Fotografie bij luchtvaartpolitie hangar

Auteur Topic: Fotografie bij luchtvaartpolitie hangar  (gelezen 10355 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #10 Gepost op: 5 september 2013, 18:44:54
Ik mocht binnen de poort van de Luvapo geen foto's maken, er buiten was geen probleem. Dit volgens de voorlichter die ik toen gesproken heb. Als jij gewoon een goed verhaal hebt moet het heel gek lopen wil men je op de openbare weg tegenwerken, maar dat is mijn ervaring. En is uiteraard een beetje van de situatie afhankelijk.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 13 september 2013, 13:45:17
Citaat van: NikonDirk link=msg=1191919 date=1376491492
Mijn ervaringen daar; binnen een hek niet, er buiten geen probleem. Wel eens bezoek gehad van zowel KMAR als de lokale politie, nooit problemen gehad.

Edit; met "binnen het hek" bedoel ik dat je zelf niet binnen een hek/slagboom moet komen.

Ik heb eerlijk gezegd tegenover gestelde ervaringen... Zéker in de omgeving van de brigade KMar op het Schiphol-terrein.
Men geeft aan dat het op het hele Schiphol-terrein van toepassing is, en dat je (op welke wijze je er ook op komt) altijd langs een bord komt waarop staat dat de Schiphol huisregels van toepassing zijn.
Ik ben recent een keer een gezonde discussie aangegaan, die vanaf de andere zijde al niet zo snel gezond meer was...  ::) ???
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 13 september 2013, 15:06:57
Citaat van: Jerommeke link=msg=1201200 date=1379072717
Ik heb eerlijk gezegd tegenover gestelde ervaringen... Zéker in de omgeving van de brigade KMar op het Schiphol-terrein.
Men geeft aan dat het op het hele Schiphol-terrein van toepassing is, en dat je (op welke wijze je er ook op komt) altijd langs een bord komt waarop staat dat de Schiphol huisregels van toepassing zijn.
Ik ben recent een keer een gezonde discussie aangegaan, die vanaf de andere zijde al niet zo snel gezond meer was...  ::) ???
Waarom heb je dan niet aan laten houden? Jij hebt vanuit de blauwe kant kennis van zaken en je laat je niet zomaar wegsturen lijkt mij. Dan heeft iedereen ook gelijk eens duidelijkheid over de gang van zaken.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 13 september 2013, 18:48:27
Citaat van: NikonDirk link=msg=1201209 date=1379077617
Waarom heb je dan niet aan laten houden? Jij hebt vanuit de blauwe kant kennis van zaken en je laat je niet zomaar wegsturen lijkt mij. Dan heeft iedereen ook gelijk eens duidelijkheid over de gang van zaken.

Omdat ik dáár nou net geen zin in had...
Men wilde de foto's op mijn camera bekijken en sommeerde mij daarna om de foto's te verwijderen. Dat verwijderen heb ik natuurlijk niet gedaan en ik heb wél een leidinggevende van de medewerkers gesproken, maar die vond het allemaal maar spijkers zoeken op laag water... Ik had een beetje het idee dat men het ''wij zijn hier de baas, dus je hebt het maar te doen'' principe hanteerde...
Daarnaast heb ik nooit een strafbaarheidsstelling kunnen vinden omtrent fotograferen op het Luchthaventerrein...
Vreemd genoeg is er nooit een telefoontje naar mijn werkgever gegaan, wat men wél belooft had te gaan doen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 13 september 2013, 19:05:16
Dat betekent dus eigenlijk dat men geen eentonig beleid voert en men het misschien ook niet exact weet. Misschien dat iemand met lokale kennis (KMAR/POL) hier eens uitsluitsel over kan geven.

scorpio

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 15 september 2013, 00:52:28
Citaat van: zwelgje link=msg=1198858 date=1378398546
Er kan wel een persoon in dienst van Schiphol komen (bijv een beveiliger), die je vraagt te stoppen met fotograferen en het terrein te verlaten. Als je dat niet doet, kan de KMar wel optreden.

Op basis waarvan kan een burger een andere burger vorderen op een openbare weg te stoppen met fotograferen en zich te verwijderen? En op basis van welk wetsartikel kan de KMAR dan optreden?

Het eigendomsrechts van een terrein staat los van het gegeven of iets openbare weg is of niet. Op het moment dat je als eigenaar van een terrein dit niet fysiek afsluit (een bord is dus NIET voldoende), dat is dat terrein gewoon openbare weg en heb je daar als eigenaar heel weinig over te zeggen. Buiten de hekken van Schiphol mag je gewoon fotograferen, en daar kan ook een beveiliger in dienst van de luchthaven helemaal niets aan doen.....

scorpio

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 15 september 2013, 00:59:14
Citaat van: petre link=msg=1191903 date=1376488905
Marechaussee is onderdeel van het leger en gebouwen van het leger mag je niet zomaar fotograferen, dat klopt.

Nee hoor, zelfs gebouwen van defensie mag je zonder problemen fotograferen wanneer deze vanaf de openbare weg gewoon zichtbaar zijn!

http://www.defensie.nl/mivd/taken_en_werkzaamheden/industrieveiligheid/luchtfotografie/

Speedy

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 15 september 2013, 13:45:21
Met programma Recuva kan je verwijderde foto's gewoon weer terugkrijgen ;)

arjenhva

• Forum gebruiker
    • HV-Almere
Reactie #18 Gepost op: 15 september 2013, 14:09:39
Citaat van: zwelgje link=msg=1191916 date=1376490955
Nu kunnen delen van Schiphol Oost behoren tot het eigen terrein van Schiphol ("Het luchthavengebied"). Daar wordt het iets ingewikkelder.

En in dit geval is dat ook zo blijkt uit de kaart waar de rode stippellijn de grens van het Schipholgebied. Net zoals het erkennen van de politieperskaart bij een plaats delict is dit ook willekeur. De ene laat je gewoon je ding zolang je maar geen gekke capriolen uithaalt en de ander haalt er soort van uit de lucht gegrepen argumenten bij.

@HVAlmere // @FireFlying11 // It's nice to be important, but more important to be nice

honderd

• Senior gebruiker
    • honderd
Reactie #19 Gepost op: 15 september 2013, 14:17:01
Citaat van: Speedy link=msg=1201675 date=1379245521
Met programma Recuva kan je verwijderde foto's gewoon weer terugkrijgen ;)

Er zijn meerdere recovery programma's. Deze werken echter alleen als je nog niet over het geheugen van de "verwijderde" foto een andere foto hebt gemaakt.

Voorbeeld met onwerkelijke waardes
Stel je hebt een geheugenkaart van 50 MB, en een foto is 10 MB dan kun je dus (50/10=) 5 foto's maken. Als je nou 2 foto's verwijderd geeft je geheugenkaart aan dat er (2*10=) 20 MB beschikbaar is. 30 MB gaat dus naar de 3 foto's waar je zo nog bij kunt. Nou maak je weer 1 foto, en heb je dus nog maar 10 vrije MB; 4 foto's waar je zo bij kunt, 1 geheel verwijdert en 1 te recoveren.

Dit werkt overigens met de meeste bestanden, zoals ook regelmatig gebeurde bij de politici. Ze hebben verschillende belangrijke bestanden op hun computer, verwijderen deze en klikken op "Prullenbak legen". Vervolgens de computer bij het straatvuil en zelfs een leek met het juiste programma kan de belangrijke bestanden recoveren. :)
Mighty fine only gets you somewhere half the time.