Zeer grote brand (vuilverwerkingsbedrijf Vliko) Achthovenerweg - Leiderdorp 19-08-2013

Auteur Topic: Zeer grote brand (vuilverwerkingsbedrijf Vliko) Achthovenerweg - Leiderdorp 19-08-2013  (gelezen 13800 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

BHN849

• Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
p2kflex
12:06:39 20-08-13GROUP-1Prio 1 Vliko ACHTHOVENERWEG 17 b LDP Industriebrand (Zeer grote brand) (VK: 1)
ZGB1503013BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (OvD Leiden e.o.)

De brand is vanochtend twee keer fel opgelaaid; hierbij werd opnieuw 'zeer grote brand' gegeven.
Overigens worden er nu tankautospuiten ingepakt en de inzet wordt dus afgebouwd.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!

BHN849

• Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl

Meer foto's zijn te vinden op www.brandweerbenthuizen.nl

Brandnetel

• brandweermensch
  • Senior gebruiker
p2kflex
15:55:43 20-08-13GROUP-1Prio 2 AFLOSSING: Vliko ACHTHOVENERWEG 17 b LDP Industriebrand (Zeer grote brand) (VK: 1) 4030 1330
ZGB1503440BRW Hollands Midden (Oegstgeest) (Korpsalarm)
ZGB1503700BRW Hollands Midden (Warmond) (Korpsalarm)
ZGB1503900BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Monitorcode)

mallemiering

• bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Citaat van: BHN849 link=msg=1193647 date=1377003569
p2kflex
12:06:39 20-08-13GROUP-1Prio 1 Vliko ACHTHOVENERWEG 17 b LDP Industriebrand (Zeer grote brand) (VK: 1)
ZGB1503013BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (OvD Leiden e.o.)

De brand is vanochtend twee keer fel opgelaaid; hierbij werd opnieuw 'zeer grote brand' gegeven.
Overigens worden er nu tankautospuiten ingepakt en de inzet wordt dus afgebouwd.
Werd er opnieuw 'zeer grote brand' gegeven of nog steeds? Volgens mij werken ze nog steeds in het zelfde incident, dus zal bij alles wat ze alarmeren ZGB in de tekst verschijnen.
Assumption is the mother of all fuck-ups

BHN849

• Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Citaat van: mallemiering link=msg=1193662 date=1377007159
Werd er opnieuw 'zeer grote brand' gegeven of nog steeds? Volgens mij werken ze nog steeds in het zelfde incident, dus zal bij alles wat ze alarmeren ZGB in de tekst verschijnen.

Opnieuw, er kwamen namelijk twee tankautospuiten prio 1 ter plaatse terwijl er op dat moment nog drie stonden.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: BHN849 link=msg=1193663 date=1377007345
Opnieuw, er kwamen namelijk twee tankautospuiten prio 1 ter plaatse terwijl er op dat moment nog drie stonden.

Wat staat er nog meer ? Ik zag op een van jouw foto's nmm ook een 6" liggen dus het GWT zal ook nog wel actief zijn.

BHN849

• Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Citaat van: Thor link=msg=1193670 date=1377008106
Wat staat er nog meer ? Ik zag op een van jouw foto's nmm ook een 6" liggen dus het GWT zal ook nog wel actief zijn.

Klopt, aanvankelijk was het de bedoeling dat Benthuizen het GWT op zou ruimen, maar op dat moment (zo rond kwart voor elf, elf uur, zie alarmering 4330) laaide de brand zo fel op.
Ik heb rond twaalf uur een ronde gemaakt om het pand heen, daar zag ik vooraan Valkenburg, een TS met bemanning van Leiderdorp, de autoladder van Lisse en achteraan Roelofarendsveen.
Aan de andere kant van het pand stonden Leiden-Noord (doorgereden vanaf de PAC-melding) en Benthuizen (die hadden de TS van Hazerswoude overgenomen).

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: BHN849 link=msg=1193672 date=1377008451
Klopt, aanvankelijk was het de bedoeling dat Benthuizen het GWT op zou ruimen, maar op dat moment (zo rond kwart voor elf, elf uur, zie alarmering 4330) laaide de brand zo fel op.
Ik heb rond twaalf uur een ronde gemaakt om het pand heen, daar zag ik vooraan Valkenburg, een TS met bemanning van Leiderdorp, de autoladder van Lisse en achteraan Roelofarendsveen.
Aan de andere kant van het pand stonden Leiden-Noord (doorgereden vanaf de PAC-melding) en Benthuizen (die hadden de TS van Hazerswoude overgenomen).

Dank je voor de toelichting.

Nog een vraagje .Waarschijnlijk ben je ook bij de vorige brand(en) ter plaatse geweest hoe zat het met de bluswatervoorziening toen ? OBK of GWT etc.

BHN849

• Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Citaat van: Thor link=msg=1193674 date=1377008872
Dank je voor de toelichting.

Nog een vraagje .Waarschijnlijk ben je ook bij de vorige brand(en) ter plaatse geweest hoe zat het met de bluswatervoorziening toen ? OBK of GWT etc.

Nee, daar kan ik je niets over zeggen omdat ik er niet ben geweest.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Hollands Midden ‏@BRW_HM 16:45
De sloopwerkzaamheden bij de #brand in #Leiderdorp verlopen voorspoedig. De brandweer is daarbij nog steeds aan het blussen.