zijn wel beter in wendbaarheid dan een bestelwagen.
Veel hangt af van de chauffeur dit is wel waar,maar toch zal het beste altijd toch die voorsprong hebben in dit geval een SUV;
deze is stukken beter in wendbaarheid,de remmen hebben een groter remvermogen,de stabiliteit op de weg zal ook veel hoger zijn.

alhoewel was er waarschijnlijk minder commentaar geweest als men een xc90 aankocht zoals andere MMT's dan de aankoop van een ml.


Een een paar dingen waar ik toch wel op wil reageren.
Half brandweer, politie en ambulance Nederland rijd bestelbusjes. Sprinters, Vito's, Transporters etc. Is dit dan te min voor een MMT wat nooit wordt ingezet ??

Ik durf de ''test'' wel aan, een VW (Transporter) Multivan met een knappe motor tegen een Volvo XC90 of Mercedes ML. Die seconde's verschil maken echt niets uit op een inzet/uitruk.

Ik denk dat het commentaar net zo groot was geweest.... Het MMT Utrecht vervuld voor zover bekend nauwelijks meer een rol in de (acute) gezondsheidszorg.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #66 Gepost op: 13 augustus 2013, 16:03:26

Kan iemand weer een foto plaatsen van de MB?
De eerder geplaatste foto's werken bij mij niet...  O0


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #67 Gepost op: 13 augustus 2013, 21:42:11
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1189777 date=1375901948
Naja 'slechts' een Mercedes.   :P
orginele foto (nouwjah iets bijgewerkt door moi  0098) bij het oorspronkelijke bericht foto Luke-BNV  ;)

Fotolink is verwijderd. Het copyright op de foto ligt niet bij jou. Een foto downloaden, bewerken (voorzover daar sprake van is) en op opnieuw uploaden is een copyright overtreding en is niet toegestaan.

Red
Beheerder


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #68 Gepost op: 13 augustus 2013, 21:52:04
Misschien handig om dat eerst te overleggen? Ik had de foto bewust verwijderd eigenlijk.  :'(

Nu ga ik nog niet meteen een factuurtje opmaken. Maar het zou wel leuk zijn als je de foto weer weg zou halen.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Speedy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
Reactie #69 Gepost op: 13 augustus 2013, 21:57:20
Citaat van: mark hes link=msg=1190063 date=1375986115
Ik kan de reacties best begrijpen, er zijn goedkopere alternatieven. De catalogus waarde zou volgens RDW overigens 80.000 euro zijn, en dus niet een eerder genoemd bedrag boven de 100 duizend.
Er word meerdere malen genoemd dat er trauma heli's zijn, maar die kunnen met slecht weer niet altijd de lucht in. De nieuwe MMT voertuigen kunnen zo voor betere aanrij tijden zorgen, mogelijk snellere aanrijtijden dan de gare vito's die ze tot nu toe hebben. ;)

Wat dacht je van aanbrengen signalering, striping, inrichten van auto binnenin...? Kost ook wat geld ;)