kraantje in huis of blusser

Auteur Topic: kraantje in huis of blusser  (gelezen 5232 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #10 Gepost op: 22 mei 2005, 18:48:20
ja misschien wel, maja met twee 30 meter slangen moet het toch wel kunnen denk, en anders ben ik snel genoeg om die andere blusser te pakken

Nou ik ben benieuwd! Wedden dat ik sneller dat brandje uit heb met een blusser dan jij met je tuinslang ;D

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 22 mei 2005, 19:02:31
ehm  :-\

nou hoeft niet persee want jij ben toch sneller ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 22 mei 2005, 19:10:47
Nou ik ben benieuwd! Wedden dat ik sneller dat brandje uit heb met een blusser dan jij met je tuinslang ;D

Je moest is weten !!   Rick is vlugger als zijn eigen schaduw   ;D ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #13 Gepost op: 22 mei 2005, 19:29:17
ja misschien wel, maja met twee 30 meter slangen moet het toch wel kunnen denk, en anders ben ik snel genoeg om die andere blusser te pakken
ik kan wel merken dat jij nog nooit een brandje in een woning van dichtbij hebt gezien,neem van mij aan dat wij als brandweermensen weten hoe snel een brandje in een woning uitgroeit tot een grotere om nog maar te zwijgen van de rookontwikkeling.

Ik heb vrijdagavond een gesprek gehad met een flashover-instructeur,en die zegt ook dat de gemiddelde Nederlander een brandje in een woning volledig onderschat.Vandaar dat er nogal eens mensen slachtoffer worden van hun eigen bluspoging.
Een brandje moet je zeer snel geblust hebben,als je eerst nog eens die slang moet ophalen water op moet zetten.Dan hoeft het echt niet meer,dan is de hitte groter en de rook ook dikker

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 22 mei 2005, 19:56:32
ik kan wel merken dat jij nog nooit een brandje in een woning van dichtbij hebt gezien,neem van mij aan dat wij als brandweermensen weten hoe snel een brandje in een woning uitgroeit tot een grotere om nog maar te zwijgen van de rookontwikkeling.

Ik heb vrijdagavond een gesprek gehad met een flashover-instructeur,en die zegt ook dat de gemiddelde Nederlander een brandje in een woning volledig onderschat.Vandaar dat er nogal eens mensen slachtoffer worden van hun eigen bluspoging.
Een brandje moet je zeer snel geblust hebben,als je eerst nog eens die slang moet ophalen water op moet zetten.Dan hoeft het echt niet meer,dan is de hitte groter en de rook ook dikker

ik heb twee keer brand gehad, een keer bij de buren van drie huizen verder, en een keer van vijf huizen verderop, ik weet ook dat dit gevaar onderschat word en ik onderschat het zelf ook en ik weet dat ook! Ik heb er al met mijn ouders over gesproken en der word nu nagedacht over blussers in huis :D

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #15 Gepost op: 22 mei 2005, 19:58:25
ik heb twee keer brand gehad, een keer bij de buren van drie huizen verder, en een keer van vijf huizen verderop, ik weet ook dat dit gevaar onderschat word en ik onderschat het zelf ook en ik weet dat ook! Ik heb er al met mijn ouders over gesproken en der word nu nagedacht over blussers in huis :D

toch mooi dat er weer ogen open zijn gegaan  ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 22 mei 2005, 20:02:21
ja ja, maar het is gewoon zo dat erg veel mensen brand onderschatten, ik zag laatst ergens dit filmpje

zo snel dat het gaat  :o

http://www.putfile.com/media.php?n=SRgtiFIRE

is trouwens niet aan te raden voor volkswagen golf liefhebbers,

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #17 Gepost op: 22 mei 2005, 20:48:50
dats wat ik zag toen je even naar me lachte

nee maar effe zonder dollen, in de meterkast hebben wij wel blusser, voor de rest van het huis lijkt mij tuinslang voldoende

Staat die blusser die geschikt is voor een brand in de meterkast ook daadwerkelijk ín de meterkast?  ???  :-X
  Ta

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 22 mei 2005, 21:06:39
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee beetje krom getypt zie ik nu
nee die staat in een andere kast in de gang (waar de jassen hangen) ;)

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #19 Gepost op: 22 mei 2005, 21:21:07
Mooi, dan heb je weer wat geleerd ::).....
En als je toch tijd hebt, kan je beter de hogedrukreiniger aansluiten  ;D