Zeer grote brand (woning) Valkenburgerstraat - Amsterdam 11-08-2013

Auteur Topic: Zeer grote brand (woning) Valkenburgerstraat - Amsterdam 11-08-2013  (gelezen 7501 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #40 Gepost op: 11 augustus 2013, 19:18:29
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1190828 date=1376219393
Inderdaad gemist dus...

Ik denk dat de opmerking van Peen toch wel terecht is.

Thor vraag gewoon of een HW een ander kunstje kan den een AL omdat AA over 13 stuks AL beschikt en toch een HW TP vraagt. Lijkt mij een normale vraag. Als Mallemiering dan vraagt naar een onderbouwing van een uitspraak mis ik ook een verband tussen beide opmerkingen. Mallemiering laat een beetje met zijn opmerking doorschemeren dat de opmerking van Thor iets belachelijks in zich zou hebben en / of dat iedereen maar moet weten waar de verschillen tussen beide voertuigen liggen. Of Mallemiering zich nu op feiten of P2000 basseerd neemt niet weg dat hij gewoon uitleg had kunnen geven.

13 zou heel mooi zijn maar ik weet er maar 9 (negen) te noemen: Dirk, Hendrik, Nico, Willem, Victor, IJsbrand, Osdorp, Anton en Amstelveen.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #41 Gepost op: 11 augustus 2013, 19:28:27
Citaat van: FMR link=msg=1190883 date=1376228782
Ik zat zelf als bedienaar Hoogwerker op de 11-8052. Wij zijn ter assistentie opgeroepen ivm met een grotere bluscapaciteit en dat wij inderdaad over het dak kunnen werken. De brand bevond zich op een gegeven moment achter op zolder van het pand wat niet meer via de binnenzijde bereikbaar was. Trouwens wij kunnen wel afdalen als wij ingezet zijn voor een brand alleen doen wij dat op korte afstanden. Voor de rest kloppen de lijstjes met voor en nadelen wel.

Dan zat ik in dat andere bakkie O0


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #42 Gepost op: 11 augustus 2013, 20:41:04
Ik vind het ontzettend gaaf om te zien dat er 3 AL's tegelijkertijd worden ingezet. Dat zie je niet vaak in NL (behalve bij de zeer grote branden in grote bedrijfsgebouwen). Of het nut/juiste werkwijze zeg ik ff niets. Ik vind het gewoon mooi om het te zien.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #43 Gepost op: 11 augustus 2013, 20:51:46
Citaat van: 7131 link=msg=1190957 date=1376241509
13 zou heel mooi zijn maar ik weet er maar 9 (negen) te noemen: Dirk, Hendrik, Nico, Willem, Victor, IJsbrand, Osdorp, Anton en Amstelveen.

Site brandweer A-A":

De autoladders zijn redvoertuigen waarmee de brandweer bij brand mensen van hogere verdiepingen kunnen redden. Tevens wordt de autoladder gebruikt om een vluchtweg te creëren voor het eigen personeel. Ook zetten we de autoladder in als het nodig is om van bovenaf te blussen en te verkennen. De brandweer gebruikt ze ook voor medische transporten, waarbij het gebruik van de trap niet wenselijk is. Een autoladder wordt bemand door twee personen.

Aantal:  Voertuig:  Bouwjaar:  Lengte:
  
 2 Iveco 120-E25  1996  24 meter
 1 Iveco 130-E23  2000  24 meter
 2 Iveco 130-E24  2003 - 2004  24 meter
 1 Iveco ML150 E28  2004  30 meter
 1 Iveco ML160 E30  2008  30 meter
 1 Mercedes Atego 1428  2006  24 meter
 2 Mercedes Atego 1528  2006  30 meter
 3 Mercedes Atego 1529  2009 - 2012  24 meter


http://www.brandweer.nl/amsterdam-amstelland/organisatie/materieel/voertuigen


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #44 Gepost op: 11 augustus 2013, 20:54:48

Ja, en zijn die ook allemaal tegelijk inzetbaar? Dat is natuurlijk een ander verhaal...


Rood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #45 Gepost op: 11 augustus 2013, 20:57:56
Er is een verschil tussen het aantal operationele Autoladders en het aantal aanwezige.

Er zijn 9 posten (zoals eerder genoemd) met een ladder en dat is dan ook het operationele aantal.

Het verschil ontstaat o.a. door de ladder(s) op BOCAS en Pier Afrika


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #46 Gepost op: 12 augustus 2013, 00:14:40
Grote brand na steekpartij in kraakpand Valkenburgerstraat Amsterdam
Grote brand na steekpartij in kraakpand Valkenburgerstraat Amsterdam

Reinder van Zaanen  
Gepubliceerd op 11 aug 2013
Citaat
In een kraakpand in de Valkenburgerstraat in het centrum heeft zondagmorgen 11 augustus 2013 een grote brand gewoed. Op hetzelfde adres bleek ook iemand te zijn neergestoken.
Na een melding van een steekpartij rond half negen troffen agenten iemand aan op de stoep van de Valkenburgerstraat. Deze persoon bleek in zijn rug te zijn gestoken. Het slachtoffer is met onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht, maar was nog wel aanspreekbaar.
Toen de aanwezige agenten wilden vertrekken, zagen ze dat er in de woning boven hen een uitslaande brand woedde. Het betrof, opvallend genoeg, dezelfde woning als waarvandaan de melding van de steekpartij kwam. De politie hield kort daarop een verdachte aan.
Het dak van de woning is gedeeltelijk ingestort. Vanwege de rookontwikkeling is het naastgelegen hotel Falcon Plaza met zo'n 100 gasten ontruimd.
Bron: AT5
Samen sterk in de hulpverlening!


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #47 Gepost op: 12 augustus 2013, 11:52:08
Toch geen steekpartij brand A'dam

Toegevoegd: maandag 12 aug 2013, 11:46

Er is toch geen steekpartij geweest bij het kraakpand dat gisteren afbrandde in Amsterdam.

De politie meldde gisteren dat er een steekpartij was op straat bij het kraakpand. Toen agenten bij het slachtoffer arriveerden, ontdekten ze de brand.

Het slachtoffer zou in zijn rug zijn gestoken. Nu blijkt dat de man van zijn fiets is gevallen en in glas is terechtgekomen. Hij is nooit in het pand geweest. De man kon dat vanwege zijn verwondingen en omdat hij had gedronken eerder niet duidelijk maken.

Bij de ontruiming van het brandende kraakpand werd een man gearresteerd die met een groot mes naar buiten kwam rennen. De politie dacht dat hij iets te maken had met de steekpartij.

Dat blijkt niet zo te zijn, maar de man blijft toch vastzitten. Hij had nog enkele geldboetes openstaan en is illegaal in Nederland. Hij wordt overgedragen aan de vreemdelingenpolitie.

Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.

http://nos.nl/artikel/539218-toch-geen-steekpartij-brand-adam.html
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo