IM morgen bij vrachtwagenprogramma RTL5

Auteur Topic: IM morgen bij vrachtwagenprogramma RTL5  (gelezen 3442 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #10 Gepost op: 31 mei 2005, 10:39:42
Ik vond het ook een leuk stukje televisie.
DRA erbij, mooie takels, leuk brandweerbootje enz.
Die man wilde alleen een beetje teveel vertellen in te weinig tijd, moeilijk om naar te luisteren om 23:00.

Het idee om takels te paatsen op vaste punten bij de snelweg lijkt me een mooie vooruitgang in de hulpverlening. Ik zie het nog wel gebeuren dat bergers meer opleiding over EHBO en brandbestrijding krijgen en daar ook beter mee uitgerust zullen worden, aangezien ze dan steeds sneller ter plaatse kunnen zijn (misschien zelfs eerder dan brandweer en ambulance).
tuurlijk...een bergingsvoertuig ts hd/ld/hv/ambu/vros combinatie?? moet natuurlijk wel blauwe lampen dan...en subsidie ::) kunnen ze beter de brandweer ambulance en politie wat meer geld geven ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 31 mei 2005, 11:32:45
ik weet natuurlijk niet hoe het in de praktijk gaat maar op de ring van amsterdam gebeuren vaak ongevallen net als op de n201 hier in aalsmeer,

de berger moet dan uit amstelveen komen en heeft een aanrijtijd van ongeveer 20 minuten, als ze hier een berger zouden hebben (die we eerst hadden maar die nu weg is) zou hij binnen 5 a 10 minuten ter plaatse zijn wat betekend dat de files minder groeien
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Atego

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Waar geen vuur is is ook geen brand
    • Brandweer Nunspeet
Reactie #12 Gepost op: 31 mei 2005, 11:58:10
Ja  ok ben ik met je eens , maar dat zijn nu eenmaal de regels. Een kennis van mij is ook berger het bedrijf zit 15 km hiervandaan. Hij heeft de auto thuis staan dus hij is na de melding ook gelijk weg en is dan  nog optijd ter plaatse. Dit omdat voor een berging 1½ uur staat vanafmelding tot dat de auto weer gelost is. Nu was het laatst zo dat de auto ook thuis stond  en er gebeurde een ongeval op de hoek van de straat. Maar hij mag die auto niet bergen want het is niet hun district.  De politie vond het ook erg jammer dat het niet mocht maar regels zijn nu eenmaal regels. district 1 is van pietje  2 van klaasje en 3 van jan  maar je mag niet als je er toevallig bij bent buiten je district werken. Helaas moesten ze toen een halfuur wachten voor het andere bergingsbedrijf er was
Met vriendelijke groet   www.brandweer-nunspeet.nl


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 31 mei 2005, 22:49:37
tuurlijk...een bergingsvoertuig ts hd/ld/hv/ambu/vros combinatie?? moet natuurlijk wel blauwe lampen dan...en subsidie ::) kunnen ze beter de brandweer ambulance en politie wat meer geld geven ;)
Je rukt m'n woorden wel heel erg uit hun verband...
Ik bedoel meer een grote verbanddoos, grote poeder/schuimblusser aan boord, maar vooral een uitgebreidere opleiding voor bergers op deze gebieden.
Extra subsidie voor politie, brandweer, ambulance kan natuurlijk nooit kwaad  ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Atego

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Waar geen vuur is is ook geen brand
    • Brandweer Nunspeet
Reactie #14 Gepost op: 31 mei 2005, 22:55:29
De meeste bergings wagens hebben tegenwoordig wel een poeder of schuimblusser op de wagen. Wat de opleiding betreft  zijn er nu ook speciale opleidingen te volgen voor bergings werkzaamheden. De cursus wordt meen ik gegeven bij het SBW in Harderwijk. Op de ivic heeft daar een dvd van gedraaid bij de stand van VSB
Met vriendelijke groet   www.brandweer-nunspeet.nl


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 31 mei 2005, 22:58:39
De meeste bergings wagens hebben tegenwoordig wel een poeder of schuimblusser op de wagen. Wat de opleiding betreft zijn er nu ook speciale opleidingen te volgen voor bergings werkzaamheden. De cursus wordt meen ik gegeven bij het SBW in Harderwijk. Op de ivic heeft daar een dvd van gedraaid bij de stand van VSB

Ik kon helaas niet, had me wel interessant geleken. Maar ik bedoel niet een opleiding voor het bergen, maar een uitgebreide(re) opleiding EHBO en basisbrandbestrijding
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s