neer leggen van lege blussers

Auteur Topic: neer leggen van lege blussers  (gelezen 3724 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brand

  • Gast
Gepost op: 22 mei 2005, 10:21:01
een blusser die leeg is moet plat worden neergelgd is dit verplicht heeft dit een speciale reden of kunnen ze ook gewoon in een krat worden geplaatst. ???




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2005, 10:57:30
er staat nergens dat dit verplicht is  ???
Maar het gebeurt zeer vaak dat een blusser wordt gebruikt en dan weer wordt terug gehangen op de haak en er niks wordt gezegt.
Dan komen wij om de blusmiddelen te controleren,en treffen hem dan gebruikt en leeg aan.En met wat navraag blijkt hij daar dan al een half jaar leeg te hangen.

Dus mensen gebruiken een blusser en verzuimen dan gewoon om het even te melden


brand

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2005, 13:17:30
er staat nergens dat dit verplicht is  ???
Maar het gebeurt zeer vaak dat een blusser wordt gebruikt en dan weer wordt terug gehangen op de haak en er niks wordt gezegt.
Dan komen wij om de blusmiddelen te controleren,en treffen hem dan gebruikt en leeg aan.En met wat navraag blijkt hij daar dan al een half jaar leeg te hangen.

Dus mensen gebruiken een blusser en verzuimen dan gewoon om het even te melden

bedankt perter


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2005, 14:34:41
bedankt perter

Das weer een andere variant op je naam Peet ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2005, 14:35:31
Das weer een andere variant op je naam Peet ;D
ja,tis ff wennen  ;D


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2005, 20:51:05
Zolang sommigen het zegeltje er weer aan gaan zitten frunniken alsof hij niet gebruikt is,vind ik het wel een goeie om die blusser dan maar gewoon op de grond te laten liggen!
Maar het zou kunnen dat het een regel binnen het desbetreffende bedrijf is om de apparaten neer te leggen. Geen verkeerde regel dus!
  Ta


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #6 Gepost op: 25 mei 2005, 08:13:52
Op de cusrus brandwacht die ik een tijd geleden heb gehad bij RISC heb ik geleerd dat als je een blusser gebruikt heb, je deze af moet blazen door hem op zn kop te houden en zo het drijfgas uit de cilinder blazen en hierna op zn kant weg te leggen.
Zo voorkom je ook dat iemand met een half lege blusser aan de slag gaat. Je doet toch al weinig met een volle blusser, laat staan met een lege. Of dit zo ook omschreven staat in de opleiding zou ik eens even na moeten kijken. Het is meeer een ongeschreven wet, net zoals overal een knoop in leggen wat defect is.

Groetjes


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #7 Gepost op: 25 mei 2005, 23:40:25
Ik zou het dan idd een ongeschreven wet noemen ja.
En het drukloos maken van een blusser vind ik nou niet specifiek een taak voor degene die met de blusser op sjouw geweest is....Het is niet zo'n probleem als hij half gebruikt op druk weggezet wordt,als je hem maar niet denkt later nog te kunnen gebruiken.
Ik zou alleen de druk laten weglopen als de afsluiter lekt en hij z'n inhoud eruit blijft gooien.
  Ta


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 26 mei 2005, 17:02:39
Ik zou het dan idd een ongeschreven wet noemen ja.
En het drukloos maken van een blusser vind ik nou niet specifiek een taak voor degene die met de blusser op sjouw geweest is....Het is niet zo'n probleem als hij half gebruikt op druk weggezet wordt,als je hem maar niet denkt later nog te kunnen gebruiken.
Ik zou alleen de druk laten weglopen als de afsluiter lekt en hij z'n inhoud eruit blijft gooien.
en dan nog is het een klusje voor een REOBmonteur  ;)


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #9 Gepost op: 26 mei 2005, 18:33:59
en dan nog is het een klusje voor een REOBmonteur  ;)

Feit!  :D
  Ta