Hi Danny,
Fins, zijn voor zo ver bij mij bekend nog niet echt geïntegreerd in het huidige, Nederlandse reddingswezen aan het strand.
De meeste reddingen in Nederland gebeuren vaak zonder hulpmiddelen, ik denk dat hierin meespeelt dat de strandwachten ze zelf moeten kopen. De kans dat je ze verliest in een redding is reëel, flippers zijn aan de prijs. M.i. zou een Reddingsbrigade hierin moeten voorzien aan de operationele strandwachten. Zeker nu het redden met een rescuetube en flippers is opgenomen in de opleidingslijn.
Zelf heb ik ook DaFins liggen maar nog nooit gebruikt voor een redding. Ik gebruik ze als ik van post naar post ga zwemmen en met snorkelen, ze zijn stevig genoeg om mee te duiken en bijna onverwoestbaar. Ergens heb ik nog twee paar korte flippers liggen maar dat is het niet helemaal.
Onze stroming stelt vrij weinig voor. Veel meer dan een stukje uitdrijven en een flink stuk verlijeren is het niet. Ik heb mijn flippers daarom ook nog nooit gemist tijdens een redding. Als je een korte, stugge flipper zoekt waarmee je iemand kan slepen zou ik voor de DaFin gaan. De mijne komen hier vandaan. Verder zou ik me afhouden van SAR model achtige fins. Vaak gaan deze alleen met duikschoenen samen en komen deze qua lengte meer in de buurt van duikmateriaal.
http://www.surffood.nl/index.php?pageID=producten&ID=280Nederlandse zaak. Als je wil passen zul je even langs Petten moeten. Ik zie dat jij strandwacht bent in Den Helder, dus ik denk dat dit voor jou geen probleem zal zijn.