Ik ben blij dat je op dit forum met regelmaat de rechten van de vrije pers wilt verdedigen. Ik zal proberen het recht op vrije meningsuiting voor iedereen te verdedigen. Niemand heeft kritiek gehad op de fotografische kwaliteiten van de bewuste foto, noch enige kritiek gehad op jouw handelwijze. Diverse mensen hebben moeite met de hoge kosten van het voertuig wat op de foto staat afgebeeld.
Als De Telegraaf een artikel post over nieuwe bezuinigen door het kabinet zijn veel burgers het er ook niet mee eens, echter De Telegraaf zal niet alle kranten ogenblikkelijk uit de handel halen omdat mensen te ver gaan.
Als je contacten bij de RAVU de opinie van forumleden niet bevalt en je verantwoordelijk houden voor de ontstane negatieve publiciteit is het inderdaad verstandiger om de foto ogenblikkellijk te verwijderen. Het zou je dan sieren om je hier niet te profileren als een onafhankelijk fotograaf of een 112-hobbyist. Je kan dan beter aangeven dat je hier komt om reclame te maken. Je acteert namelijk niet alleen als fotograaf want je bent ook de persoon die stellig beweert dat het prijsverschil met vergelijkbare voertuigen amper 2700 euro is.
Zo! Dat is een hoop 'vreemde' informatie voor 1 avond.
Allereerst wil ik heel duidelijk zijn. Ik ben door niemand benaderd om de foto te verwijderen. Niet door forumleden, niet door hulpverleners, en ook niet door de top van de RAVU of UMCU.
Ik ben inderdaad iemand die de vrije nieuwsgaring ten alle tijde zal verdedigen. Maar is die in dit geval in het geding gekomen? Het stukje voertuigenfotografie is een hobby dingetje van mij. Ik vind het gewoon leuk om de voertuigen uit Nederland zo ver mogelijk compleet te krijgen, en een collectie te maken van doodnormale, vreemde en bijzondere voertuigen. Dat is geen vrije nieuwsgaring. Het is immers gewoon een verzameling. Ik vind het ook leuk om zo nu en dan eens wat van die foto's te laten zien. Het maken van foto's van voertuigen heeft dus ook niets te doen met vrije nieuwsgaring of pers in mijn belevenis. In ieder geval niet op de manier waarop ik dat doe.
Verder verdien ik gewoon mijn geld met het maken van video voor verschillende omroepen. Dit staat volledig los van het voertuigenfotografie. Met nieuwsvideo's maken verdien ik mijn geld, en daar zit inderdaad heel veel vrijheid achter. Als iets nieuws is verkoop ik dat. Wat de top van een bedrijf daar van vind is dan vaak van ondergeschikt belang.
In dit betreffende geval plaatste ik een nieuw voertuig die nog niemand had om daarmee te laten zien dat er nieuwe MMT auto's kwamen. Gewoon dat stukje hobby. Niets bijzonders. Vervolgens komt er echter 1 of andere kansloze discussie van allerlei mensen die exact denken te weten hoe alles geregeld is kwa kosten. Mensen weten exact wie het voertuig betaald heeft, wat het doel is, en vanuit welk potje dit komt. Wanneer ik dan echter de andere kant belicht krijg ik daarop kritiek dat ik mij niet in de discussie moet mengen omdat ik mijzelf niet goed genoeg heb laten informeren. Pardon? Volgens mij ben ik de enige die mij vanuit de RAVU heeft laten informeren over het nut, noodzaak, doel en kosten van dit voertuig. Ik ben de enige geweest die daar navraag naar heeft gedaan. Ga dan niet tegen mij lopen roepen dat ik niet weet waarover ik praat, en dat ik mij er buiten moet halen.
Geloven jullie nou zelf dat het UMC Utrecht dit voertuig aanschaft en vervolgens met het bonnetje naar een zorgverzekeraar toe stapt om te vragen het geld eventjes te betalen? Volgens mij zijn de RAVU en het UMC Commerciële bedrijven die niet hun voertuigen en personeel betaald krijgen maar hun inzetten. Als dat commerciële bedrijf dan daarmee genoeg verdiend om een blijkbaar nutteloos voertuig te kopen, is dat dan ons probleem? Moeten wij dan vervolgens op een openbaar forum 5 pagina's vullen met meuk waarin we vermelden hoe belachelijk de aankoop is?
Als ik bij de gamma 5 potten verf koop zeg ik toch ook niet dat de verf te duur is omdat ze te mooie winkel gemaakt hebben? Nee. Als de klant het er niet mee eens is zoeken ze een andere leverancier.
Ik vind het van een behoorlijk laag niveau om op deze manier zo'n discussie te voeren. Ik zou nog enkele simpathie voor de discussie kunnen hebben als 1 van jullie, net als ik, om informatie zouden vragen bij de RAVU. Zij zouden dan eventueel in dit topic hun standpunten kunnen verdedigen. Maar niet, zoals nu gebeurd, vanaf 1 kant maar gal spuwen, en hopen dat er nooit een reactie terug komt.