Website LL

Auteur Topic: Website LL  (gelezen 7796 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 23 mei 2005, 15:34:18
Heb je daar iets meer info over? Worden ze via C2000 gealarmeerd? En gebruiken ze C2000 ook tijdens de vlucht?

Groetjes,

Bart

ze worden dubbel gealameerd dus via c2000 en analoog en in de lucht is het analoog. Vanaf het landen is het c2000


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 23 mei 2005, 16:57:31

ze worden dubbel gealameerd dus via c2000 en analoog en in de lucht is het analoog. Vanaf het landen is het c2000
alarmeren via C2000......knap  ::)


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 23 mei 2005, 17:11:47
hoe denk je dan dat ze via cpa en de crew-kamer praten?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #23 Gepost op: 23 mei 2005, 17:15:27
hoe denk je dan dat ze via cpa en de crew-kamer praten?
lees ff goed wat je schrijft  ::) alarmeren kan alleen via P2000 of nog analoog


tatujordi

  • Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
    • Ambulancesite.nl
Reactie #24 Gepost op: 23 mei 2005, 19:03:01
nee hoor de ambulance dienst hier in de achterhoek gaan ook alameren op de C2000 portofoon (jammer genoeg voor mij :-\ :-X)


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 23 mei 2005, 22:13:17
En de brandweer in de provincie groningen ook vanaf deze zomer


Lukas074

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 23 mei 2005, 22:34:17
Dat doen wel meer diensten, je loop dan in plaats van een p2000 pager of een 5tvo pager gewoon met een c2000 porto aan je broek. Ik hoop dat ze niet al te groot zijn, anders is het nog een last ook. Maar het is niet ongewoon.

Ik zou het prettiger vinden als ik de meldeing met eventuele coordinaten op een pieper heb staan, anders sta je met een porto en een per en een notitieblok aan je broek. En ja ik weet het wel, het is natuurlijk leuk voor de hobyisten, en de melding kan alsnog worden opgevraagt maar toch.........


Bart S

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 24 mei 2005, 10:48:27
lees ff goed wat je schrijft  ::) alarmeren kan alleen via P2000 of nog analoog

Nee hoor, je kan een C2000 porto ook individueel oproepen en herrie laten maken. Motorola porto's kunnen zelfs gaan trillen geloof ik.
Over de communicatie tijdens de vlucht: wat Ger@rd schreef, dat het nog niet eens mogelijk is vanwege de hoogte, heb ik ook gehoord. Bij ons was het echter echt een kwestie van niet mogen i.p.v. niet kunnen.

Maar wat gebeurt me gisteren: tijdens het aanrijden naar een ongeval kregen we onderweg te horen dat de heli ook ging vliegen n.a.v. het aantal meldingen over dit ongeval. De centralist voegde daar even later aan toe dat we "gepatched" (gekoppeld) waren met de heli zodat we evt. konden praten zodra ze in de lucht hingen. En dat druist dus weer tegen alle regels en verhalen in. Ik hou het maar even op een foutje van de centralist... verder hoorde ik vanaf dat moment ook andere gesprekken op m'n porto die volgens mij niet over ons ongeval gingen maar mogelijk van een andere heli afkomstig waren. Best irritant! Maarre... ik denk dat we zo langzamerhand richting "Centralisten en verbindingen" gaan want over de website gaat het al lang niet meer  :P

Groeten,

Bart

Groeten,

Bart


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 24 mei 2005, 16:25:15
Ik denk een foutje want hoe moeten ze dat anders gedaan hebben?


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #29 Gepost op: 24 mei 2005, 19:54:08
De alermering van life liner 3 gaat op dit moment nog met de telefoon, maar men hoopt binnen kort over te stappen op de C-2000 portofoon.

Bron: arts MMT nijmegen

verder om even terug te gaan naar de topic, er is een website die de meldingen van life liner 2 bijhoud, namelijk http://www.lifeliner2.nl/ kijken bij inzetten.
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!