GRIP 3 Middel waterongeval (bootje overvaren, 2 doden) Westelijke Kanaalweg - Wemeldinge 12-08-2013

Auteur Topic: GRIP 3 Middel waterongeval (bootje overvaren, 2 doden) Westelijke Kanaalweg - Wemeldinge 12-08-2013  (gelezen 21919 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: daankemp link=msg=1191134 date=1376305578
Waarschijnlijk omdat dit een belangrijke scheepvaartroute is die stil is gelegd.
Maar wat moet een beleidsteam hier dan doen? Moet de burgemeester met een vlaggetje alle boten tegenhouden of zo?
In feite is dit incident niet heel anders dan een auto onder een vrachtwagen op een hele drukke snelweg, om het maar even cru te zeggen.


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
grip is nog altijd een bestuurlijke opschaling he.
denk eens aan de impact wat dit zal hebben voor de hulpverleners en de familie ed...
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Zeeland

  • Brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Veiligheidsregio ZLD @VRZ
#Wemeldinge Grip 3 is afgekondigd omdat het bootje mogelijk uit Belgie komt.

GRIP3 omdat het uit Belgie komt? :D


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: lpp-nieuws link=msg=1191141 date=1376306133
Veiligheidsregio ZLD @VRZ
#Wemeldinge Grip 3 is afgekondigd omdat het bootje mogelijk uit Belgie komt.
hmmm, deze is wel heel origineel bedacht....  :D


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: free3 link=msg=1191139 date=1376306044
grip is nog altijd een bestuurlijke opschaling he.
denk eens aan de impact wat dit zal hebben voor de hulpverleners en de familie ed...
Ja, die impact zal er zeker zijn, maar daar heb je juist geen bestuurders voor nodig.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: GLZ link=msg=1191138 date=1376305987
Maar wat moet een beleidsteam hier dan doen? Moet de burgemeester met een vlaggetje alle boten tegenhouden of zo?
In feite is dit incident niet heel anders dan een auto onder een vrachtwagen op een hele drukke snelweg, om het maar even cru te zeggen.

Het stilleggen van het scheepvaartverkeer is heel eenvoudig gewoon even op het betreffende marifoonkanaal (68 zo uit mijn hoofd gezegd) mededelen dat er een stremming is en alle binnenvaart is en blijft op de hoogte.
Zo gaat dat heel eenvoudig en daar heb je verder niets bij nodig.
RWS bootje er naartoe om jachtjes etc. zonder marifoon etc. te informeren.

Inderdaad iets heel anders dan op de weg.


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Citaat van: GLZ link=msg=1191143 date=1376306359
Ja, die impact zal er zeker zijn, maar daar heb je juist geen bestuurders voor nodig.
de bestuurders niet zelf maar die zijn wel verantwoordelijk voor het opstarten van de procedures en de contacten leggen en aansturen.
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Zeeland

  • Brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Citaat van: Thor link=msg=1191145 date=1376306442
Het stilleggen van het scheepvaartverkeer is heel eenvoudig gewoon even op het betreffende marifoonkanaal (68 zo uit mijn hoofd gezegd) mededelen dat er een stremming is en alle binnenvaart is en blijft op de hoogte.
Zo gaat dat heel eenvoudig en daar heb je verder niets bij nodig.
RWS bootje er naartoe om jachtjes etc. zonder marifoon etc. te informeren.

Inderdaad iets heel anders dan op de weg.

Dat klopt, maar waar laat je al die schepen? Op de westerschelde niet, dat is een drukbevaren route voor oa ook zeevaart. Aan de andere kant bij de oosterschelde precies hetzelde, maar dan met binnenvaart. Hier zal dus nu over nagedacht worden. Denk dat de posten Hansweert en Wemeldinge het druk hebben;)


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Even snel uit het hoofd: Bij dodelijke slachtoffers van buiten de incidentgemeente, heb je te maken met de berging, indentificatie en contact met de gemeente van de woonplaats van de slachtoffers. Dit is onderdeel van de gemeentelijke verantwoordelijkheid bij een GRIP 3. Ook het actiecentrum communicatie is vaak ondergebracht bij GRIP 3. Dat zou dus een overweging kunnen zijn   :(
Voor het effect op het scheepvaartverkeer in de omgeving zou je een GRIP 2 verwachten..
Assumption is the mother of all fuck-ups


Zeebonk

  • Student Scheikundige Technologie TU/e | BHV'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242