Middelbrand (vuilnisauto) Van Ganzewinkel Nieuwe Hemweg - Amsterdam 19-08-2013

Auteur Topic: Middelbrand (vuilnisauto) Van Ganzewinkel Nieuwe Hemweg - Amsterdam 19-08-2013  (gelezen 2749 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Smalle straat, of in ieder geval dicht tegen gevels aan, onduidelijk of hydraulische leidingen meededen aan brand, en mogelijkheid tot GTL brandstof. Dat behandelen we als een gastank..


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Het ligt er allemaal maar net aan wat de brand precies inhield bijv lichte rook of grote vlammen oid uit het afval.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: FF4266 link=msg=1193390 date=1376938379
Smalle straat, of in ieder geval dicht tegen gevels aan, onduidelijk of hydraulische leidingen meededen aan brand, en mogelijkheid tot GTL brandstof. Dat behandelen we als een gastank..

Netjes. Nog een vraag, waarvoor werd de HV Teunis opgeroepen?

Nieuws via www.AT5.nl
Citaat
Brandende vuilniswagen in Utrechtsestraat
In de Utrechtsestraat heeft maandagavond rond zeven uur een vuilniswagen in brand gestaan. Dat gebeurde op de kruising met de Kerkstraat.
De kruising is ook enige tijd afgezet, over de oorzaak van de brand is niets bekend. Omwonenden melden dat de nog hevig rokende vuilniswagen onder begeleiding van meerdere politiemotoren en brandweerwagens de straat uit is geëscorteerd.

Bron en foto's: http://www.at5.nl/artikelen/109118/brandende-vuilniswagen-in-utrechtsestraat

Pieter Rocks @pieter020
WOW! Er komt hier net een kolonne van 4 politiemotoren en 3 brandweerwagens voorbij racen met in hun midden een fikkende vuilniswagen!
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
HV ter assistentie van mogelijk openen van de wagen..


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Ik kan mij voorstellen dat je een vuilniswagen niet midden in de Utrechtsestraat gaat leegtrekken, maar de halve stad door met een brandende vuilniswagen lijkt mij eerlijk gezegd wel het andere uiterste.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Waarom? Werd begeleid door brandweer en politie.. wat moet je anders, en wat is er erg aan?


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Thor link=msg=1193460 date=1376946033
Ik kan mij voorstellen dat je een vuilniswagen niet midden in de Utrechtsestraat gaat leegtrekken, maar de halve stad door met een brandende vuilniswagen lijkt mij eerlijk gezegd wel het andere uiterste.

Ik vind het juist een prima oplossing. Goed bedacht, goed uitgevoerd, en snel ook nog. Brandweer is er ten alle tijden bijgebleven. Mocht de situatie escaleren dan zal de vuilniswagen stil worden gezet en wordt er overgegaan op blussen. Bij Van Gansewinkel was er genoeg ruimte voor om het veilig en zonder uitbreidingsgevaar te blussen. Op een parkeerplaats van bv de supermarkt weet je niet zeker of er ruimte voor is, en heb je op een openbare, drukke plek een brand waar veel rook en mogelijk ook giftige stoffen bij vrijkomen. Daarbij komt nog dat het geperst vuilnis waarschijnlijk uit de wagen moet en uit elkaar gehaald. Dat is enorm veel en vraagt een ruimte die je in Amsterdam op niet veel plekken vindt. Bij Van Gansewinkel kan het nagebluste vuilnis meteen verwerkt worden.

Kortom: Een prima oplossing, goed uitgevoerd en een goed einde. Complimenten.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.