wat is een open vuur

Auteur Topic: wat is een open vuur  (gelezen 6224 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bbq

  • Gast
Gepost op: 17 mei 2005, 16:22:41
Voor het stoken voor een BHV cursus heb je eigenlijk een stookvergunning nodig daar doet de brandweer zeer moeilijk over.  :'(

Maar als ik stook in een aanhanger of een bus met een luik met daarin  een blusbak / mobifit is het dan nog een open vuur? ;D




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2005, 18:38:14
Gewoon een formeel verzoek indienen bij de gemeente, samen met de maatregelen die je wilt nemen voor het milieu. Als je formeel indient krijg je een formeel antwoord. Daar tegen kan je dan weer in beroep gaan bij de beroepscommissie van de gemeente als het antwoord niet positief is. Uiteindelijk kom je, via de bestuursrechter, bij de raad van state uit en die geeft het definitieve antwoord. Meestal ben je dan wel een jaartje of wat verder  :laugh:

Maar misschien moet je je zelf niet zo moeilijk maken  ;D
Er zijn diverse bedrijven die een aanhanger hebben met een gasgestookte installatie die gewoon bij je voor de deur komen. Voldoen vaak aan alle eisen en vangen het blusmiddel nog op zodat ook het milieu niet verontreinigd wordt..... Ik geloof niet dat je hiervoor vergunning van de gemeente nodig hebt... ;)

Als ik kon kiezen....  ;)


bbq

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2005, 19:06:17
Gewoon een formeel verzoek indienen bij de gemeente, samen met de maatregelen die je wilt nemen voor het milieu. Als je formeel indient krijg je een formeel antwoord. Daar tegen kan je dan weer in beroep gaan bij de beroepscommissie van de gemeente als het antwoord niet positief is. Uiteindelijk kom je, via de bestuursrechter, bij de raad van state uit en die geeft het definitieve antwoord. Meestal ben je dan wel een jaartje of wat verder  :laugh:

Maar misschien moet je je zelf niet zo moeilijk maken  ;D
Er zijn diverse bedrijven die een aanhanger hebben met een gasgestookte installatie die gewoon bij je voor de deur komen. Voldoen vaak aan alle eisen en vangen het blusmiddel nog op zodat ook het milieu niet verontreinigd wordt..... Ik geloof niet dat je hiervoor vergunning van de gemeente nodig hebt... ;)

Als ik kon kiezen....  ;)

Ja ik geloof dat ajax die dingen verhuurd ik zoek eigenlijk een bedrijf in brabant die die dingen verhuurd.


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2005, 19:12:05
Informeer dan eens bij Saval in Breda,grote kans dat die het ook hebben.
www.saval.nl
  Ta


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2005, 19:17:23
Informeer dan eens bij Saval in Breda,grote kans dat die het ook hebben.
www.saval.nl
en wij rijden met die dingen door het hele land  ::)


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2005, 19:21:57
en wij rijden met die dingen door het hele land  ::)

Ja,maar dat is nog (steeds) niet op de site te zien...
  Ta


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2005, 19:24:49
Ja,maar dat is nog (steeds) niet op de site te zien...
daar kan ik lekker niks aan doen  ;D ;D ;D
tis al druk  genoeg zo  :-X ;D


bbq

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2005, 21:06:14
en wij rijden met die dingen door het hele land  ::)

verhuurd de brandweer een blustrainer in een aanhangwagen? Dat is weer eens wat anders dan bij mij in de buurt. Je  krijgt nog niet eens antwoord als je vraag voor een stookvergunning :'(


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 17 mei 2005, 22:02:38
verhuurd de brandweer een blustrainer in een aanhangwagen? Dat is weer eens wat anders dan bij mij in de buurt. Je  krijgt nog niet eens antwoord als je vraag voor een stookvergunning :'(
er zijn diverse brandbeveiligingsbedrijven die je een kant en klare blusinstructie kunnen geven,op de door jou gewenste locatie en tijd  ;)


bbq

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 18 mei 2005, 09:24:05
er zijn diverse brandbeveiligingsbedrijven die je een kant en klare blusinstructie kunnen geven,op de door jou gewenste locatie en tijd  ;)

dat is mij bekend ;)

Maar wat verstaat de wet nu precies onder een open vuur?