Verkeersregelaars en Wegenverkeerswet

Auteur Topic: Verkeersregelaars en Wegenverkeerswet  (gelezen 22234 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 16 april 2014, 14:10:55
Citaat van: feitelijk link=msg=1258890 date=1397649925
Ik was daar, neem nou gewoon aan dat hij stond te wenken, waarom is dat zo moeilijk voor je?
Waarom denk je dat dat moeilijk is? Ik neem een hoop aan, en wil best van je aannemen dat de man hier staat te wenken... Maar zonder verder offtopic te gaan doe je wel vaker uitspraken/constateringen die ik in twijfel wens te trekken. Maar met de beelden vraag je om bevestiging, en die zie ik niet, gewoonweg omdat het nacht is en door de afstand etc niet/nauwelijks te zien is.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 17 april 2014, 23:14:00
Nou Red, hij vraagt niet om een bevestiging, het is maar hoe je het wel lezen en of je het wil en kan zien.
Ik heb het filmpje ook bekeken, Rens heeft het ook kunnen kijken en wij zien toch echt hetzelfde. Feitelijk (die het in levende lijve zag), Rens en ik zien een, op een vkr lijkend persoon een oprijteken geven vanaf een driewieler.
Dion vraagt zich af of niet gewoon een vkr is. Als dat dus zo is, mag hij zijn werk niet vanaf het "ik kan niet omvallen want ik heb een driewieler" doen.

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Reactie #72 Gepost op: 18 april 2014, 00:17:01
Citaat van: Lucht link=msg=1191706 date=1376423314
Het laatste wat ik er van zeg:

"Jongeman, u mag even stoppen, de straat is afgesloten."
"O, wat vervelend, dan moet ik omrijden. Is er wat gebeurt?"
"Er zijn een eindje verderop filmopnames."
"Oké, bedankt. Fijne dag verder."

"Jongeman, u mag even stoppen, de straat is afgesloten."
"Op grond van welke wet- en regelgeving geeft u mij een stopteken?"
"Op grond van artikel 5 van de wegen verkeerswet en ook nog artikel 28."
"(in gedachte) Hu? WTF?"

Mwa, zoek de 10 verschillen...
Citaat
RVV art. 28:
 "Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar."

Wegenverkeerswet 1994
Artikel 28
 1

Indien het een voertuig betreft dat is bestemd om te worden gebruikt voor het vervoer van personen per bus waarop de Wet personenvervoer 2000 betrekking heeft, wordt de in artikel 22, eerste lid, of 26, eerste lid, bedoelde goedkeuring eerst verleend indien het voertuig bij de keuring tevens heeft voldaan aan de eisen die ingevolge artikel 104, aanhef en onderdeel a, van de Wet personenvervoer 2000 voor wat betreft inrichting en uitrusting aan dat voertuig worden gesteld.
 2
De keuring kan worden beperkt tot de in het eerste lid bedoelde eisen ingevolge de Wet personenvervoer 2000, indien het voertuig reeds eerder overeenkomstig paragraaf 2 of paragraaf 3 is goedgekeurd.
 3
Op het voor het voertuig af te geven kentekenbewijs wordt melding gemaakt van goedkeuring als bedoeld in het eerste lid.

Sorry maar ik snap het verband niet tussen artikel 28 en een stopteken... ja tis nog vroeg hé.
Vlgs mij wordt artikel 82 bedoelt of niet?