Papieren bon gaat verdwijnen

Auteur Topic: Papieren bon gaat verdwijnen  (gelezen 13440 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 6 april 2013, 16:01:15
Heeft zo'n PDA ook een camera?
Ja.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #51 Gepost op: 6 april 2013, 18:09:44
In mijn woonplaats worden de camera's ook actief gebruikt om (bijvoorbeeld) verkeerd geparkeerde auto's vast te leggen.
Senior GGP / Oost-Brabant


richard1074

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #52 Gepost op: 6 april 2013, 20:58:27
Lijkt me zeer vreemd als je een bekeuring krijgt, dan geen enkel bewijs krijgt waar dat ook op staat ? Lekker handig als je wilt klagen over de bekeuring. Nu zal dat wel worden toegezonden, maar zoiets wil je toch zo snel mogelijk hebben lijkt me ?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #53 Gepost op: 6 april 2013, 21:34:51
Je kan niet in bezwaar over een aankondiging van beschikking of een strafbeschikking (verzet) voordat je de acceptgiro hebt ontvangen. Het gele afschriftje is, volgens jurisprudentie, alleen een 'service' waar geen enkele waarde aan ontleent kan worden. Evt fouten kunnen gecorrigeerd worden, zelfs op de uiteindelijke beschikking.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 6 april 2013, 22:29:44
In mijn woonplaats worden de camera's ook actief gebruikt om (bijvoorbeeld) verkeerd geparkeerde auto's vast te leggen.
In de provincie Groningen ook.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #55 Gepost op: 12 april 2013, 02:37:23
Lijkt me zeer vreemd als je een bekeuring krijgt, dan geen enkel bewijs krijgt waar dat ook op staat ? Lekker handig als je wilt klagen over de bekeuring. Nu zal dat wel worden toegezonden, maar zoiets wil je toch zo snel mogelijk hebben lijkt me ?

Met het nieuwe systeem heb je de bekeuring binnen een aantal dagen in huis, aangezien er geen sprake meer is van handmatig uitschrijven, per interne post naar een invoer-afdeling versturen en vervolgens naar het CJIB. De apparatuur verzend de mini (nagenoeg) direct naar het CJIB, waardoor je (net als met een digitale flitspaal) binnen een aantal dagen de bekende enveloppe thuis krijgt.

Ik heb inmiddels begrepen dat dit systeem al redelijk ver is, qua ontwikkeling  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #56 Gepost op: 13 april 2013, 16:58:57
De BOA's van de boswachterij Amsterdam voeren hun mini's al digitaal in op de computer. Per bon is zelfs te zien of er al betaald is. Handig is ook dat de bon alleen digitaal verzonden kan worden als alle velden zijn ingevuld. Scheelt weer wat terugkrijgbonnen of sepot.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #57 Gepost op: 16 augustus 2013, 09:25:58
Citaat van: Maxx link=msg=1150217 date=1365865137
De BOA's van de boswachterij Amsterdam voeren hun mini's al digitaal in op de computer. Per bon is zelfs te zien of er al betaald is. Handig is ook dat de bon alleen digitaal verzonden kan worden als alle velden zijn ingevuld. Scheelt weer wat terugkrijgbonnen of sepot.

Zo zie je maar dat investeren ook weer geld kan besparen. Want nu is het nog zo dat de handgeschreven bon (duurt 10 minuten) nagekeken wordt (duurt 2 minuten) verzonden wordt naar een verwerkingsafdeling waar de bon in de computer gezet wordt (duurt tussen de 5 en 10 minuten) en eventueel terug gestuurd wordt als er iets niet klopt (postcode etc etc) waarna het hele verhaal weer opnieuw begint.

Dus 1 bon kost minimaal 17 minuten en dan staat het in de computer. Met een digitale bon is dat verleden tijd dus bespaart tijd en 2 man die handelingen moeten verrichten, waarbij de verwerkingsafdeling gewoon kan komen te vervallen. Als we die omscholen voor recherche werk zodat de uniformdienders die daar zitten weer de straat op kunnen, meer bonnen kunnen schrijven en  O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #58 Gepost op: 16 augustus 2013, 12:40:18
Dat geldt niet alleen voor de boswachterij in Amsterdam.
Volgens mij geldt dit voor iedere BOA in Nederland die nog gebruik maakt van de papieren bon.
Sinds september 2011 worden alle verbalen (zowel Mulder en Strafbeschikking) ingevoerd in de
Transactie Module van het CJIB. Wanneer er gebruik wordt gemaakt van handterminals worden
de digitale bestanden ge-upload in deze Transactie Module. Bij papieren mini moet deze handmatig
worden ingevoerd.
Bij ons zijn wij ook zelf verantwoordelijk voor de invoer in de TM, maar wellicht dat er binnen andere
organisaties aparte afdelingen zijn die verantwoordelijk zijn voor de invoer waardoor niet iedereen
bekend is met de Transactie Module.

Ik moet zeggen dat ik het erg fijn werken vind met de Transactie Module echter zal ik blij zijn als wij
over enkele weken ook over handterminals beschikken en niet meer ieder verbaal handmatig moeten
overtypen.
Servo Per Amikeco