Evinrude E-tec

Auteur Topic: Evinrude E-tec  (gelezen 9545 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #10 Gepost op: 22 mei 2005, 20:03:22
Het is niet alleen bij Evinrude dat bb-motoren steeds ingewikkelder worden. Over de hele linie zie je dat er steeds meer technologie wordt toegepast in de motoren. Wat zelf mankementen verhelpen moeilijker maakt.
Maar bb-motoren worden ook steeds betrouwbaarder, dus aan de andere kant scheelt het weer aan reparaties die je zelf zou moeten doen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 22 mei 2005, 21:03:07
nee maar vanwege EN de techniek (als je teveel volgas vaart en te weinig langzaam raakt ie ontregeld ofzo) EN de service van de plaatselijke service monteur is besloten om nu Mariner te nemen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #12 Gepost op: 22 mei 2005, 21:34:32
Nou, moet ik ook wel toegeven dat m'n meest positieve bb-motorervaringen met mariner waren.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 22 mei 2005, 21:56:31
mijne met Yamaha 8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #14 Gepost op: 22 mei 2005, 22:44:15
het moet inderdaad alsmaar steeds mooier en beter, maar of het daardoor op de werkvloer ook echt beter wordt...klein voorbeeldje (beetje oftopic) wij varen al jaren Johnson/evenrude 50pk's met een hydrolische tilt..perfect, snel naar beneden, snel omhoog op elke stand vast te zetten..dus wat doet de producent: afschaffen, alleen nog electrish (op zee nou niet echt ideaal, of 'ouderwetse tilt' (moter naar beneden, of helemaal om hoog)...leuk he die verbeteringen! ;-)
[img]/img]


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #15 Gepost op: 22 mei 2005, 23:57:55
het moet inderdaad alsmaar steeds mooier en beter, maar of het daardoor op de werkvloer ook echt beter wordt...klein voorbeeldje (beetje oftopic) wij varen al jaren Johnson/evenrude 50pk's met een hydrolische tilt..perfect, snel naar beneden, snel omhoog op elke stand vast te zetten..dus wat doet de producent: afschaffen, alleen nog electrish (op zee nou niet echt ideaal, of 'ouderwetse tilt' (moter naar beneden, of helemaal om hoog)...leuk he die verbeteringen! ;-)

Wij hadden met die hydrolische lift (dus geen tilt, niet kantelen maar verticaal: omhoog en naar beneden) niets dan lekkage, de ene kering na de andere. Nu hebben we alleen nog maar elektrisch en dat werkt helemaal puik. Als je de Mercury Optimax Saltwater uitvoering hebt dan is alles ook nog eens van RVS.

En ik vind het motor managment systeem geweldig! "WATER IN FULL!!" of "TEMPERATURE HIGH, REDUCE THROTTLE" in het display voorkomt ook heel wat onderhoud, deze meldingen hebben we al een paar keer gehad en daardoor kon erger worden voorkomen. Trouwens, als jij niet ingrijpt doet het systeem het wel... Wij hebben de eerste probleemloze 128 uur op de motor staan, bij ons een hele prestatie, gezien de eerdere drie wat meer analoge exemplaren die wij in één (het vorige) seizoen versleten hebben. :o

Henk


jwpots

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 23 mei 2005, 00:34:43
Hierbij 2 motoren van 80 PK per stuk op de boot van Alblasserdam. Gezien op Ivic.

Groet
Johan

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #17 Gepost op: 23 mei 2005, 08:21:42
Heel aparte boot. De brandweer heeft kennelijk geld zat, maar twee rechtsdraaiende schroeven?
En de reclame op de trailer vind ik ook wel leuk. Zo op het oog zou je niet zeggen dat het een opblaasboot is....

Maar ivm de nieuwe regels op het gebied van (emissions) uitstoot gaan alleen de motoren die voldoen aan de nieuwe eisen (2006 EPA) , dus die met een motormanagement systeem, door. Want het heeft geen zin bb motoren te ontwikkelen alleen voor de Europese markt.


Henk


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 23 mei 2005, 10:46:22
jep rechtsdraaiende schroeven,

ik vind die boot niet zo mooi maja. die motoren zien der al helemaal niet uit!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #19 Gepost op: 24 mei 2005, 18:52:21
Ik vind de motoren er best wel presentabel uitzien. Ik heb ze afgelopen zaterdag goed kunnen bekijken en meemaken ;D.