Is het niet zo dat een wegafsluiting ook duidelijk zichtbaar moet zijn door middel van hekken? In dat geval klinkt het ook een beetje alsof de afzetting zowiezo niet juist was.
Niet juist, bij veel tijdelijke incidentele afsluitingen is er niet eens een voor aankondiging. Denk maar eens bijvoorbeeld aan ongeval of brand.
Waar het hier eigenlijk heel sekt om gaat is aanwijzing versus normaal weggedrag. Ik moet ergens heen en heb daarom misschien een VKR wel over het hoofd gezien. Dat deze VKR het stuur vast pakt in deze situatie om filmopnamen te beschermen is in mijn ogen "not done", echter dat het nooit zou mogen gebeuren ben ik het ook niet mee eens. Ik pak ook wel eens een fiets bij het stuur om een gevaarlijkere situatie te voorkomen, denk maar eens bij een om en om waar er maar net ruimte is voor een vrachtauto en die irritante scholier wil toch doorrijden.
Laten we eerlijk zijn ik denk dat er geen VKR of wie dan ook is die wel eens het verkeer heeft moeten regelen die het gedrag van fietsers op deze manier niet kent. Nadelig is dan ook nog weer eens dat bij incidenten vaak te weinig mensen zijn om ook hierop de handhaving uit te voeren want "het heeft geen prioriteit". En daar gaat het mis, wanneer je een keer niet handhaaft zal er geen probleem zijn maar dit is eerder regel dan uitzondering. Pas sinds kort worden de rode kruizen op de snelwegen ook intensief gehandhaafd, de fietsers die een stopteken negeren zal nog wel even op zich laten wachten. Zoals bijna bij alle gedragingen van een fietser het geval is.